Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Renkaiden sisäreunat kuluu

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Renkaiden sisäreunat kuluu

Termos, vaihdoin kitkat alle ja kattelin (jo vaihtokuntoisiksi tietämiäni) kesärenkaita (245/40-17, paineet 2,7) vähän tarkemmin. Kaikista neljästä renkaan sisäreuna kulunut aivan sileäksi, parista jopa kankaille. Keskellä kuluma on niiden mittakohoumien tasalla. Ulkoreunassa vähemmän pintaa kuin keskellä, mutta ei aivan sisäreunan silestone-tasoa.

Keväällä (vai olikohan tuo jo viime syksynä) vaihdettu kaikki etupään puslat, kesällä alustasarja (-40 mm) ja iskarit. Kummankin toimenpiteen jälkeen säädätetty kulmat Teboil Aaltosetillä.

Mistähän tuo sisäreunan runsaampi kuluma voi johtua? Olis kiva selvittää ennen kuin ensi kesäksi menee ihan uudet renkaat alle. Vaihtoehdot on tällä hetkellä 225/50-16 originaalialuilla tai 225/45-17 viime kesän vanteilla. Noihin 16 tuumaisiin on kaks priimaa rengasta jo valmiina, isompia tarvitaan koko kierros eli jos jollain roikkuu nurkissa ylimääräisiä kummeja, niin kertokaa vaan.

Kyllä tuo vahvasti viittaa pyörien haritukseen. Käy nyt vaihteeksi vaikka Helsinginkadun Euromasterilla kulmien säädössä. Jos haluat ammattilaisen "persdyno"analyysin niin soita mulle, samassa kylässä kun ollaan.

Comment

Mulla kävi melkein samoin. 235/45/17 ja paineet 2.8. Tosin sillä erolla, että mulla kulu molemmilta ulkoreunoilta käytännössä pilalle eturenkaat. Takana kuin priimat.

Kyllähän tuo, että kaikki 4 rengasta kuluu, viiittaa ongelmaan juuri jousituksen. Olisko kulmien säädön jälkeen uudet osat hakeneet paikkansa? Kulmien tarkastukseen vain.

Comment

Kärry kyllä muistaakseni näyttää hyvin matalalta. Sulattaako alustageometria oikeasti noin paljon tiputusta?

Paljonko camber-kulmat on? Mulla edessä reilu aste negatiivista, joka on vielä annetuissa rajoissa.

Jotta sarja olisi täydellinen, ilmoitan että mun 16-tuumaiset renkaat kuluivat keskeltä eniten. Paineet luokkaa 2.5 - 2.8 bar.

Comment

Vieläkö Euromastersilla on muuten tarjous, että itse mittaus on ilmainen, mutta säätämisestä laskuttavat?

Comment

Vähän OT, mutta ainakin Lpr:n EuroM ei saanut aikoinaan audiini mitään järkevää aikaan= turhaa työtä. Vianor kyllä hoiti asian loistavasti.

Comment

minulla taas on vianorin kanssa usko lopussa ( hyvinkää) . Mukava henkilökunta mutta on jo toinen kerta että kesärankaat ovat nähtävästi kulunut sisäpuoleta melkein sileäksi ja keskellä ihan ok. Camber noin 1 aste muistaakseni. Sain viimeksi imainen säätö mutta nyt vasen takarengas on kulunut paljon enemmän kun oikea...

Comment

Working...
              X