Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 ja märkä maali

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Audi 100 ja märkä maali

Onko kellään sattunut saman erän autoa käsiin: Audi 100 1992, se uudempi korimalli, otettu käyttöön 1991. Maalaus on ollut kokoonpanovaiheessa vielä märkä kun on työnnetty kylkilistat oviin paikoilleen. Märkään maaliin tullut vako ja maalipinta on niin ohut, että maali alkoi puhkeilla n. 10-vuotiaassa autossa ja eihän sitä pidä paikkamaalilla kurissa. Ruostuu mikä ruostuu ellei maalaa ovia läpi asti.

Väittäisin syyn olevan hieman toisenlainen. Kymmenen vuoden värinät aiheuttavat hioutumista kun kaks kappaletta harrastavat intiimiä koskettelua tuhansien kilometrien ajan.

Sitäpaitsi 15vuotta on pitempi aika kuin 10vuotta.

Comment

Tuoko on se syy?
      Olen aina ajatellut, että se on tyyppivika (ominaisuus), kun samasta kohtaa jo kahdesta mulla olleesta C4:sta putoaa maalit pois, siis siitä oven listan yläpuolelta keskeltä, sekä kuskin, että vänkärin puolelta.

No eihän se heti ala ruostumaan, kun on sinkitty pelti, mutta ruman näköinenhän siitä tulee, kun sitä yrittää kiveniskemämaalilla paikkailla. No nyt kun auto maalattiin yli, niin poistui nykyisestä kotterosta tuokin vamma.

Comment

Eikös tuollainen pitäisi takuuseen saada? :D

Mitä itse on tullut noita listoja laitettua, niin olen laittanut listan ja ovenväliin ohuen ja läpinäkyvän kasipuoleisen teipin. Vmäinen liu'uttaa paikoilleen, mutta eipähän ole ainakaan maalit kuluneet.

Comment

Minäkin huomasin saman ilmiön tänä kesänä. Hyvin Audi on kestänyt yli 13 v:)

Maalikynällä paikkasin kahta pientä jälkeä.

Comment

Maalin rapistuminen & ruostuminen listojen alta ei ole miään harvinainen ilmiö C4:ssa. Samankaltaista ilmiötä on usein havaittavissa myös ovien alimpien "tiivistelistojen" kohdilla.

Comment

Samaa ominaisuutta havaittu, ja nimenomaan vain etuovissa. Joku edellinen omistaja on tilsinyt maalia listan väliin, liekkö syytä vai seurasta mutta etuoven listat on vähä mutkalla. Takaoven ja loksujen listat on kaikki ihan nättejä sileitä.

Comment

Working...
              X