Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nastarengaskokemuksia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Bridgestone Blizzak Nordic ja kapnor 4, missä ne on tehty?
    Viimeksi muokannut jataka; 20.3.2008, 22:45.

    Comment


    • #32
      No kerro ny meillekin jotka sitä ei tiedä.

      Comment


      • #33
        Itsellä Michelin X-Ice North kitkanastat.
        Pito on kyllä hyvä, mutta lähtee kyllä ääntäkin asfaltilla.

        Comment


        • #34
          Ei kyllä lähde ääntä siihen malliin kuin esim. Nokialaisista, minusta ne on suht hiljaiset.
          Tuli tuossa mieleen noista misukoista vielä, en tiedä jos pätee tätä nykyään moniin muihinkin. Olen yleensä kuuliaisesti noudattanut sitä 500km:n sääntöä uusilla nastarenkailla, eli rauhallista ajoa eikä rajuja kiihdytyksiä ja jarrutuksia. Noilla misukoilla ei noudatettu mitään sisäänajon lakeja, koska Audi oli juuri muutama viikko ennen talvirenkaiden ostoa saatu alle. Kyllä siinä läheteltiin risteyksistä niin kovaa kun tollanen alitehoinen nyt lähtee mutta yhtään nastaa ei ole lähtenyt, eikä ole edes vinoon vetänyt.

          Comment


          • #35
            Itse olen kyllä ollut tyytyväinen noihin Nokian kumeihin, eivät aiheuta äkillistä pidon menetystä.
            Viimeksi muokannut jataka; 20.3.2008, 22:44.

            Comment


              #36
              Uudet X-Ice Northit odottavat ullakolla

              Vajaa kuukausi sitten ostin nuo jo valmiiksi talvea varten. 195/65/15 hintaan 470? sarja.

              Comment


              • #37
                Esimerkiksi Nokian Hakkapeliitta 1 / 2, Michelin X-Ice North, Gislaved Nord Frost 2 / 3 ja Goodyear ULTRA GRIP 500
                ovat olleet aiemmin paljon ajossa ja toimineet ihan hyvin, mutta paras pito on mielestäni ollut Nokian Hakkapeliitta 4:ssa.
                Kaikin puolin olen ollut tyytyväinen tuohon renkaaseen ainakin 16" koossa.
                Lähellä on Michelin X-Ice North ja Gislaved Nord Frost 3.

                Tärkeintä kuitenkin on renkaiden kunto. Ei ne erot niin suuria eri merkkien välillä ole.

                Myös uusiorenkaista Ässät (Hakkapeliitta 2:n kuviolla) toimi ihan ok yhden talven Quattron alla.

                Tulevaksi talveksi S:n tuli hankittua Nokian nastat 225/45/17 koossa.

                Comment


                • #38
                  Tulevaksi talveksi S:n tuli hankittua Nokian nastat 225/45/17 koossa.
                  Paljos oli hintaa? Itselle tulee vastaavan kokoisten nastarenkaiden hankinta eteen nyt syksyllä.

                  Comment


                  • #39
                    Nokian nastat 225/45/17 koossa. Paljos oli hintaa? Itselle tulee vastaavan kokoisten nastarenkaiden hankinta eteen nyt syksyllä.
                    Nuo olivat muutaman kuukauden ajetut (8mm pintaa ja kaikki nastat tallella).
                    Asennettuna 600e. Uudet olisi saanut asennettuna 840-940e liikkeestä riippuen.

                    Viimevuoden testeistä tulokset esim. täällä http://www.mainio.net/article.asp?pa...49;93244;93259

                    Comment


                      #40
                      Tänään TM:ssä suuri talvirengasvertailu. Jaetulla ykkössijalla viime vuoden moninkertainen testivoittaja Michelin X-Ice North ja Hakkapeliitta 5. Golfin mukana maaliskuussa tuli uudet tuollaset Michelinit ja oli aivan perhanan pitävät renkaat ja tulee olee ens ja seuraavan talvenkin. Tuota rengasta oon tosiaan moneen otteeseen kehunut.. Golfissa oli niillä älyttömästi parempi pito vs uusilla Pirelli Winter Carvingeilla (sai neki yli kasin tuossa TM testissä) ed. A4:llani. Nyk. Audissa ois aika kuluneet HKPL neloset mutta himottais hirveesti hommata itelleniki nuo Michelinit, ei maksais paljoa reilu 400e asennettuna ku HKPL5 ei saa asennettuna mistään alle 500e, koko siis järkevin 195/65/15.. tosin kaipa niillä hakka nelosillakin ajais tuon yhden talven kun kaikki nastatkin tallella..

                      Comment


                      • #41
                        Ja vaikka puhutaan nastarenkaista, niin kerrotaan ei tm:n-tilaajille myös kitkarenkaiden tulokset:
                        Jaettu ykköstila: Conti CVC3 ja Nokian RSi
                        3. gislaved soft frost 2
                        4. (jaettu) bridgestone blizzak nordic ja michelin maxi-ice

                        Kärkiviisikko pienin eroin, eli nuista kannattanee valita se minkä saa parhaimmalla tarjouksella/minkä tietää/luulee sopivan parhaiten autonsa alle.

                        Muutama muu huomio testeistä: bridgestone on lähellä kärkeä nokian vetoavun ansiosta, nastoissakin 5. sija tiukan kärkinelikon takana, tosin hiukan jääneenä. Kleberin puuttuminen testistä ihmetytti, epäilisin että se olisi saavuttanut bridgestoneen rinnastettavia tuloksia. Kaukoidän ihmerenkaat tuntuivat olevan lähinnä epätoivoisia rävellyksiä, Nastarenkaiden pito märällä asfaltilla oli korkeampien nopeusluokkien kitkarenkaiden luokkaa, eli kumiseoksen jää/lumipito on kesärenkaan luokkaa, pikkusen raapii nastat jäällä mutta lumella ei mitään pitoa.. Pääkirjoituksen lisäaiheeksikin olivat päässeet. Tämä siis tilanne nytten, muutaman vuoden päästä voi olla ihan toinen.

                        Comment

                        Working...
                        X