Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Peruutusvalon kytkin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Peruutusvalon kytkin

    Etsittiin peruutusvalon kytkintä audi 100 vm -88 tuloksetta. Tietäisiköhän joku sijainnin ja sen kuinka siihen pääsee käsiksi? Eihän vaan joudu koko lootaa irrottaa? Korjausopaskin oli käytössä, mut niist löydettiin sijainti vain pienemmille moottoreille tarkoitettujen vaihdelaatikoiden kuvista. Melko onnetonta meil muutenkin toi korjausoppaan käyttö, kun ei juuri kieltä ymmärretä. Autossa manuaalivaihteet. Oltais isukin kans kiitollisia, jos joku jakais meille tietojaan. Ei ole varmuutta, et onko vaihdelaatikko alkuperäinen. Moottori on alunperin ollut 2,0 E, nyt 2,3 E.

  • #2
    Jos ette ole varmoja siitä että vika on itse kytkimessä kannattaa tarkistaa ensin takaluukun johdot. Tuon ikäisissä on ollut paljon katkenneita piuhoja johtuen kovettuneista eristeistä. Peruutusvalolle menee johtonippu tavaratilan kannen saranoiden läheltä ja johdot ovat melkoisella todennäköisyydellä huonossa kunnossa.

    Peruutusvalokytkimelle pääsee kyllä käsiksi vaikka hankalassa paikassa onkin. Nyt en aivan muista oliko tuo se joka on konehuoneen puolella vaihteiston päällä vasemmalla, vai se johon pääsee alakautta ja on laatikon takaosan päällä. Toinen noista liittyy nelivetoisen tasauspyörästön lukkoon jota ei ole etuvetoisessa, muisti kun on huono niin joku vahvistanee asian.

    Comment


    • #3
      Noin viikko takaperin pähkäilin saman ongelman kanssa. Oli oikeasti pirun vaikea löytää.

      Niitä kytkimiä on monenlaisia laatikosta riippuen, ja sijainti varmaan vaihtelee myös. Oma lötkö on vm-88 alkujaan myös kaksilitrainen, AMK-laatikolla, varsin todennäköisesti sama kuin ketjun aloittajalla. Pitkän etsimisen ja useiden kirosanojen jälkeen lopulta löytyi.

      Suoraan ohjausvaihteen alapuolella, laatikon etureunan päällä. Yläkautta pääsee käsiksi. Jos on ohjausvaihde vuotanut, niin voi olla aika vaikeaa löytää tuo kytkin kaiken sen öljymoskan alta, mutta kyllä sen johton pitäisi näkyä. Kytkintä pitää paikallaan metalliklipsi joka on yhdellä pultilla kiinni. Klipsi irti, niin kytkin lähtee ihan vetämällä. On sellainen kohtuullisen iso muovinen möykky.

      Minulla tuon homman teki hankalaksi se, että olin etukäteen ostanut motonetista uuden kytkimen, sellainen pieni kytkin joka tulee kierteellä kiinni, kaksinapaisella liittimellä. No eihän sieltä sellaista löytynyt mistään. Tuo meikäläisen kytkin on tosiaan sellainen iso möykky, jossa on samassa kolme kytkintä (mikä tarkoitus niillä kahdella on?) Liitin oli muistaakseni nelinapainen, kaksi tosin vain käytössä. Ei löydy tuollaista perus tarvikeliikkestä. Putsailin sen ja laitoin takaisin kiinni. Päivän toimi, ja sen jälkeen taas alkoi peruutusvalot loistaa jatkuvasti :)

      Comment


        #4
        Kiitos

        Ehkäpä tuo homma alkaa selkenee. Möivät isukillekin sitten ilmeisesti väärän kytkimen, mikä meitäkin johti harhaan. Johdot on tarkastettu. Pitäisi tosiaan aika pian kuntoon saada, kun on rek.kirjassa merkintä.

        Comment

        Working...
        X