Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Reijät umpeen pellistä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Reijät umpeen pellistä

    Ilmeisesti ollut kilpi kiinni itseporautuvilla takakontissa, ja nyt pitäisi saada reijät umpeen ja suojaan ruosteelta koska päälle tulee kilven alusmuovi ja väliin voi mennä vettä ikävästi muhimaan? Purskeet pois, maalia+kumitulppa vai joku massatäplä päälle vai miten olisi paras?

    Alkuperäiset kiinnikkeet joihin oli pultit katkenneet sisälle porattiin pois ja vaihettiin uudet, mutta asentajalta lipsahti terä toisessa ja nyt on pellissä vähän isompi ja pyöreä reikä, eli reunukset ovat aika alttiina ruosteelle tuon pultin alla? Pitäisiköhän reklamoida, voi onko tuolla mitään merkitystä, kurooko sinkki itse umpeen?

  • #2
    Siis parashan se on reikien kohdalta lyödä pinellä kuulapäävasaralla ne pienelle kuopalle, hitsata reijät umpeen, hioa, ja mahdollisesti koritinaa päälle huokoisten varalta, ja sitten kunno npohjamaali ja maali päälle, mutta ihan millaista korjausta tässä halutaan... Voihan siihem laittaa klunssin sikafleksiäkin ,mutta ei se hyvä ole...

    Comment


    • #3
      Merkkiliikkeen peltikorjaamon mukaan hitsaus on hätävarjelun liiottelua ja passittivat varaosa liikkeeseen hakemaan noita kumitulppia, eikä ottanu sisään vaikka oisin voinu vähän maksaakki että ois tullu kerralla hyvä. Täytyy ehkä kääntyä jonkun muun hitsaajan puoleen.

      Comment


      • #4
        Itse olen huomannut butyylikumin mahdottoman monipuoliseksi korjausaineeksi moneen tarpeeseen. Purin audini takalyhtyjen tiivistepinnoista talteen -nyt sitä on varmaan vuosien tarve tallessa.
        Tuollaisesta voi muovata sopivan mällin reiän molemmin puolin.

        Comment


          #5
          Se on kyllä näppärä aine, mutta mistä sitä saa? Voisin käydä paketin jostain hakemassa.

          Comment


          • #6
            Taitavat tarvikeliikkeet myydä nauhatavarana.

            Comment


            • #7
              3M-tuotteista löytyy vastaavaa tavaraa, kuin tuo takavaloissa käytetty aine. Ostin paikalliselta automaalaamolta. ~10mm pyöreää nauhaa muutama metri, jota voi muotoilla näppärästi sormin. Istuu kiinni kuin tauti. Yritän illalla muistaa katella tarkempaa tietoa.

              Comment


              • #8
                Toimii tosiaakin liimana, äänieristeenä, ruuvilukitteena, tiivisteenä jne. Korvaa monessa tapauksessa esim. o -renkaan. Kestää vettä ja mietoja liuottimiakin. Tärpättiin tosin liukenee, sillä ainakin saa sormiin jämähtäneen mähmän pois.
                Viimeksi vaimensin sillä reunoiltaan rämisevän takarekisterikilven.

                Comment


                  #9
                  Reiän hitsaaminen on tosiaan hätävarjelun liioittelua sinkkikorisessa autossa. Etenkin jos reikä on paikassa jossa se ei näy (kilven alla tms). Jos sitä alkaa hitsaamaan, niin kuumuus vain suotta polttaa sinkit pois reiän lähettyviltä ja saadaan vain ruosteelle altis korjauspaikka. Jos siis aluetta ei uudestaan kuumasinkitä.

