Moi
Naispuoleinen sukulaiseni oli ajanut takapalat alle 1 mm paksuuteen ja rahina kiinnitti huomion..
Takapäästä vaihdettu levyt, palat sekä satulasta männäntiiviste & pölysuoja.
Jarrunesteet vaihdettu, liukutapit voideltu ja palojen liukupinnat putsattu.
Mäntä meni paikalleen työkalun avulla kiertäen & vähän painaen.
Männässä oli mustaa töhnää, ilmeisesti tivisteestä, lähti puhtaaksi ja on kiiltävä ei naarmuja.
Mutta
Kun käsijarruvivusta vääntää tai jarupolkimesta painaa mäntä liikkuu ulospäin, mutta kun vivusta hellittää tai polkimen nostaa ylös mäntä palautuu lähtöasentoon. Eli säätö ei toimi..
Yritin etsiä tietoa miten säätö "räikkä" toimii mutta en löytänyt vastausta.
Löytyykä täältä ?
Männän sisällä olevan tapin (jossa sisäkierre) päässä on lukkorenkaan takana lovettu prikka, sitten jousi prikka jossa nystyrät, prikka, laakeri ja ihan nupissa O-rengas. Toimii ainakin painelaakerina ...
Satulan puolella kierretanko jossa jousihässäkkä ja edelleen tanko joka jatkuu satulan ulkopuolelle ja siellä käsijarruvipu....jos oikea räjäytyskuva on löytynyt...
Naispuoleinen sukulaiseni oli ajanut takapalat alle 1 mm paksuuteen ja rahina kiinnitti huomion..
Takapäästä vaihdettu levyt, palat sekä satulasta männäntiiviste & pölysuoja.
Jarrunesteet vaihdettu, liukutapit voideltu ja palojen liukupinnat putsattu.
Mäntä meni paikalleen työkalun avulla kiertäen & vähän painaen.
Männässä oli mustaa töhnää, ilmeisesti tivisteestä, lähti puhtaaksi ja on kiiltävä ei naarmuja.
Mutta
Kun käsijarruvivusta vääntää tai jarupolkimesta painaa mäntä liikkuu ulospäin, mutta kun vivusta hellittää tai polkimen nostaa ylös mäntä palautuu lähtöasentoon. Eli säätö ei toimi..
Yritin etsiä tietoa miten säätö "räikkä" toimii mutta en löytänyt vastausta.
Löytyykä täältä ?
Männän sisällä olevan tapin (jossa sisäkierre) päässä on lukkorenkaan takana lovettu prikka, sitten jousi prikka jossa nystyrät, prikka, laakeri ja ihan nupissa O-rengas. Toimii ainakin painelaakerina ...
Satulan puolella kierretanko jossa jousihässäkkä ja edelleen tanko joka jatkuu satulan ulkopuolelle ja siellä käsijarruvipu....jos oikea räjäytyskuva on löytynyt...
Comment