Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Laakkosen korikorjaamon työnlaatu!?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Laakkosen korikorjaamon työnlaatu!?

    Tervehdys arvon kanssa-autoilijat,

    Rekisteröidyin nyt tälle foorumille jota on tullut luettua jo vuosia, Audilla ajeltu 3 vuotta johon mahtunut kaikenlaista, tukivarsi jumppaa ja muuta ihmettelyä, yksi isompi kolari ja pari pienempää "hittiä" mutta kuitenkin pääosin mukavaa autoilua, no enivei nyt olisi kyse Tampereen laakkosen korikorjaamon työnlaadusta, tuossa jokinaika sitten naisihminen peruutti audista keulan "solmuun" jonka johdosta mm. konepelti maalattiin uudelleen jossa työnjälki on aika penaalista, valumia on, mutta eniten närästää kun maali on vetäisty suoraan kiveniskemien päälle! On tosi komia kun kauheita monttuja maalipinnassa prkl. eli pohjat tehty huonosti. Kävin tekemässä valituksen ja valumat luvattiin korjata, mutta noita kiveniskujälkiä ei. Mitä mieltä raati on? Voiko tuota vielä vaatia uudelleen maalattavaksi vai? Mites onko muilla kokemuksia ko. puulaakin työnlaadusta?

  • #2
    Kyllä mulla on se käsitys, että kolarivaurioissa maalataan kyllä kunnolla.

    Comment


    • #3
      Minä sain kokonaan uuden konepellin (alkuperäinen) ja maalausjälki oli heti viimeisen päälle. Parempi kuin tehtaan jälki. Työn teki Puskan auto Järvenpäästä.

      Mutta enpä käyttänyt Laakkosella... Kerran olen autoa huoltanut kyseisessä firmassa, enkä enään koskaan vie. Antoivat vian selvityksen, korjasivat, laskuttivat (980 eur) ja vika jäi! Antoivat piiiiiiiitkän valitusen jälkeen 150 eur takaisin ja vetosivat siihen että onhan siellä uutta osaa... Joo... : (

      Comment


      • #4
        Olin tuossa vajaa vuosi sitten ostamassa yhtä tdi volkkaria, joka kuitenkin joutui postin jakeluauton murjomaksi ennenkuin sain omani myytyä. Omistaja oli korjauttanut sen juuri tuolla Tampereen Laakkosella, takaluukku laseineen tuli uutta. Luukun maalauksessa oli lähes kaikki virheet mitä maalaukseen voi tehdä: roskia, appelsiinia ja mehtää löytyi noin 30 sekunnin tarkastelulla. Kyseessä oli kuitenkin tehdasuuden osan maalaus.

        Meni sitten maku siitä hommasta ja ostin ässän.

        Comment


        • #5
          Jos kyse on vakuutusyhtiön maksamasta remontista, niin vihjaiskaa vakuutusyhtiön suuntaan työnlaadusta jos ei suora neuvottelu korjaamon kanssa auta.

          Comment


          • #6
            Vakuutuksenhan pitäisi korjata auto entiselleen. Käytännössä tätä voidaan siis tulkita siten että jos maali on ollut heikossa kunnossa, ei sen tarvitse korjattunakaan olla priima.
            Toisaalta harva maalari lähtee tekemään tuollaista juosten kustua, koska ammattiylpeys tapaa olla kova...

            Comment


            • #7
              käytännössä näissä vakuutustapauksissa yleisesti ottaen, laskutetaan vakuutusyhtiöltä, usein tuttu tarkastaja, huolella. Sitten ryssitään työ niin huonoksi kun pystytään. Näiden tekijöiden erotuksesta syntyy jo kohtalainen kate. Varsinkin, kun liian moni asiakas nielee paskan työnjäljen, ja näinollen osaltaan auttaa kusetuskulttuurin hyvinvoinnin jatkumon.
              Mä en näistä mitään edelleenkään ymmärrä kuhan jorisen.

              Comment


              • #8
                Mulla oli auto Keravan Laakkosella valohoidossa päivän. Vein auton aamulla paikan päälle aikaisemman sopimuksen mukaan. Itselläni oli mukana vaihdettava osa, vaihto-ohjeet ja vielä työkalukin kun sanoivat suoraan etteivät koskaan olleet tehneet moista ennen. Iltapäivällä kolmen aikaan soittelivat että ottavat nyt auton työn alle ja kyselivät saisiko jäädä seuraavaksi. Siinä vaiheessa totesin, että parempi kun vaihtaa tekijää ja hain auton iltapäivällä pois. Laskuttivat vielä valohoidosta 20?. Herttoniemen VV:llä tekivät homman vajaassa kahdessa tunnissa listahintansa mukaisesti ja sanoivat ettei kukaan aikaisemmin ollut antanut näin perusteellista tehtäväksi antoa.

                Jatkossa tuskin tarvitsee käyttää Laakkosen palveluja.

