Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 B4:n sivupeilien irroitus ja alustasarjan valinta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi 80 B4:n sivupeilien irroitus ja alustasarjan valinta

    Haulla yritin etsiä, mutta vastaukset liittyivät typ89 ja olivat erittäin epäselviä. Typ89 ja B4:ssa taitaa kuitenkin olla samat peilit.

    Oviverhoilu on jo purettu, mutta eihän siellä ollut peilin kiinnikkeitä näkyvissä.

    Peiliä kokeilin väännellä ja käännellä, mutta en uskaltanut käyttää voimaa. Hajoavat vielä käsiin.

    Täytyykö siis peiliosa(lasinen) irroittaa vetämällä vai onko koko peilissä niin sanottu parkkiasento, joilloin muovinen peili kääntyy kyljen myötäisesti? Kyseinen parkkiasento löytyy ainakin kolmoskoppaisen Golfin peileistä.

    Apukuskin puoleiseen peiliin en ole edes koskenut, mutta kysyisin,että onko irroitus sillä puolella myös sama kuin kuskin ovessa?

    Se minkä takia olen peilejä irroittamassa on se,että yritän istutta VW Golf kakkosen sivupeilit Audiini. Kyseessä olevat peilit ovat pienemmät ja siten siistimmät. Vinkkejä voitte myös antaa muiden autojen peileistä, jotka olisi mahdollista sovittaa Audin oviin.

    Toinen asia on FK alustasarjojen laatu ja sopivuus Audi 80:een. Hinnoiltaanhan nuo eivät ole pahoja, mutta onko laatu sitten myös sen mukaista. Kyseessä on siis halvimmat FK:n sarjat. Hinnoiltaan nuo ovat vähän päälle 300 euroa. Entä FK:n säädettävät alustasarjat(alle 800?)?

    Paras valinta olisi varmasti KW tai jokin muu varmasti laadukas merkki, mutta yli 15 vuotta vanhaan autoon ei mielestäni ole järkeä laittaa tuhatta euroa pelkkään alustaan.

  • #2
    Peilit kääntyy molempiin suuntiin. Kun käännät peilin esimerkiksi "parkkiasentoon", näetkin jo ainakin toisen kiinnitysruuvin, joka on muistaakseni 6mm kuusiokolo. Niitä on kaksi, auton suuntaisesti yksi peilin etu- , ja yksi takapuolella. Peili siis irtoaa ulkoapäin, ihan kokonaisena pakettina. Huomaa että siellä on mahdolliset lämmittimien ja säätimien johdot sisällä.

    Comment


      #3
      Varmistan nyt vielä,että kyse on siis kokonaisesta muovisesta peilistä eikä sen lasisen peilin kääntämisestä.

      Kaikesta huolimatta täytyy uudemman kerran mennä katsomaan niitä peilejä ja ihailemaan irti olevaa ovipahvia, joka sitten tuli irroitettua turhaan.

      Tuota alustasarjan valintaakin voi kommentoida, jos tietoa löytyy.

      Comment


      • #4
        Kyllä, koko muovinen peilin runko kääntyy. Voi olla hivenen tiukka, mutta ei se rikki mene. Se raja mistä peili kääntyy on peilin muovirungon ja sen alla olevan mustan kumisen korokepalan sauma.

        Comment


        • #5
          jokuseen (niin uudehkoon kuin vanhaankin) autoon on tullu noita FK: alustasarjoja laiteltua ja hinta/laatusuhde on pääosin ollut asiallista. Eipähän ne mitään kilpurin osia ole, mutta eipähän nuo normaalit käyttöautotkaan kilpureita ole....
          Pitää myös muistaa ettei kW:t tai mitkään osat ikuisia ole vaikka kalliita olisivatkin...

          Comment


            #6
            http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=21199

            Comment


              #7
              Kiitän vastauksista ja epäselvyyksiä ei enää ole.

              Halvat FK:t täytyy sitten ostaa ja katsella miltä tuntuu,näin alkuun. Säädettäviin ei ainakaan vielä ole innostusta, vaikka olisivatkin ominaisuuksiltaan merkittävästi paremmat. Pääasia on,että auto saadaan tonttiin ja auto pysyy mukavasti tiellä.

              Tuota söörtiä en kyllä ymmärrä. Varmastikin henkimaailman juttuja, koska eri hakusanoja oli vaikka kuinka monta ja silti tuota juttua en löytänyt. Tuossa toisessa topicissa olikin erittäin hyvin havainnoillistava kuva peilin kääntyvyydestä ja asia on harvinaisen selvä.

              Kiitän

              Comment


              • #8
                KW:n alustasarjoja sai kitupiikistä 10-20e halvemmalla kotiin kannettuna kuin kw:n verkkokaupan hinta oli. Eli se perussarja 80:n taisi kustantaa 449e (tjsp).

                Comment


                  #9
                  Tuolta kitupiikistä olen noita FK:n alustasarjoja katsonutkin ja hintaa niillä on 329?.

                  Tuo KW:n tavallisen alustasarjan hinta olikin uutta eli kitupiikin hinta on juuri tuo 449?, mutta oman autoni rekisteriotteen teknisessä osassa on vain nuo tiedot:

                  omamassa:1250kg
                  kok.massa:1650kg
                  akselimassat:940,880kg

                  Kysymys kuuluu,että mistä saan selville etuakselin kuorman, jonka perusteella nuo alustasarjat valitaan. Tehon ja vuosimallin nyt tiedän itsekin.

                  Tuolla näyttä olevan 80 Avant ja 80 Lim. Kumpi noista on oikea valinta tavallisen Audi 80 B4 2.0e sedanin alle?

                  Tuollainen 40/40 olisi passeli sarja madaltuvuudeltaan.

                  Jos teillä löytyy intoa niin voitte samalla antaa oikean tuotenumeron KW:n sivuilta, kiitän.

                  Comment


                    #10
                    Siinähän ne akselimassat on.

                    Comment


                      #11
                      akselimassat:940,880kg
                      Tuossa ensimmäinen on etuakselin massa eli 940 kg, toinen taka-akseli eli 880 kg.

                      Tuolla näyttä olevan 80 Avant ja 80 Lim.
                      Avant on perinteisesti Audilla farkkumalli, Limousine tarkoittaa nahkahousumaassa meilläpäin sedaniksi kutsuttua korimallia.

                      Comment


                        #12
                        Nyt käytiin sitten ERITTÄIN hitaalla.

                        Luulin,että tuossa oli ilmoitettu vain kokonaiset akselimassat tyyliin 940,880kg kolmen desimaalin tarkkuudella. Tuohan tarkoittaakin juuri tuota 940kg JA 880kg. Hakkaan päätä seinään.

                        Eli oikea tuotenumero taitaa olla sitten 40/40 sarjalla tuollainen ---> 20010010.

                        Mutta viimeisenä varmistuksena kysyn vielä, että tuleeko tuossa tavallisessa sportsarjassa täydellinen iskarisarja jousineen päivineen?

                        PS. Peilitkin irtosivat nätisti ja sen jälkeen itsensä tunsi varsinaiseksi ruudinkeksijäksi.

                        Comment

                        Working...
                        X