Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6/A7 4G jarrut: palat & levyt vaihtoon.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6/A7 4G jarrut: palat & levyt vaihtoon.

    Onko kukaan vaihtanut 2011- A6:een omatoimisesti jarrupaloja ja -levyjä eteen?

    Hankin jo osat hyllyyn, mutta kun vaihdoin kesärenkaita huomasin erikoisen pultinpään siinä jarrusatulan yläosassa...

    Kysymys: tarviiko hankkia tälläinen erikoisavain että noita pääsee vaihtamaan?
    https://www.tooloutlet.fi/fi/Tuottee...ainen+9mm/7239

    Onko joku erityinen syy miksi VAG yrittää kampittaa omatoimisia?:)
    Viimeksi muokannut Killeri; 11.12.2018, 20:30. Perustelu: Aiheet yhdistetty.

  • #2
    Eipä ollut tarvista tommoiselle hylsylle etujarrujen kanssa, takasissa tarvii ohjelman männän sisään ajolle tai joskus 9v paristokin asian toimitti.

    Comment


    • #3
      Eli sitä (oudon näköistä, vähän kuin vanteen lukko)pulttia ei tarvitse paloja tai levyjä vaihtaessa avata?

      Comment


        #4
        Ei tarvii. Jarrujen mallista riippuuu mikä siellä on, mutta ihan normaalilla kannalla avattavat pultit. Heittäisin veikkauksen, että sulla voisi olla 2kpl 13mm kannalla olevia pultteja.

        Comment


        • #5
          Se´oudon´ näköinen pultti pitää vain satulan kummatkin puolet kasassa, joten sitä ei tule avata.

          Comment


          • #6
            A7 tiq jarrylevyt

            Taka jarrulevyt ovat kohta vaihtokunnossa ja etsin uusia levyjä.

            Huoltokirjastani löytyi seuraavat merkinnät:
            1LJ, 2EA

            Löysin seuraavan listauksen (OEMEPC):
            http://www.oemepc.com/audi/parts_lst...art/711/lang/g

            4G0615301G 345X30MM
            -korvaava osa: 4G0615301AF
            Speedin hinta: 190€

            4H0615601H 330X22MM
            -korvaava osa: 4H0615601K
            Speedin hinta: 160€

            Eli, tuon mukaan auttoni sopisi nuo 345mm,30mm (1LJ) eteen ja 330mm, 22mm taakse.

            Näyttää hinta hajonta olevan aikamoinen, jos katsoo eri pajojen tarjouksia.

            Onko mitään suosituksia, minkä merkkiset levyt kannattaisi hankkia?
            Näyttää foorumilla olevan positiivisia kommentteja Brembon (aika hintava) ja Zimmermann levyistä.

            Entä ABE- tai Bosch -levyt, kestääkö ne?

            Comment


            • #7
              Tarkoitatko ABE:lla kenties ATEa? ATE:lle ääni multa jos on sieltä edukkaammasta päästä.

              Comment


                #8
                Ate:n levyille suositus. Esim. Sparetolta tullut niitä hankittua.

                Comment


                • #9
                  ELi millaset levyt pitää laittaa näillä spekseillä oleville paloille?
                  korkeus 72.9 mm
                  leveys 188 mm
                  paksuus 19.4 mm

                  vaihtoehtoina 320, 345 ja 356

                  Palojen mukana kulumisenilmaisimet
                  mitä muuta tarvii huomioida, koskaan en ole ennen tehnyt jarruremppaa, mutta ainakin youtuben videoiden perusteella ei mikään kovin kummonen homma taia olla. ilmaus kuitenkin pitänee tehdä?

                  Comment


                  • #10
                    Huoltokirjasta tai varapyöräkotelon tarrasta PR-koodit tähän niin katsotaan. Samat palat käy yleensä useampaankin eri satulaan ja jarrulevyyn.

                    Ilmausta ei kyllä tarvitse suorittaa jos vaihdat pelkästään levyt ja palat, mutta olisihan se suositeltavaa tehdä 3 vuoden välein (eli minimissään silloin kun normaaliin autoon tehdään jarruremonttia 4-6 vuoden välein.)

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja Baggy Näytä viesti
                      Eipä ollut tarvista tommoiselle hylsylle etujarrujen kanssa, takasissa tarvii ohjelman männän sisään ajolle tai joskus 9v paristokin asian toimitti.
                      Itsellä on eteen juuri vaihdettu levyt+palat+liukutapit.

                      Miten toiminta takajarrujen vaihdon jälkeen, mikäli ei ole VCDS:ssää?
                      Miten "sopeuttaa" sähköisen jarrun moottori, mikäli ei ole ohjelmaa?

                      Comment


                      • #12
                        Mä oon ymmärtänyt, että käsijarrumoottorin pistokkeen navoille kun syöttää 9V paristolla jännitettä, niin moottorin saa ajettua ääriasentoon. Tätä en tiedä, mutta luulen sen toimivan automaattisesti kiristysvaiheessa. Eli rempan jälkeen ekan kerran käsijarrua käytettäessä se osaa itse hakeutua oikeaan kohtaan ja kiristyä oikealla momentilla.

                        Comment


                        • #13
                          A7 4G, meneekö S7 tai Q7 etujarrusatula suoraan alkuperäisen tilalle ? Siis olkavarteen, levyt sovitetaan erikseen.
                          Viimeksi muokannut evinrude; 29.12.2023, 11:57.

                          Comment


                          • #14
                            Onko kellään tietoa jaettavaksi?

                            Comment


                              #15
                              4G S6/S7 ja 4E S8 etujarrut sopii suoraan.

                              Comment


                              • #16
                                Hah, näemmä pystyy käyttämään näitä foorumin postauksia "logi-kirjana" jos ja kun pitää samaa (A6) Audia poikkeuksellisen pitkään (tulee siis loppusyksystä peräti 8 vuotta!)
                                --> Näyttäisi että vaihdoin edelliset levyt eteen vuonna 2018 eli tän matikan mukaan meni 6 vuotta ennen kuin ovat taas "ravistavat reippaasti" -tilassa.
                                --> Voihan niihin ensin vaihtaa nyt palat ja vähän herkistellä, mutta smoothia jarrutusta tuskin on luvassa ennen kuin laitan taas seuravata (halppis tarvike:) levyt tuonne...

                                Comment

                                Working...
                                X