                Comment


                • #9
                  Omani kävi etuoven pintapellin vaihdossa yhden peruuttelijan jäljiltä Lappeenrannan Bernerillä.
                  Uudelleen maalattua ovea ei käytännössä erota muusta autosta juurikaan.
                  Pinnassa ei ole valumia eikä ainakaan kohtuullisella tarkastelulla sen kummempia roskia.
                  Joten jos maalaus on kysyjän mukainen niin kirjallinen reklamaatio vaan niin asia etenee johonkin suuntaan. Jos ei etene niin voihan kysyä maalaavatko uudestaan vai korjautetaanko heidän laskuun jossain muualla kuntoon.

                  Comment


                  • #10
                    Yllättävän paljon näkee liikenteessä huonoja kolarikorjauksia kun osaa katsoa oikeasta kulmasta ja sopivalla valaistuksella. Luulenpa että moni maallikko on tyytyväinen siihen että maalattu osa kiiltää hienosti, ei osata katsoa kunnolla. Ihmiset yllättyvät kun kertoo mistä kohtaa heidän autoaan on korjattu, "mistä arvasit". No ehkä silmä on kehittynyt liiankin kriittiseksi kun omat projektit ovatkin usein pysähtyneet jopa vuosiksi juuri maalausvaihetta edeltäviin pohjatöihin.

                    Comment


                    • #11
                      Vm. -90 Audi Coupeni oli maalauksessa vuonna -92 mikkeliläisessä merkkiliikkeessä. Kylkeen oli joku vetänyt avaimella pitkän viirun, joka meni ilkivaltavakuutuksesta. Samaan maalaukseen meni katto ja konepelti, joihin sementti oli syövyttänyt valkoisia pisteitä.
                      Jotain ko. liikkeen työn laadusta kertoi se, että kun olin ajanut 50 km matkan kotiin talvikelissä, huomasin, että lämmitettävät pissapojan suuttimet oli kytketty maalauksen jälkeen siten, että vastus oli polttanut maalipinnan mustaksi suuttimen ympäriltä > konepelti uudelleen maalaukseen.
                      Kun olin -94 myymässä autoa joensuulaisessa merkkiliikkeessä, kauppias ei meinannut millään uskoa, että autoa ei varmasti ole kolaroitu, koska maalauksen työnjälki oli niin ala-arvoinen.
                      Nykyään varmaan olisin kriittisempi.

                      Comment


                        #12
                        Eilen hain omani peurakolarin korjauksesta (Salosta merkkiliikkeestä) ja kyllä minulla ainakin oli konepelti maalattu ihan asiallisesti ja kiveniskemät korjattu samalla pois. Ainakin pikaisella neuroottisella tarkastuksella näytti hyvältä... Kunhan tässä nyt ensin vahaa auton ja näkee sen sateessa, niin sitten tietää, onko sävyt kohdillaan.

                        Comment


                        • #13
                          Lainaan topiccia:

                          Jos audin sinkityn korin sinkki "kuplii" maalin alla (muuten virheettömässä maalipinnassa-->ei tökkimisiä), onko vika korissa vai maalauksessa???

                          Kori takuuhan on 10 v luokkaa, mutta maalitakuu....ööö...montako vuotta?

                          Mitähän maahantuoja kommentoisi tälläiseen tapaukseen?

                          Comment


                            #14
                            Laakkosen korikorjaamon työnlaatu!?

                            Noniin lopulta vastasivat Laakkoselta kahden sähköpostikyselyn jälkeen, ekan lähetin 14.4.. ja toisen tänä aamuna, no nyt ilmeisesti korikorjaamon työnjohtaja vastaa:

                            Vauriokorjaukseen sisältyy aiheutuneiden vaurioiden korjaus. Ei siis sisällä muiden esim. kiven iskemien korjausta. Maali valumia ei maalaustyössä kuitenkaan saa olla

                            ja jos niitä on niin ne maalauksesta tulee poistaa. Varaa aika korjaamolta jos maalauksessa on valumia.

                            T:HH

                            että näin, kas kummaa kun kuitenkin osa kiveniskemistä on kuiteskin korjattu hyvin.. no saa nähdä onnistuuko tuo valumien korjaus nyt sitten..

                            Comment


                            • #15
                              Vakuutusyhtiö on korjauksen maksaja (vakuutuksenottajien rahoilla), mutta työn jäljestä vastaa aina työn tehnyt korjaamo. Toki kannattaa kuunnella tarkastajankin mielipidettä osaavasta, nopeasta ja luotettavasta korjaamosta.

                              Comment


                                #16
                                Äiten uusi Golf oli 3 kertaa Tampereen Laakkosella uudelleen maalattavana, koska työn jälki oli jotain todella naurettavaa. Ensin se oli lähes vaaleanpuinainen, sen jälkeen puolet tummempi punainen, kuin koko muu auto ja kolmannella kerralla se sitten tuli oikean väriseksi. Aika uskomatonta touhua, varsinkin kun työ tehtiin täydellä hinnalla, ei siis edes vakuutuksen kautta. Itsellä on samoja huonoja kokemuksia maalauksen tasosta edellisten autojen kanssa ollut Tampereen käyttöautossa.

                                Comment


                                • #17
                                  Pitäiskö oman pirssin maalauksesta olla kiitollinen, että meni laakista kohdalleen? Oma silmä ei ainakaan huomaa pinnassa mitään häikkää tai sävyeroa.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X