Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vinkki jarruletkujen ostajalle S4C4

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vinkki jarruletkujen ostajalle S4C4

    Tuli eilen yritettyä leimaa autoon ja kaikki jarruletkut meni uusiksi.. Tarvikeliikkeessä sitten katseltiin hintoja S4 letkuille. etu 16,80eur/kpl taka 26eur/kpl alennuksineen. Kävin sitten irroittamassa malliksi autosta letkut, koska eteen tarvin hieman pidemmän letkun isompien jarrujen takia.
    Sitten löytyi passatista n. 5cm pidempi letku samoilla päillä 8 eur/kpl, ja taakse normi 100/200 letkut 5eur/kpl. eli tässä tapauksessa ässä lisää oli aika reilusti jopa tarvikehinnoissa.

    Eli vinkkinä kaikille että letku irti ja kauppaan etsimään samanlaista halvempaa, yleensä löytyy jostain muusta vag-kulkineesta. Itselle säästöä tuli 63,60 euroa pelkästään jarruletkuissa..

    #2
    Aktesta näkee letkujen pituudet ja kierteen koot, jos ei ole mahdollista irroittaa letkua malliksi.

    Comment


    • #3
      Noihin 100/200 malleihin löytyy vielä useita eri mittaisia jarruletkuja. Yleensäkin kannattaa kyllä harkita jarruletkujen vaihtoa jos auto on yli kymmenen vuoden ikäinen ja vaihdosta ei ole tietoa.

      Comment


      • #4
        No niin, kävinpä katsastuksessa urssin kanssa ja kaikki muuten ok mutta takajarruletkut pitäis ny vaihdella.

        En viittis maksaa á30e sellaisista, joten kysynpä onko joku laittanu noita Motonetin letkuja?:
        100 91--94 taakse levyjarrut: putkesta 20cm. . . . . . . . 23-3163 5.90
        100 8.86--94 taakse levyjarrut: satulasta. . . . . . . . . 23-3174 8.50
        100Quattro: samat kuin 100

        Originaalien pituushan lie 215mm ja kierre M10, vai?

        Comment


          #5
          10x1 kierteellähän ne on. Taitaa tuo moponetin ensimmäinen letku olla sopiva.

          Comment


          • #6
            Oli sitten kuitenkin se jälkimmäinen ässään sopiva, eli
            100 8.86--94 taakse levyjarrut: satulasta. . . . . . . . . 23-3174 8.50

            Joutu sit yllättäen laittaan siitä jakohärpääkkeestä saakka pari uutta putkeakin kun eivät liitokset irronneet ilman väkivaltaa.

            Comment


            • #7
              Jos jollakin tiedot mitkä letkut käy tuohon takakelkan (tai mikä se nyt on) pään kiertävän letkun paikalle niin vois lisätä tähän. Niitä varmaan harvemmin tulee vaihdettua kun ei ne hirveästi liikukaan.

              Itse uusin joka nurkkaan mutta nuo jäi vielä laittamatta.. Muistelisin että ovat ihan peruskamaa, naaraat molemmis päis ja joku kumirengas keskellä letkua.

              Ihmettelin kyllä kun yhtäkään kupariputkea ei tarvinnut taakse vaihtaa, vaihdoin sentään paineensäätimen samalla, tosin sen kanssa oli aika säätely että kaikki putket asettui pitävästi, jokaiselle liitokselle löytyi oma ongelmansa. Lopulta koko jarrurempan tulos oli että yhdestä ilmausnipasta pääsi hiljalleen nesteet pihalle vaikka satulat putsattu ja uudet nipat.. No pientä sinänsä että lisäkiristys viimeisteli projektin.

              Comment

              Working...
              X