Kasihimot ovat olleet kovat jo pitkään. Ongelmana on, että joko autossa on kattoluukku, tai sitten jotain sanomista muuten jos luukkua ei ole. Tässä kesähelteillä pää pehmenneenä tuli mieleen, että mitä jos ostaisi hyvän luukkuauton, josta sen luukun heivaisi mäkeen...
Käsitin että jo tavallisessa teräsautossa pellin hitsaus kattoluukun reikään on vaikeaa, koska pelti venyy ja taipuu ikävästi lämmön mukaan. A8 on sitten alumiinikorinen, joten siihen varmaan vielä huonommin hitsaillaan mitään kiinni.
Joka tapauksessa kattoluukun kaukalo pitää ottaa irti, oletan että se on niiteillä tms. vaan katon tukirakenteissa kiinni. Lisäksi pitää vaihtaa katon verhoilu luukullisesta luukuttomaan
Näissä ei varmaan ole mitään ihmeellistä... auto on kuitenkin modulaarinen, ei ole järkeä tehdä kovin monella eri tavalla luukku vs. luukuton malleja. Lähinnä mietityttää se, että miten katosta saa ulkopuolelta nätin/edes vesitiiviin? Voisiko pelkän luukun (lasi tai metalli) laittaa jollain ikkunatiivisteellä kiinni reikään ja kutsua sitä riittävän hyväksi? Vesi todennäköisesti kerääntynee sitten siihen ikkunan päälle, eikä se välttis kovin nätti ole...
Vai pitääkö lähteä koko kattopelti vaihtamaan? Tällöin menisi myös maalaushommiksi. Toisaalta on se katto tehty vaihdettavaksi, kun sitä on ainakin joskus tarvikeosana saanut :) Onko kukaan foorumilla tehnyt moista, tai tietää jotain firmaa joka tuohon haluaisi ryhtyä?
Voisihan sitä toki Laakkosellekin soitella... tai venailla sopivaa yksilöä. Tuli vaan tässä mieleen... osia saa halvalla esim. purkuautoista, työtä lähinnä mietin.
Käsitin että jo tavallisessa teräsautossa pellin hitsaus kattoluukun reikään on vaikeaa, koska pelti venyy ja taipuu ikävästi lämmön mukaan. A8 on sitten alumiinikorinen, joten siihen varmaan vielä huonommin hitsaillaan mitään kiinni.
Joka tapauksessa kattoluukun kaukalo pitää ottaa irti, oletan että se on niiteillä tms. vaan katon tukirakenteissa kiinni. Lisäksi pitää vaihtaa katon verhoilu luukullisesta luukuttomaan
Näissä ei varmaan ole mitään ihmeellistä... auto on kuitenkin modulaarinen, ei ole järkeä tehdä kovin monella eri tavalla luukku vs. luukuton malleja. Lähinnä mietityttää se, että miten katosta saa ulkopuolelta nätin/edes vesitiiviin? Voisiko pelkän luukun (lasi tai metalli) laittaa jollain ikkunatiivisteellä kiinni reikään ja kutsua sitä riittävän hyväksi? Vesi todennäköisesti kerääntynee sitten siihen ikkunan päälle, eikä se välttis kovin nätti ole...
Vai pitääkö lähteä koko kattopelti vaihtamaan? Tällöin menisi myös maalaushommiksi. Toisaalta on se katto tehty vaihdettavaksi, kun sitä on ainakin joskus tarvikeosana saanut :) Onko kukaan foorumilla tehnyt moista, tai tietää jotain firmaa joka tuohon haluaisi ryhtyä?
Voisihan sitä toki Laakkosellekin soitella... tai venailla sopivaa yksilöä. Tuli vaan tässä mieleen... osia saa halvalla esim. purkuautoista, työtä lähinnä mietin.
Comment