Moikka,
mulla on A4 B8 2.0 vuoden 2010 etuvetoisessa multitronicissa ihme ongelma: se klonksuu rattia käännettäessä. Ongelma alkoi keväällä aina vähän pidempään ajettua tai lämpimien säiden kanssa. Käytin auton muutama kuukausi sitten leimalla, eikä katsastaja löytänyt kolinalle mitään syytä vaikka hakemalla haki. Nyt muutama viikko sitten käytin myös pikaisesti korjaamolla diagnoosissa, eikä oikein sieltäkään varmaa vikapesäkettä löytynyt. Veikkasivat väljää hammastankoa.
Autolla on ajettu about 200tkm. Klonksunta ei kuulu ulos. Se tuntuu ratissa ja kuuluu sisälle. Klonksuu selvästi "pykälien" mukaan, eli rattia käännettäessä aina samoissa kohdissa.
Onko mahdollista että hammastanko väljistyy noissa kilometreissä? Entä voiko jokin muu nivel tjsp aiheuttaa samanlaista ongelmaa siten, ettei välystä löydy kokeilemalla?
mulla on A4 B8 2.0 vuoden 2010 etuvetoisessa multitronicissa ihme ongelma: se klonksuu rattia käännettäessä. Ongelma alkoi keväällä aina vähän pidempään ajettua tai lämpimien säiden kanssa. Käytin auton muutama kuukausi sitten leimalla, eikä katsastaja löytänyt kolinalle mitään syytä vaikka hakemalla haki. Nyt muutama viikko sitten käytin myös pikaisesti korjaamolla diagnoosissa, eikä oikein sieltäkään varmaa vikapesäkettä löytynyt. Veikkasivat väljää hammastankoa.
Autolla on ajettu about 200tkm. Klonksunta ei kuulu ulos. Se tuntuu ratissa ja kuuluu sisälle. Klonksuu selvästi "pykälien" mukaan, eli rattia käännettäessä aina samoissa kohdissa.
Onko mahdollista että hammastanko väljistyy noissa kilometreissä? Entä voiko jokin muu nivel tjsp aiheuttaa samanlaista ongelmaa siten, ettei välystä löydy kokeilemalla?
Comment