Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

rengasvalinta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • rengasvalinta

    eli mitäs foorumilaiset suosittelevat uusiksi kesärenkaiksi, koko 215/55/16. hinnalla ei ole niinkään väliksi, kunhan on saatavilla rengasmailmasta. loppuunkuluvina alla pyörii dunlop sport 01, joihin olin kohtuu tyytyväinen. ainoa miinus oli pidon suhteellisen voimakas heikkeneminen renkaan kuluessa 3-4mm lukemiin ja alas

    #2
    Ite miettiny samaa...vaikka kesäkuussa 05 ostetuissa Nokian NRHi:ssä (tyytyväinen oon ollut) 205/55/16 onkin pintaa jäljellä reilu 6mm ni vois noi iskeä golffiin ja ostaa 215/55/16 Continental Premiumcontact 2:set... mutta tuskinpa tulee tehtyä vaihtoa..ajelen loppuun ja sitten 17" vanteet ja 225/45/17 ContiSportContact 3:set..

    Comment


    • #3
      Michelin Pilot Primacylle ääni täältä, hiljaiset ja kuluvat silminnähden vähemmän kuin nokialaiset.
      Pitoakin tuntuu löytyvän ihan kiitettävästi, ainakin yhden "kymmenpiikkisen" henki säästyi,
      omasta puhumattakaan ;)

      Edellisillä Nokialaisilla (NRY) ajoi yhden kesän, näillä mennee kaksi tai menisi kolmekin, mutta 4mm rupeaa olemaan kyllä se raja jossa renkaat laitetaan kiertoon.

      Comment


      • #4
        juu, pitänee varmaa koko setti vaihdattaa tuossa samalla, kun muissa nurkissa on 3-4mm pintaa mutta oikea eturengas on kulunut sisäreunasta täysin tasaiseksi. kävin aldeen valitsemalla rengasliikkeellä eli euromasterilla näyttämässä, olivat sitä mieltä ettei tarvitse ennen ensikesää vaihtaa mitään. kuluma oli täysin tasainen vielä keväällä kun laitettiin rullaamaan alle mutta ilmeisesti takuuvaihdettujen tukivarsien vaihdon yhteydessä on aurauskulmat lipsahtanu pimpeilleen. pitää vähän selvitellä taas tuota. mutta kiitos tosiaan pilot primacy vinkistä

        Comment


        • #5
          Tämän ketjun innoittamana menin piruuttani tihrustelemaan tällä hetkellä alla olevien gummien kuntoa (kitkat) ja yllätyksekseni huomasin, että tässä kesäkeleillä oikea eturengas oli kulunut täysin loppuun renkaan keskiosalta kun taas reunoilta oli vielä kulutuspintaa hyvin jäljellä. Taitaa suuntaukset olla aivan poskellaan? Perkele kun meinasin että vasta syksyllä laitan uudet talvikiekot tilalle ja näillä kitkoilla olisin päristellyt kevyesti koko kesän, mutta eipä onnistukaan nimittäin sakkokuntoon on päässyt rengas kulahtamaan.

          Comment


            #6
            Eikös toi keskeltä kuluminen viittaa ennemminkin liian suuriin rengaspaineisiin ?

            Comment


            • #7
              No se kieltämättä pidemmän pohdiskelun jälkeen minustakin tuntuisi kuitenkin järkevämmältä. Aurauskulmien ollessa viturallaan sen luulisi kuluvan pikemminkin jommastakummasta reunasta. Pitää mennä tarkastamaan paineet.

              Vituttaa vaan kun menee kerralla koko kierros uusiksi tuollaisen mokan takia, kuka sen sitten on tehnytkään. Itse en ole renkaisiin koskenutkaan sen jälkeen kun sen liikkeestä ajoin ulos. Voi tietysti olla että jo entinen omistaja on sillä ajellut renkaan epätasaiseksi ja vaikka siinä nyt olisikin normaali paine niin epätasainen kuluminen on jatkunut.

