Kovia hintoja viittitte maksaa. Minä maksoin 70€ ihan uudesta ja alkuperäisestä vivustosta ja parisen tuntia meni kun ne asentelin -suht helppo homma.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Pyyhkijät hyytyy A nelkussa
Collapse
X
-
Joo jos vaan saa osat ehjinä irti toisistaan niin kyllä kunnostettua varmasti saa, pieni väljyys jota saattaa tulla jos paljon joutuu hiomaan tuskin haittaa.
Minulla vaan kävi niin että murtui se kevytmetallivalu siitä mistä se välitanko lähtee - tämä oli kait ihan omaa syytäni kun olin "herkistellyt viime syksynä vivustoa varmaan vähän liian kovakouraisesti sen paikallaan ollessa ja nyt uudelleen alkaessa jumitella ei enää kestänyt rasitusta.
Comment
-
Varaosaa vailla
Pyykimet jumitti minullakin ihan kuin kaikilla muillakin. Vihdoin tänään pääsin töihin ja suhteellisen pienillä vaurioilla sain homman (melkein) tehtyä. Pyyhkimet ovat herkät ja toimivat kuin unelma....vaan kun laitoin viimeisen ruuvin kiinni, kuljettajan puoleisen pyyhkijän, akseli meni poikki. Siis kerrassaan kierteiden juuresta akseli poikki. Kai mä sitten kiristin sitä liikaa tai ehkä se vaurioitui tuossa viikolla kun joudin käsin vääntämään sulkia pois näkökentästä.
No, oli niin tai näin, tarvitsen uuden akselin tai jos sellaista ei saa, niin sitten varmaan koko vivuston. Mistä näitä kannattaa lähteä kyselemään?
Comment
-
Merkkitiskille mars tai jos ei kuitenkaan ole kiire niin:
http://speed-autoteile.fi/?p=hintahaku&q=8E1955603D
B5-koriin:
http://speed-autoteile.fi/index.php?...roduct_id=1106
Comment
-
Sain kaupanpäällisinä B7:aan hidastuneet/jumittavat pyyhkijät. Tuli tänään sitten purettua vivusto moottoreineen ulos. Hyvin oli tapit hapettuneet 6v vanhassa autossa. Hyvä puhdistus ja voitelu kuparitahnalla. Hyvin tuntuu pelaavan.
Alkuperäinen kirjoittaja Tomppab Näytä viestiLopputulos oli, että vaihtoon meni vivusto + moottori + 2,5h työtä. Voiko pyyhkijöiden moottori tosiaan hajota vuodessa ja meneekö osien vaihtoon 2.5h ammattimieheltä?
Nyt, kun tietää miten homma tehdään ja jos pitäisi vain vivusto vaihtaa, niin ei siihen kyllä tuntia enempää saisi mitenkään menemään.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja haraldh Näytä viestiKuparitahnaa en laittaisi, etenkään jos on kevytmetallia ja jotain muuta sekaisin.
Comment
-
Tapit tais olla ihan terästä mutta se mihin ne tulee on muistaakseni jotain alumiinia tai muuta kevytseosta joka ainakin teoriassa syöpyy sähkökemiallisen parin takia kun on kosketuksissa kuparin kanssa, en sitten tiedä miten tuon kuparitahnan kanssa sitten käytännössä kummiskaan on mutta...?
Comment
-
Ei tarvitse vipuja irroitella, eikä ecun koteloa tarvitse siirtää. Kun suojamuovit on purettu edestä ja vivusto irrotettu, niin se sopii kyllä tulemaan pihalle. Kyllä, tilaa ei ole yhtään liikaa ja vivusto tulee vain tietyssä asennossa ulos siitä kapeasta välistä. Jos on tupakkimiehiä ni kannattaa ihan pari körssiä vetää ennen kun alkaa siihen hommaan, vaatii vähäsen hermoja. :D
Comment
-
+1 tähän ketjuun. Aamulla jäi C5 ässän pyyhkijät keskelle lasia. Ja kaatosateessa tietenkin. Eipä mulla ollutkaan kuin 40km jäljellä...
Omaa laiskuuttani en ole aiemmin ottanut työn alle vaikka jo pari kuukautta on merkit olleet nähtävissä. Nyt se on sitten pakko tehdä.
Comment
-
Mullakin alkaa B5:ssä vähän hyytyilemään. Joskus toimii tosi hitaasti. Pakkasella talvella hädin tuskin liikkuivat. Tossa yks iltapäivä sateessa ruikin öljyä akseleille ja tänä aamuna kun sateli tuli pidettyä pitempään päällä j piristyivät selkeesti. Huoltaa nuo tosin täytyy kuitenkin jossain vaiheessa.
Onhan noi ihan paskat, Kun 13 vuotta jo ajossa ja mitään ei ole tehty. :)
Comment
Comment