Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kyllä käy!Käykö vm.98-> takasatulat C4 korimalliin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kyllä käy!Käykö vm.98-> takasatulat C4 korimalliin

    Olis Biltemassa 59Eur täydellinen takasatula liukukelkkoineen kaikkineen. On vaan mainoksessa sanottu käyvän 98-2001 välille. Onko kokeiltu vanhempaan C4 korimalliin? vm.93-97 Pyörännapa on ainakin käypänen ihan 100/A6 malleihin vaikka niin ei ole vm.-96 kohdalla mainittu monissa luetteloissa..

  • #2
    Sopiiko jarruletku? Uudemmassa on banjoliitin. Entä käsijarruvaijeri?

    Comment


    • #3
      Kävimpäs viimeisellä katsomassa miltä se satula näyttää. Eli kiinnityskohdat oli aikalailla samat, samoin käsijarruvaijerille paikka yläosassa ja muotoilu samannäköistä. Oikeat mitathan näistä puuttuu eli 100% varmuutta ei ole, ei edes 75% varmuutta. Satulan paikka sivusuunnassa levyyn nähden tsekkaus onnistunee ainoastaan vaan pulttaamalla satula kiinni.
      Samoin palojen käymisestä en osaa sanoa, vaan voihan käyttää uudemman mallin paloja.
      Jarruletkulle oli paikka etupuolelta ja sisäkierteisellä reijällä, luulisi perinteisen jarruletkukin menevän, mutta kierteistä ja koosta en osaa sanoa. Banjoliitin taitaa olla letkussa ja sille sitten mutikka satulassa. Vanhemmilla on letkun päässä suoraan mutikka kierteineen. Minkähän takia siirrytty banjoon, sitä hiukan ihmettelen..
      Pitäsköhän ostaa vai eikö, aika lähellähän nuo käypäsyydet on..

      Comment


        #4
        Itse meinasin käydä ostaa S2:seen nuo satulat.
        Aina voi käyttää alkuperäisinä kannakkeita jos kannakkeen kiinnitysjako ei ole sopiva

        Jarruletkun liitin on M10x1

        Comment


        • #5
          Jaa. että ässäänkin saattaisi käydä. Tosiaan kannakkeet voipi vaihtaa, mutta entäs sitten liukutappien kohdat, nekin saattaa olla erilaiset...tai sitten ei ;)

          ps. alkoi taas satula kiukutella vähäisen kiltisti olon jälkeen. Vieläköhän sitä kittuuttelis :)

          Comment


            #6
            Kova usko on että liukutappien jako on sama kuin esim volkkarien satuloissa jolloin ainakin Avensiksen satulat käy :d

            Viikonloppuna oli ässän takasatula irti ja aika samanlainen se oli kuin Avensiksen.

            Comment


            • #7
              Noniin, vertailu ja remppa tehty. Satulat käy siis yksyhteen, ainoastaan piti laittaa jarruputken pätkä väliin adapteriksi johtuen satulan isommasta kierteestä. Kässärin jousi on erilainen, mutta kiinnitys aivan sama. Parit kuvat valoittavat remppaa.
              Ei olisi uskonut laittavan bilteman tuotteita Audiin, satulan ja levyn. Palat on sentään ATEn omia.. saa nähä kuinka satula kestää.

              http://www.kolumbus.fi/pulkkinen.sin...vertailu_1.jpg
              http://www.kolumbus.fi/pulkkinen.sin...vertailu_2.jpg
              http://www.kolumbus.fi/pulkkinen.sin...vertailu_3.jpg
              http://www.kolumbus.fi/pulkkinen.sin...satula_paa.jpg
              http://www.kolumbus.fi/pulkkinen.sin...atula_taka.jpg

              -TiPu-

              Comment


                #8
                Eiköhän noi Bilteman satulat tule samoilta valmistajilta, mitä muidenkin varaosaliikkeiden vaihtosatulat. Vai oliko nuo satulat peräti tehdasuusia?

                Comment


                • #9
                  Näyttivät ainakin uusilta, kun ei ollut mitään syöpymiä tms. satulan valupinnassa. Sorvauskin sisäpuolelta näytti uudelta. Eikä tartte antaa vanhaa vaihdossa. Näissä on sitten se tavallinen materiaalitakuu eli jos alkaa fuskaamaan tai tiivisteet repeilemään niin eikun vaihtoon. Itellä ainakin tulee n. 60tkm vuoteen niin jos vaikka pari vuotta kestäävät niin oon ihan tyytyväinen.

                  Comment


                    #10
                    Perskutti, etuvedon satulat on toisinpäin kuin nelikossa, siinä meni se budjettiratkaisu.

                    Veikkaan että satulat on kiinalaista laatutyötä.

                    Comment


                    • #11
                      Mielenkiintoista! Siis osat kävivät päikseen suorilta. Laitoit vain jarruputken pätkän väliin? Onko putken pätkä ihan normaaleilla liittimillä?