                  Ei muuta kuin reiän kunnollinen puhdistus rasvanpoistajalla, primerointi sinkkimaalilla, mielellään pariin kertaan ja sitten vaan jokin tulppa siihen päälle. Kestää taatusti, jos homma tehdään kunnolla

                  Comment


                  • #10
                    Älkää nyt hitto menkö ostamaan hyllyjä tyhjäksi Motonetistä kun tämän tavaran saatavuus on muutoinkin ollut heikkoa: Mullekin tämä "salaisuus" valkeni vasta viime vuonna: Tuota autotehtaiden alkuperäisasennuksissa käyttämää butyylikittiä löytyy Sikan tuotevalikoimasta ja ihan likimmän Motonetin hyllystä (varmaan muutkin autotarvikeliikkeet voi auttaa). Tuote on myyntinimeltään Sikalastomer ja tuo kokonainen kittituubi kustantaa vain noin 6 euroa. Näyttää ihan sikaflex-tuubilta mutta on eri kamaa... Ihan lyömätön aine sellaisten auton kohtien kittauksessa joista kitin pitää lähteä vielä joskus siististi poies.

                    Comment


                      #11
                      Mikäs se siellä

                      Comment


                      • #12
                        Pitääkö tuo sinkkimaali paljonkin paremmin ruosteen loitolla kuin pelkkä "kynsilakka" paikkamaali?

                        Comment


                          #13
                          Pitää, kynsilakkapaikkamaali on enempikin vaan väripasta, jolla ei kummoisia ruosteenesto-ominaisuuksia ole. Toki sellainen on ihan ok naarmuihin, kiveniskemiin yms. pikkuvaurioihin, joissa on ehjä sinkkipinta vielä jäljellä.

                          Comment


                          • #14
                            kumpikos on parempaa sikamassa vai polyuretaanimassa.. vai onko loppujen lopuksi samaa kakkaa erinimellä..

                            Comment


                              #15
                              Sika on tuotemerkki kuten stefa :)
                              Puhutaan uretaaniliimasta ja akselitiivisteestä.

                              Comment


                              • #16
                                Mikäs sit ois hyvä rasvanpoistaja? Ainaki Mastonin ko. nimellä oleva tuote on teollisuusbensaa, eli samaa ku auton liuotinpesu ja se jättää ainakin kalvon, joka pitäis sit pyyhkiä vedellä eikä taida sekää jättää hyvää pohjaa maalille. Vaiko tinneri tai asetoni(taitaa viedä maalitki mennessää?)

                                Comment


                                • #17
                                  Jarrukliineriä tulee käytettyä ahkerasti.

                                  Comment


                                  • #18
                                    haet maalia myyvästä liikkeestä siihen tarkoitettua "silicon efender" / rasvista. tinneri jättää tosiaan kalvon, mutta hätätapauksessa voi sitäki kai käyttää. ja onhan niitä muitakin esim asetoni ja ksyleeni, mutta en tiiä kannattaako pelkällä niillä pyyhkiä. vaikka noitahan niissä muissakin puhdistusaineissa on.

                                    Comment


                                      #19
                                      Ja se sinkkimaali kannattaa olla pensselillä levitettävää, sudilla tököttelemällä tunkeutuu huomattavasti paremmin kuin spray. Jos sattuu olemaan vain spraypullotavaraa, niin suihkauttelee pieneen kippoon tai purkinkanteen ja siitä sutimaan. - Tosin noin pienialaisten paikkausten kohdalla, kuten AciX:illa, pensseli muutenkin ainoa vaihtoehto.

                                      Comment


                                        #20
                                        Tinneri ei jätä rasvakalvoa pintaan, mutta tärpätti sen kyllä tekee. Mutta kannattaa huomioida, että tinneri on ns. yleisnimike tietynlaisille ohentimille, joissa vaikuttavina aineina yleensä, asetoni, ksyleeni yms. väkevämmät ohentimet. Yleisesti ottaen tinneri nimikkeellä kulkevat ohenteet sopivat hyvin rasvanpoistoon. Kannattaa vaan olla varovainen niiden kanssa, kun tahtovat liuottaa maaliakin aika hanakasti.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X