Uskaltaako A6:een asentaa 205/60 kokoisia kumeja vanteille? Saattaa jäädä ylimääräiseksi yhdet uudemman A4:n alkuperäiset 16"alumiiinivanteet, ja ajattelin kokeilla mukavuussyistä kitkarengasta "mukavuusmitoilla" vakion 205/55:en sijaan. Käykö uuden A4:n orig.aluvanne hyvin A6:een esim. ET:n puolesta? Halkaisijahan kasvaa 631mm ---> 652mm, joka on mitarivirheessä 3km/h, joka taas sopii hyvin kun mittari heittää vakiorenkailla 5km/h. Mutta lähinnä tuo profiilin kasvu mietityttää, että ottaako kumi mihinkään kiinni? Liekö sitten vaikutusta noin vähäisellä muutoksella mukavuustasoon?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
205/55R16 ---> 205/60R16 ???
Collapse
X
-
Itse olen miettinyt kanssa samaa, koska uudet 195/60R15 talvirenkaat ovat peltivanteilla ja ensi keväänä vaihtoon menevät kesärenkaat vanhoilla 15" aluilla. Voisin tehdä semmoisen kikan että hankkisin uudet 16" alut ja niille tuommoiset 205/60R16 renkaat ja antaa vanhat 15" alut talvirenkaille. 60 profiili sen vuoksi kun TM:ssä ainakaan 55:sta ei hirveästi vuonna 1998 ainakaan kehuttu, ja pienikin lisä mukavuudessa on aina parempi. Auto ei ole missään rallikäytössä, niin ei luulisi noin pienen eron rengasprofiilissa haittaavan missään.
Ongelmaksi siis juurikin jää mahtuuko tuommoinen 205/60R16 alle (ainakin tilaa näyttää 15" vanteella olevan reilusti ylimääräistä) vai ottaako esim. täyskäännöksessä kiinni jonnekin?
Comment