Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Zimmermanin levyt kieroiksi?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Zimmermanin levyt kieroiksi?

Noin 4kk ajetut A8-kokoa olevat levyt ja moottoritievauhdista jarrutettaessa täristää. Mutta jos jarruttaa kovemmin kuin normaalisti täristäminen häviää.

Voiko näin uudet levyt olla jo kierot, enkä ole näille edes rataa näyttänyt tai vastaavaa ajoa muuten antanut.

Kaksi settiä noita Zimmermanin tekeleitä olen saanut kieroiksi muutaman tuhannen kilometrin ajolla. Nyt on marmori tiskiltä ostetut alkuperäiset A8:sin levyt eikä vastaavia ongelmia ole ollut.
    Mutta jos jarruttaa kovemmin kuin normaalisti täristäminen häviää.
    Tuo saattaa kyllä johtua muusta kuin kieroista levyistä. Esim. väljät pyöräntuennan osat saattas tehdä tuommoisia oireita.

Comment

minulla samaiset oireet hävisivät jarrujen perusteellisella puhdistuksella. ilmeisesti palat eivät päässeet "suorassa" liukumaan urissaan.

Comment

Ääni tuolle putsaukselle. Sama vika eli kun esim.100kmh vauhdista painaa poljin vähän hiljempää niin ravisti niin, että paikat tippu hampaista, kun paino reippaasti jarrua, niin hävisi melkein kokonaan tuo tutina. Etujarrut auki putsausta kehiin ja putsaa tuon pyörännavankin vielä mahdollisesta ruosteesta, niin saattaa auttaa.

Comment

Vika löytyi eilen talvirenkaita vaihtaessani. Iskarin yläpään "laakerin" kiinnitysmutteri(iskunvaimentimen varressa, erikoisavaimella ruuvattava) oli päässyt löystymään ja salli näin iskunvaimentimen ja jousen liikkumisen. Luulin että sen ei olisi mahdollista päästä aukeamaan kun päälle tulee kuitenkin koriin kiinnittävä mutteri. Nähtävästi se ei mene iskarin vartta niin syvälle että lukitsisi samalla tuon erikoisen laakerin kiinnitysmutterin.

Keväällä tuli tosiaan vaihdettua alusta ja tietää taas ketä syyttää tuostakin kun itse tekee.

Comment

Working...
          X