              Comment


              • #8
                kumpaan tarinaan viittasit? jos keskeltä kulunut niin sitten voipi olla, mutta eihän rengaspaineilla voi saada sisäreunaa kulumaan sileäksi ulkoreunan ollessa 2,5mm?

                Comment


                • #9
                  Vituttaa vaan kun menee kerralla koko kierros uusiksi tuollaisen mokan takia, kuka sen sitten on tehnytkään. Itse en ole renkaisiin koskenutkaan sen jälkeen kun sen liikkeestä ajoin ulos.
                  :))) Onneks rengaspaineet laitetaan aina tehtaalla ja rengasliikkeessä kohilleen, niin voi syyttää muita vääristä paineista /:))) Itsellä on ollu tapana tutkia renkaita ja paineita suht usein, niin orastavat ongelmat voi saada vielä hanskaan.

                  Comment


                  • #10
                    Kitkarenkaat ovat kyllä täysin sopimattomat kesärenkaiksi, mutta miten vain. Ässä ei kulkenut juuri hetkeäkään suoraan Contin kitkoilla, lötkön rento alusta sietää hieman paremmin löysää kumiseosta.
                    Taitaa tuo kuluminenkin olla aika nopeaa kesällä.

                    Comment


                      #11
                      Puolitoista kesää olen ajellut GoodYearin Hydragripeillä. Mielestäni erittäin hyvät, hiljaiset ja tarkat, eivät kolise hiekkatielläkään.

                      Edelliset kesikset Continentalit, joita olen aikaisemmin suosinut oli lopussa aika meluisat. Loppu tuli niille sitten aika nopeasti kun nurkat hävisi muutamassa viikossa (3-5 tkm). Sen isompaa sytä nurkkien katoamiseen ei löytynyt alustasta muutamien "pikku"säätöjenkään jäljiltä vaan ilmeisesti noilla leveyksillä rengas lopussa antautuu ja kääntyy jollain tavalla ja syö toisen nurkkansa pois.

                      Comment


                      • #12
                        Joo Continetalit muuttuvat meluisiksi pinnan kuluessa,ei hyvä.

                        Comment


                          #13
                          Nämä ovat nyt vähän erilaiset mutta koossa 225/45 R17 olin W124 (E280) Mersussa tyytyväinen ContiSport Contacteihin, 911 muistaakseni takana 255/40 R17 ja edessä 215/45 R17 Michelin PS2. Kaikki toimivat hienosti. Nyt Audi TT:ssä 225/45R17 Pirelli P6000, jotka kyllä vaihdan ensi kesäksi.

                          Ulkolaisilla keskustelupalstoilla erityisesti Jenkit eivät pidä Conteista vaan suosivat Goodyear Eagle F1. Tein juuri gallupin engelsmannien TT-forumissa ja siellä ykköstilan voitti Pirelli P Zero Rosso yhdessä Pilot Sport 2 kanssa. Seuraavana Goodyear. En kyllä antanut kovasti vaihtoehtoja, mutta Contista ei pidetty alkuunkaan.

                          Voisin arvata että P Zero Rosso ei pärjää alkuunkaan täkäläisten lehtien rengas testeissä, mutta ajattelin kokeilla vaihteeksi sitä koossa 225/45 R17 tai sitten R18 matalampana.

                          Comment


                            #14
                            Nämä ovat nyt vähän erilaiset mutta koossa 225/45 R17 olin W124 (E280) Mersussa tyytyväinen ContiSport Contacteihin, 911 muistaakseni takana 255/40 R17 ja edessä 215/45 R17 Michelin PS2. Kaikki toimivat hienosti. Nyt Audi TT:ssä 225/45R17 Pirelli P6000, jotka kyllä vaihdan ensi kesäksi.

                            Ulkolaisilla keskustelupalstoilla erityisesti Jenkit eivät pidä Conteista vaan suosivat Goodyear Eagle F1. Tein juuri gallupin engelsmannien TT-forumissa ja siellä ykköstilan voitti Pirelli P Zero Rosso yhdessä Pilot Sport 2 kanssa. Seuraavana Goodyear. En kyllä antanut kovasti vaihtoehtoja, mutta Contista ei pidetty alkuunkaan.

