Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B7 ajettavuus ongelma /pauke ratti käännettäessä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B7 ajettavuus ongelma /pauke ratti käännettäessä

    Alustasta kuuluu/tuntuu oikealta edestä pauketta kun kääntelee paikallaan tai pysäköitäessä. Etutolpan yläkumi uusittu tuloksetta, enkä mitään vikaa tolpasta löytänyt.
    Eli tuntuu lattiassa ja kuuluu selvästi, ylätuki kolmion pultteihin lyö myös teknisen osaston kautta tunnusteltaessa.

    Lisäksi auto puoltaa mielestäni paljon oikealle, eli suoraan ajettaessa joutuu ohjata vasemmalle että kulkee suoraan, ratti kyllä oikenee kun päästää mutta sillon kaislikossa suhisee. Taakse vaihdettu viikko takaperin poikittaisvarret ja tehty nelipyörä suuntaus, korjaamon mukaan takapää on nyt kunnossa sekä kulmat arvioissaan, ajettavuus silti kehno..myös renkaita on vaihdeltu akseleiden kesken tuloksetta.
    Etupään varsista ei välystä löytynyt, ajettu niillä nyt n. 50tkm, puslat vaihdettu reilu vuosi sitte uretaanisiin kun on ajossa levoton. Myös hammastangon sisä- ja ulkopäät on silloin laitettu uudet.
    Jäljellä ovat kaiketi enää apurunkojen puslat tai hammastanko, pyörät ilmassa ei niissä ihmisvoimin välyksiä tunnu kuten ei painonkaan alla.
    Ajan päivittäin 120km tolla motaria ja maanteitä joten haluaisin vihdoin saada sen kuntoon, onko kukaan paininut vastaavien ongelmien kanssa B6 tai B7 koristen kanssa? Alkaa vähitellen olla jo mittakin täynnä asian suhteen.
    Kilsoja on kyllä kertynyt kohtuullisesti 320tkm joten voihan siellä olla mitä vaan hajalla jo, mutta mitä?

    #2
    Löysää kaikki tukivarsien pultit ja kiristää uudelleen kun auto on "renkaillaan". Aiheuttaa pauketta jos tukivarsia on kiristetty väärässä asennossa.

    Suunta ongelmaan sanoisin kokemuksesta että pyöränkulmat ei ole kohdillaan. Suuntaajia on monenlaisia, vaikka väittävätkin että olisi ok.

    Comment


    • #3
      Olisko jousi poikki?

      Comment


      • #4
        Jouset kunnossa, samoin on varret kiritty "renkaillaan", kulmia on nyt säädelty pariinkin kertaan eri paikoissa.

        Comment


        • #5
          Alatukivarren pallonivel pitää tosi pahaa ääntä jos päässyt kuivumaan, kokeile laittaa öljyä kumin välistä neulalla

          Ja mitä puoltamisen tulee, 4f on myös tollanen, kaikki temput tehty mutta ei apua. Johtunee tarkasta ohjauksesta ja suomen tien kaltevuudesta. Jos ajaa keskiviivan päällä ei puolla...

          Comment


          • #6
            Jos puoltaa myös vastaantulevien kaistalla oikealle niin silloin vikaa suuntauksessa. Kokeile jossain kun ei liikennettä ole miten menee sillä puolella.

            Comment


            • #7
              Mistäs olis hyvä hankkia neula/ruisku öljyämiseen? Tuttavissa ei nistejäkään ole.
              Tuon tien kaltevuuden mukaan olevan puoltamisen ymmärrän kyllä, tämä ei ole sellaista pientä,vaan ihan oikea ongelma.
              Myös tuuli riepottelee ihan hyvin ja ajettavuus tosiaan on kaukana siitä minkälainen kunnossa oleva on ajaa.

              Comment


                #8
                Apteekista.

                Comment


                • #9
                  Onko iskareita vaihdettu milloin?

                  Comment


                  • #10
                    Takakepit keväällä ja etu muistaakseni 170tkm kohdalla.
                    Saako apteekista sopivan neulankin siihen ruuttaan?

                    Comment


                      #11
                      3BG Passatissa oli samalaista pauketta. Alatukivarsien pulttien löysääminen ja uudelleen kiristäminen auttoi tähän vaivaan. Ilmeisti olivat joko hieman liian löysällä tai muusta syystä pääsivät hieman elämään. Edullinen kokeilu.

                      Comment


                        #12
                        Käsittääkseni apteekista saa myös neuloja, mutta ei kannata mennä esim. illalla yhdeksän jälkeen kyselemään (rajoituksia huumehörhöjen takia).

