Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jarrupoljin jäykkä käynnistäessä S-Tronic -09

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jarrupoljin jäykkä käynnistäessä S-Tronic -09

    A4 S-Tronic 2.0 TFSIq -09 ilmennyt seuraava vaiva. Auton seistessä parkissa reilun päivän, käynnistäessä jarrupoljin on jäykistynyt niin, ettei ensimmäisellä starttauksella auto lähde käyntiin. Sitten virrat pois ja uusi yritys, niin johan poljinkin on jo pikkaisen tunnokkaampi ja auto hörähtää henkiin. Vikakoodeja ei pala ja huollossa ei löytynyt mitään apua asiaan... Tympeä, mutta ei maata kaatava vaiva. Jos neuvoja niin kertokaa, kun takuuta vielä autossa jäljellä.

  • #2
    En tiedä mahtaako tämmösessä +10 vuotta vanhemmassa oleva vähän vastaava häiriö olla yhtään sama, mutta omassa B5:ssa vähän samantyyppinen juttu. Tosin manuaali, joten käynnistyvyyteen ei vaikuta, mutta jäykkä poljin myös.
    Itse veikkaan jotain jarrujen alipainejuttuun ja tehostukseen liittyvää, sillä heti kun auto käynnistyy, poljin pehmenee "normaaliksi".

    Comment


      #3
      Tehostimelle menevän alipainelinjan yksisuuntaventtiilissä/letkussa tai itse jarrutehostimen kalvossa on pieni vuoto. Onko nyt kuitenkin niin, että auto antaa ensimmäisellä kerralla startata, vai eikö pyöritä starttia ollenkaan?

      Comment


      • #4
        Alkuperäinen kirjoittaja pppp Näytä viesti
        takuuta vielä autossa jäljellä.
        Aiemmin toiminut/lähtenyt käyntiin normaalisti?
        Kannattako tuota lähteä ropailemaan, tai muutenkaan edes päätään vaivata, kun takuu. Vie (toiseen) merkkiliikkeeseen, laittakoot kuntoon.

        Comment


          #5
          Ei kova jarrupoljin ennen käynnistymistä ole vika. Tehostimessa ei ole painetta ennen kun kone pyörii. Jos kone ei starttaa niin vika on jossain muualla. Jos se kerran pyöräyttää ekalla, niin siine kerkeää syntyä alipainetta tehostajaan, ja näin ollen seuraavalla startilla on poljin pehmeämpi.

          Comment


            #6
            Kyllä tehostimessa on alipainetta vielä viiden päivän jälkeenkin, kokemusta on. Omassa vuoti alipaineet pihalle tehostimen ja pääsylinterin välistä ja silloin poljin kovettui jo minuutin jälkeen sammuttamisesta.

            Comment


            • #7
              Pysyy viisipäivää jos mikään ei vuoda, jos taas vuotaa vähän, paineet katoaa hitaasti. Kyllä sitä jarrua jaksaa painaa ilman tehostintakin sen verran että antaa startata, vai mikä tässä oli ongelma?

              Comment


              • #8
                Jos jarrua ei saa painettua tarpeeksi ekalla kertaa, niin startti ei pyörähdä.

                Comment


                  #9
                  Mites se tokalla kerralla onnistuu? Tuolla logiikalla toisen kerran ei pitäisi olla ensimmäistä kummempi. Virtojen päälle kytkeminen itsessään ei voi polkimeen vaikuttaa.

                  Comment

                  Working...
                  X