Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 Oven säätäminen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 Oven säätäminen

    A6 ovea avattaessa se putoaa aavistuksen alaspäin. Kuinka säädetään homma kohdalleen? Korissa olevaa vastakappaletta pudottamalla (mikä avain kävisi siihen) vai onko saranoissa jokin säätöruuvi, jolla ovea nostetaan? Onko vaikea homma?

  • #2
    Sisälokasuoja irti. Styroksinen melueste irti varovasti ettei murru (pari ruuvia). Sen alta näkyy alasaranan ruuvi. Toinen löytyy sisäverhoilumuovin, liitinkehikon ja muovitulpan alta. Siis sisäpuolelta.

    Ruuveja löysätään hiukan, mieluiten ovi tuettuna tunkilla tms. sitten oven nosto ja ruuvien kiristys. Ja kokeilemaan.

    Itselläni on ollut 2 C5-korista -98 ja nykyinen -02, ja molempien kuskin oven on joutunut säätämään. Joko jo tehtaalla huonosti asetettu tai sitten kori/ovi väsyy.

    Comment


    • #3
      (Disclaimer: en ymmärrä näistä hommista kovin paljon, voi olla siten harhatietoa...)

      Omassa autossani piti joku aika sitten säätää ovea ikkunannostimen korjauksen jäljiltä. Itse oven sisältä löytyi säätöpalat, ei tarvinnut kuin avata 2 ruuvia (oven sisäpuolen muovi irti) ja löysätä seuraavan "kerroksen" kiinnikkeitä, ja liikutella niiden yhteydessä olevia säätöpaloja.

      Comment


      • #4
        Simo, sinulla ei säädetty itse ovea vaan lasin kehystä (door subframe): Niillä kiilapaloilla säädetään kehyksen kulmaa ja korkeutta kattoon, A- ja B-pilariin nähden.

        Comment


        • #5
          Itselläni on ollut 2 C5-korista -98 ja nykyinen -02, ja molempien kuskin oven on joutunut säätämään. Joko jo tehtaalla huonosti asetettu tai sitten kori/ovi väsyy.
          No mä olen tuota kanssa ajatellut, että kuuluuko olla tollanen vai ei. Kun oven aukaisee, niin tuntuu että tipahtaa jonkun verran.
          Voihan se hyvin hyvin väsähtää, onhan se melkoinen ladon ovi kuitenkin.

          Comment


          • #6
            Muista kokeilleeni uuden C5:n ovia liikkeessä. Ne jo putosivat. Ehkä ovet on säädetty väärässä vaiheessa tuotantoprosessia, jolloin auto ei ole ollut vielä pyörillään. Siis varmaan jo ennen maalausta, ja maalauksen jälkeen ei ruuveihin enää ole uskallettu kajota ettei tule jälkiä...

            Comment


            • #7
              Toinen löytyy sisäverhoilumuovin, liitinkehikon ja muovitulpan alta. Siis sisäpuolelta.
              Tyhmä kun olen, niin kuinkas noiden sisäverhouksien irroitus onnistuu? Pitääkö irrotella paljonkin tavaraa? Entä täytyykö myös yläsaranan pultteja löysätä?

              Comment


                #8
                Muista kokeilleeni uuden C5:n ovia liikkeessä. Ne jo putosivat. Ehkä ovet on säädetty väärässä vaiheessa tuotantoprosessia, jolloin auto ei ole ollut vielä pyörillään.
                Sama ongelma täällä. Pitäisi joskus säätää ovet kohdalleen. Ainakin näissä vanhemmissa se tapahtuu karmissa olevan lukkotapin paikkaa säätämällä. Helppo juttu, mutta riskinä on suhisevat ovet, kun ne on todennäköisesti hakeneet paikkansa ovitiivisteissä.

                Comment


                • #9
                  Ja kannattaa sitte rasvailla niitä saranoita välillä niin vähemmän alkaa ovet roikkumaan ajan myötä.

                  Comment


                  • #10
                    Kuskin oven lukko meni kans vaihtoon, piti rumaa ääntä avattaessa. Kulunut mikä kulunut. Lujaa ranskalaista valmistetta!

                    Comment


                    • #11
                      Onko kellään kokemuksia WW-venton -97 oven nostosta ,ovi laskeutuu kun avataan ja nousee ylös kun suljetaan.Pitää lyödä ovea tiukasti kiinni kun ovi retkottaa.Ovi on kuskin puoleinen.

                      Comment


                      • #12
                        Jos siitä löytyy ruuvit joista voi säätää, niin siinä se. Mutta jos saranat on hitsatut, niin ei auta muu kuin sopiva varsi, joka sopii saranaan ja vääntämään...

                        Comment


                        • #13
                          joo kyllä WW-Ventossa on sellainen kuusikulmainen ruuvi siellä saranan yläpuolella,Pitänee kokeilla mitä tapahtuu kun väännän ja nostan ovea,Kerron mitä tapatui ed. main toimenpiteellä.

                          Comment


                          • #14
                            Mitä meinaa WW-Vento? Eikö Volkswagen ole aina lyhennetty VW?

                            Comment


                            • #15
                              Audi a6 vm05 ovien nosto?

                              Elikkäs etuovet väsähtänyt ja avattaessa tipahtaa n1-2cm alas. Riittääkö kiristykseen ovien pulttien avaus, toinen nostaa ovea ja toinen kiristää pultit? Jostain kuulin että mallissa olis jakku säätö "ruuvi" tmvs?

                              Comment


                                #16
                                Elikkäs oikea tapa on korjata/vaihtaa kulunut sarana.

                                Comment

                                Working...
                                X