                        Comment


                        • #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja Tony.N Näytä viesti
                          ...Lisäksi auto puoltaa mielestäni paljon oikealle...
                          Kilsoja on kyllä kertynyt kohtuullisesti 320tkm joten voihan siellä olla mitä vaan hajalla jo, mutta mitä?
                          Laahaako jarru? Pyöränlaakereiden kireys/kunto? Vetoakselin nivelet?
                          Auraus siis säädetty oikein? Yleensä levoton kulku, jos harituksen puolella. Tosin löysä/risa laakeri tekee myös hakemista tai puoltamista.

                          Comment


                          • #14
                            Jarrut ei laahaa, laakerit ei äännä eikä pyörissä tunnu välyksiä. Vetaritkin kaiketi kunnossa kun niissä mitään ravistelua tai napsuntaa ilmene.
                            Osaavan kuvan saanut korjaamosta joka säädön on tehnyt,toki on mahdollista että säätö jäänyt hitolleen mutta kahteen kertaan?

                            Comment


                            • #15
                              Alapallot voideltu =paukkuu edelleen.
                              Lähtee myös vastapelurin puolelta kääntymään oikealle, eli tietä ei kaiketi voida syyttää.
                              Laitetaan vielä apurungon helat vaihtoon ja jos sillä ei ajettavuus korjaannu niin sitten täytyy vaihtaa koko auto toiseen.

                              Comment


                                #16
                                Onko tukivarret orkkikset, joihin vuosi sitten vaihdettu uretaanipuslat? Kulkiko tuon vaihon jälkeen suoraan? Ne pallonivelet voi kyllä paukkua vaikka ei suoranaista välystä tuntuisikaan, jumivat pyöriessään ja sitten laukeaa jännitys. Jos tuntuu yläpäästä kädellä niin ylätukivarret vahva veikkaus. Mahtuuko käsi lokarin välistä kokeilemaan? On nimittäin ero kuin ylöllä ja päivällä kun ottaa käteen uuden ja vanhan tukivarren ja kokeilee palloa, vaikka vanhassa ei vielä "väljä" olekkaan. Minä kyllä vaihtaisin vielä kaikki tukivarret uusiin laadukkaisiin. Onko heittää näkyville suuntauslappua?

                                Comment


                                • #17
                                  Varret siis ajettu nyt suunnilleen 50tkm ja on laadukkaat. Puslien vaihdolla haettiin jo silloin parempaa ajettavuutta.
                                  Kaikki pallot rasvattu juuri, eikä niissä ole välyksiä.
                                  Vaihdon jälkeen kulki suoraan ja aiemminkin mutta ajettavuus huonontunut kilometrien myötä. Lappu voi olla vielä tallella

                                  Comment


                                    #18
                                    Jos auto vingurtelee ja vaatii jatkuvaa paimennusta, niin silloin syy yleensä rengaspaineissa, jossain väljää tai pehmeät puslat. Jos selvästi kampeaa yhteen suuntaan suht tasaisellakin tiellä, niin silloin geometria lähtökohtaisesi pielessä. Näin ainakin oman kassa ollut.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ei tässä taida auttaa muu kun kokeilla ne apurungon helat vaihtaa. Eteen on jo kaikki ja taaksekin muistaakseni etummaiset jääneet aiemmasta B6 avantista.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Omaan b8:iin oli entisen omistajan aikana vaihdettu muistaakseni jokin ohjausakselin ristinivel tai vastaava, oli siis antanut napsuntaa / pauketta. En siis tiedä onko tuo oikea nimi tuolle osalle, kuitenkin joku vastaava se oli ollut.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ei ollut ristinivel vaivaa tässä. Oikean puolen tukivarret irrotettu ja kiinnityskohdat putsattu sekä kasattu rasvatuilla pulteilla. Pauke hävisi mutta edelleen puoltaa oikealle.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Onko apurunko linjassassaan? ainakin bemareissa ja mazdoissa on sitä vikaa oluttu että vaikka kulmat säädetty niin puoltaa edelleen koska etu ja takarenkaiden "keskikohta" ei ole paikallaan.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Tämähän on hyvinkin mahdollista. Apurunko on hellitetty parikin kertaa eri remonttien yhteydessä, koitin noita heloja siitä väännellä ainaki etummaiset tuntuvat mielestäni antavan periksi turhan helposti, ainakin alas tai ylöspäin kammettaessa, tosin ei mulla ole tarkkaa hajua siitä miten paljon niiden tulee myötää.
                                              Osat jo löytyy mutta ei hirveesti kiinnosta tossa sorapihalla parilla hallitunkilla alkaa niitä vaihtamaan.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X