Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

5000S oven sisäkahvamysteeri -ratkaistu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 5000S oven sisäkahvamysteeri -ratkaistu

    "Ässässä" on tuollainen oikea oven avausvipu osanumerolla 443 837 712. Perhealbumi tai netti ei moista osanumeroa tunne, vaan tarjoaa kaikille 020 -loppuista vipua, joka on sileällä pinnalla tuonne -90 -luvun alkuun asti.
    Missä mallissa tuollaista kahvaa/vipua on mahtanut olla? Tulee ihan mieleen vanhat kuplavolkkarit. Onko typ43:ssa tuollainen, joka tosin on eri osanumerolla.

    Onkohan tuo runko sama uudemmissa, kun tuosta on vain tuon akselin toinen korvake murtunut ja rungon vaihtamalla sen voisi ehjätä.

  • #2
    Luulisin, että pinta on vain vaihtunut. Tosin luulo ei ole välttämättä tiedon väärti.

    Comment


    • #3
      Muun muassa C2:ssa 80-> on tuollainen kahva, vanhemmissa se on samanlainen mutta muovinen. Käsittääkseni sama kahva on ollut 80-luvulla 80/90:ssa 100/200:ssa ja Coupessa.

      edit: Voisiko osanumeroiden erilaisuus johtua "kantaosasta". Mulla ei satasessa ollut ainakaan tuollaisia pehmusteita tjsp., vain metallinen kiinnitysranka oven rakenteisiin.

      Comment


      • #4
        ^^näin voisi olettaa, että runko on sama. Lähiromikselta oli molemmat oikeanpuoleiset kahvat evakuoitu siitä ainoasta -90 satkusta, joten en voinut tarkistaa..
        ^Alpumin mukaan kahva olisi sama kaikissa typ44 -malleissa, mutta uudemmissahan on se siloinen malli. Taisi muuten kuplassa olla symmetrinen tuo liipasinosa...
        Kumma, että ei edes netistä löytynyt vastaavaa "door inner operating lever" -osaa.
        Pehmusteet on liimattu kiinni, en alkanut repimaan irti rungosta.

        Edit: samanikäisessä kasikympissä on tuo typ43:n kahva 811 837 020A, olisikohan se sama osa?

        Comment


        • #5
          En nyt pääse (en viitti) purkamaan pahvia irti, mutta ulkoisesti tuossa omassa kanttikikottimessa (kts profiili) on samannäköinen kahva.

          Comment


          • #6
            Vierailin Purku-Pojilla Joensuussa ja siellähän oli useampikin Audin raato. Mm. Audi 90 jostakin -80 luvun puolivälistä, neloskoneella ja 4x108 vanteilla. Outo härveli.
            Typ 81:täkin oli, mutta siinä oleva kahva on tuo 811 -alkuinen. Sämpylä-80:ssä on sitten tuo uudempi, joka perhealbumin mukaan on kaikissa 84-91 -audeissa!
            Sitten se löytyi: joku -85 satku, jossa oli edessä juuri tuollainen avausvipu ja vieläpä kromattuna! Vieläpä aivan ehjä.
            Samassa autossa oleva takakahva, joka on sama kuin edessä, oli mustalla liipasimella. Samaa mustaa olivat muutkin kahvat. Olisiko joku käynyt minua varten asentamassa tuohon juuri oikean kahvan...

            Vuosikymmenen alun kasikympistä lähti mukaan 13" telephone dial -vanteet 4x100 -jaolla. Ties vaikka tarvitsisi. Samaisessa autossa oli myös orkkis nelivalosysteemi -samanlainen kuin ensimmäisissä urkeissa. Olisikohan tuolle käyttöä...

            Edit: valomaski on siis -83 -mallisesta sedanista, ulompana neliskanttiset H4 -umpiot ja sisempänä H1 -pitkät.

            Comment

            Working...
            X