Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Takapään puslajumppaa - kiristysmomentteja hakusessa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Takapään puslajumppaa - kiristysmomentteja hakusessa

    Tietäisikö joku seuraavat kiristysmomentit S2A:n takapyörien tuentaan:

    1. Ylätukivarren sisempi pultti (se pitkä)
    2. Ylätukivarren ulompi pultti (se lyhyt)
    3. Koiranluut (ylä/alapää)
    4. Joustintuen/iskarin alapultti
    5. Joustituen yläosan pultit, siis ne joilla tukihässäkkä kiinnitetään auton koriin
    6. Jarrusatulan kiinnike, siis ne 2 pulttia, joilla satulan kannake kiinnitetään sinne jarrukilven taakse

    Ylätukivarren puslat vaikuttivat sellaisilta, että niiden pultit tulee kiristää auton seisoessa pyörien päällä, pitääkö paikkansa?

  • #2
    1-5 rannemomenttiin kiinni
    6 lujaan

    Oli muuten pakko :)

    Comment


    • #3
      1. pultti ja mutteri pitäisi aina uusia, mutteri: 50 Nm + 90 astetta. Ylätukivarresta kiinni kiristettäessä.

      2. sama juttu, kaikki pitäisi uusia, mutteri: 50 Nm + 90 astetta.

      3. mutterit uusittava, alapään mutteri 40 Nm, yläpuolinen 50 Nm.

      4. Mutteri uusittava, kiristys 70Nm + 90 astetta, lopullinen kiristys maassa.

      5. 55 Nm

      6. 50 Nm molemmat, myöskin uusittava

      Comment


      • #4
        Kiitoksia hyvistä ohjeista. Laitetaan pultit momenttiin ja lujasti:) Muut pultit/mutterit menee uusiksi paitsi nuo jarrusatulan. Ovat 10-luokan kovia pultteja, joten en näe niiden uusimista ihan välttämättömäksi.

        Comment

        Working...
        X