                      Itselläni rupesi taas jumimaan takajarru ja ajatus olisi kokeilla samaa hommaa. Kauanko meni vaihto työssä?

                      Miten on toiminut?

                      Comment


                      • #12
                        Morjes Ville, menivät ihan päikseen ja irrotus/asennus alle tunnissa, tosin niitä kannakkeen pultteja ja letkunpäätä on herkistelty useamman kerran. Voipi olla tiukassakin eli täytyy olla laadukas kuusiokolo ja pultin kolo puhdas ennen vääntöä. Putken pätkä on ihan normiliittimillä eli toinen pää M10 naaras ja toinen M12 uros kierteellä. näin jälkikäteen olisi pätkä voinut olla hiukan pitempi ja näin paremmin muokattavissa..
                        Hyvin on toiminut tähän asti ja kässäri pitää ja irrottaa hyvin. kop kop :) laita kuitenkin VAG palat että ei kitise, pitää hyvin ja kestää..miulla siis bilteman levy ja satula + VAG palat.

                        Comment


                        • #13
                          Käykö C4:n jarrupalat suoraan? Vai pitääkö ostaa vm 99- > A6 palat?

                          Entäs levy?

                          Missä teetit jarruputken pätkän? Minulle sanoivat liikkeessä että ei voi tehdä sellaista osaa...

                          Mitähän katsastus mies tykkää tuosta patentista?

                          Comment


                          • #14
                            C4 palat kävivät suoraan, myös muutkin mk2 golf jetta yms palat.. Levy myös C4 aikakaudelta. Rajamäen autotarvikkeessa teetin pätkän, AD-varaosa ketjua, liekö sitten yksilöllistä palvelua ;) olishan äijä voinut myydä kalliilla putkea liittimiä ja vieläpä koneen jolla pätkä tehdään :)) Katsarista en tiijä, mutta en usko että naputtaa. Toimiva patentti uusista turvallisista osista, saa luvan olla tyytyväinen.

                            Comment


                            • #15
                              Ostin C4 palat, mutta jotenkin tuntuu että se ulompi pala ei sovi sinne millään... Ihan niin kuin satulassa olisi liian lyhyt se lovi. Sitä ei tahdo saada millään satulan sakaroihin asti kiinni.

                              Comment


                              • #16
                                hhmm, eihän siulla ole satula liian auki, meinaan että liukutapit on tapissa? Oliskohan noissa pilteman tuotteissa sitten valueroja tms. Sisempi pala kuitenkin meni eli satulan ja palan muoto mätsää toisiinsa..paha auttaa näin netin välityksellä, sorry.

                                Comment


                                • #17
                                  Ostin tänään uudemman korimallin takajarrupalat ja ne menee siihen heittämällä. Edelleenkään en saa mahtumaan siihen 100:sen paloja. Niissä on pieni muotoero. Liittäisin kuvan mutta en osaa...

                                  Huomenna asennusta tekemään...

                                  Jumii kyllä aika juhlavasti tuo nykyinen satula. Huomenna sillä vois kokeilla heittää lintua.

                                  Sain putken pätkän teetettyä, kun osasin oikein selvittää asian.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tässä olis sitten kuva http://i100.photobucket.com/albums/m...hoto/Palat.jpg

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ahaa, kuva selvensi aika hyvin eroavaisuuden. Katoin vielä Motonetin luettelosta varmuuden vuoksi, niin kyllä siellä oli sama varaosanro ihan 100 vm.-91 ->> A6 vuoteen -97 asti ja minulla on juuri tuo vasemmanpuoleiset palat osanrolla 22-1059 (Takajarrupalat VAG/Fiat). Oikeanpuoleisia en olekaan koskaan nähnyt (eivätkä varmasti mene satuloihin noin korkealla jousijalalla) ja siksi ilmoitin käypäsyydestä 99% varmuudella.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Itsekkin ostin palat motonetistä. Onkohan siellä sitten kahta lajiketta...?

                                        Jarru putken pätkä pitää olla seuraavilla liittimillä 12mm uros pitkäversio (13 5 L) ja toinen 10x1 naaras. Huomasin tuonkin vasta putkea asennettaessa. Oli väärä mitta 12mm uroksessa...

                                        Mutta nämä tiedoksi seuraavalle projektiin ryhtyvälle.

                                        Ajattelin jossain vaiheessa tehdä saman projektin toisellekin puolelle, jottei katsastus mies sitä huomaa. Tulee saman hintaiseksi kuin yksi kunnostettu satula Motonetistä C4 korimalliin : )

                                        Jossain nimittäin on kuulemma maininta että jarrupiiriä ei saa jatkaa...

                                        Comment


                                        • #21
                                          Työ tehty! Ja kaikki pelaa.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X