                            Voisin arvata että P Zero Rosso ei pärjää alkuunkaan täkäläisten lehtien rengas testeissä, mutta ajattelin kokeilla vaihteeksi sitä koossa 225/45 R17 tai sitten R18 matalampana.

                            Comment


                              #15
                              Miten onnistuit lähettämään saman viestin yli 2 tunnin erolla?

                              Pätkivä WLAN ilmeisesti aiheuttaa useimmat, mutta tätä en tajua. Pyytäisin kirjoittajia tsekkaamaan jälkikäteen tuliko duplikaatti...

                              Comment


                                #16
                                GPRS sekoilee? Miten duplikaatti poistetaan?

                                Comment


                                  #17
                                  GPRS sekoilee? Miten duplikaatti poistetaan?

                                  Comment


                                    #18
                                    GPRS sekoilee? Miten duplikaatti poistetaan?

                                    Comment


                                      #19
                                      GPRS sekoilee? Miten duplikaatti poistetaan?

                                      Comment


                                        #20
                                        Viestin oikeassa ylänurkassa on muokkaa-napin vieressä rasti ainakin, jos siihen ko. viestiin ei ole vielä vastattu.
                                        Toinen vaihtoehto on muokkaa-ikkunan takaa rastilla poista viesti.

                                        Comment


                                          #21

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ite ollut tyytyväinen contin sportcontact 2:iin. Seuraavaksi sitten kolmoset. Kestää hyvin kilsoja ja "hieman" kovempaakin kuritusta. ja uskoisin tämän koon (225/40R18) olevan aina suht. meluisa.

                                            Eagle F1:stä taas ei ole kovin hyvää sanottavaa. Kului aivan törkeän nopeasti! Pito tosin oli aivan loistava sen hetken kun kestivät. Ainoat renkaat jotka kuluneet aivan loppuun yhdessä kesässä vielä ilman rata-ajoa.

                                            Comment


                                              #23
                                              Tämähän kummaa toistoa? Onkohan Audifinns serverissä murhetta? Muilla keskustelupalstoilla en tätä toistoa ole huomannut. En myöskään löydä täältä mistään poistaviesti namiskuukkelia. Muokkaaviesti tilasta en sitä löydä ja muuta vaihtoehtoa viestin käsittelylle ei minulla näy.

                                              Comment


                                                #24
                                                Kuten sanottua niin ei sitä varmaan löyty paitsi ketjun viimeisestä viestistä, jos se on itse kirjoitettu. Muutenhan keskustelun kulkua voisi jälkikäteen manipuloida mielin määrin.

                                                Jyppe tuossa pyynnöstäni testasi ihan normikäyttäjän oikeuksilla miltä homma näyttää ja siitä on hieno kuvakin.

                                                Ollaan aika kaukana aiheesta, pahoittelen. Tämäkin keskustelu on silti hyvä käydä :)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Muutenhan keskustelun kulkua voisi jälkikäteen manipuloida mielin määrin.
                                                  Osallistuin eräällä foorumilla keskusteluun. Jätin yhteen topikkiin viestin päivänä x. Kommenttiini liittyen ihan asiallisessa sävyssä vaihdettiin mielipiteitä päivän x jälkeen useammankin henkilön kanssa. Yllättäen eräänä päivänä huomasin, että kaikki viestit päivän x jälkeen olivat kadonneet.

                                                  Jäljellä oli vain topikin ylläpitäjän viimeinen viesti päivältä x, jossa hän yhdellä lauseella tavallaan torpedoi tuon päivän jälkeisen keskusteluketjun sisällön. Asiaa adminin kanssa selvitellessä todettiin, että tuon topikin kirjoittajalla oli moden status. Toki hänellä oli siihen oikeus ja mahdollisuuskin, mutta huono maku jäi ja foorumi menetti yhden aktiivikäyttäjänsä.

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X