Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kysymys vahauksesta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kysymys vahauksesta

    Minkälaisia kokemuksia teillä on värivahan käytöstä? Saako sillä hyvää jälkeä ja kuinka kauan se pysyy hyvänä? Muistan joskus kun laitoin tummansiniseen pintaan värivahan, niin maalipinnasta tuli todella tumma, mutta hieno. Nyt pitäs taas vahailla auto ja olen miettinyt Autoglymin käyttöä tai sitten jotain värivahaa. Kovin suureen urakkaan ei aio ryhtyä, kunhan saisi pinnan suojattua ja kiiltäväksi :) Olisko vinkkejä...

  • #2
    Värivahan sijaan suosittelisin maalipinnalle ammattilaisen tekemää myllytystä, jossa oikeilla aineilla ja laitteilla maalipinta "hiotaan" uudelleen kiiltäväksi. Sen jälkeen värittömillä glymin aineilla säännöllinen ylläpito niin pysyy vuosia hyvänä. Kunhan ei käy harjakoneessa.

    Comment


      #3
      Paljos tällanen myllytys maksaa.. 300-500 eetä?? Ja missä kannattais käyttää jos päättää sijoittaa..

      Niin ja mun auto on vuodelta 96. Ollut ulkona katoksen alla ja maalipinta on vähintäänkin hyvässä kunnossa.
      Jotain ajattelin sille kyllä tehdä viimeistään, kun kevät aurinko alkaa paistelemaan. Onhan se hienoa, jos saa vanhan pelin kiiltämään uutuuttaan..

      Comment


      • #4
        Ison omenan parkkiksella olevassa pesupalvelussa oli akryylikäsittely n. 150 euroa. Siinä yhteydessä tulee myllytys, tosin kunnollisesta pitää vielä vähän maksaa ekstraa. Tuo akryylisysteemi on permashinen kaltainen "kestovahaus" ja kyllä auto sitten kiiltääkin.

        Comment


        • #5
          autoni väri on joku suväntummansininen=lähes musta. kokeilin viime keväänä colormagic+ "turtlen" värivahaa "mustaa" ja tulos oli silmiä hivelevä. esim: hiusnaaarmut hävisivät tyystin. loistava "yliampuva kiilto" pinta, jossa hyttynen katkaisee koipensa.

          Comment


            #6
            Joo toi värivaha vois sopia hyvin tällaselle välimallin jätkälle, välimallin autoon.. ku ei tota rahaa viitsi hirveesti polttaa! Jospa kokeilisin omaan tummansiniseen samaa keitosta.

            Comment


            • #7
              Olen käyttänyt Auto Glymin kevyesti hiovaa Super Resin Polish -vahaa pohjalla ja sen niskaan saman putiikiin Extra Glossia.

              Homma menee näin, jos haluaa hyvän lopputuloksen:
              1. Tuima liuotinpesu autolle
              2. Super Resin Polishia auton pintaan kiillotuskoneella levitettynä
              3. Annetaan vahan kuivua ja kiillotetaan taas koneella
              4. Vedetään Extra Gloss pintaan ja annetaan sen kuivua riittävän pitkään, miellellään vuorokauden verran
              5. Kiillotetaan Extra Glossi käsin

              Johan alkaa vekotin kiiltää, kuin *uutalaisen *ulkku.

              Konekiilloitusta ei kannata tehdä liian usein, kun se aina hieman kuluttaa maalipintaa. Kerran vuodessa tai kahdessa on ihan riittävä määrä. Niin ja konekiilloitusta ei kannata tehdä jos ei ole hajuakaan hommasta. Siinä vaan herkästi polttaa maalipintaa rumia jälkiä jos hinkkaa liian pitkään samaa aluetta. Niin ja kunnollinen liuotinpesu on yksi tärkeimmistä onnistumisen edellytyksistä. Pesu poistaa kiillotusta haittaavat vanhat vahajäänteet pois pinnasta kaiken muun paskan ohella.

              Hyväksi liukkariksi olen todennut Autoglymin EcoMax 66:sen, mutta se saattaa nykyisin olla poistunut markkinoilla. Korvaavaa tuotetta en ole etsiskellyt, kun vielä on EcoMaxia jäljellä, sitä kun myytiin aikoinaan neljän litran kannuissa tiivisteenä.

              Se kannattaa tietysti muistaa, että huonosta maalipinnasta ei saa hyvää vahoilla yms. kiilloitusaineilla. Sellaisessa kiilloitus lähinnä tuo virheet esiin entistä paremmin. Jos maalipinta on vain hieman liituuntunut, mutta muuten ehjä, niin silloin kyllä kiilloitusurakka palkitsee tekinjänsä. Kerran kun homman tekee kunnolla, niin jatkossa selviää ihan kevyellä perusvahauksella.

              Comment


              • #8
                käytin auton pesussa (2 misua puunas viimmesen päälle puhtaaks)
                tarjosivat samalla elvytyskäsittelyä hieman himmenneelle maalipinnalle. tarkoittaa ilmeisesti pintakäsittelyä hiovalla vahalla "kiilloitus" ja glymi päälle hintaan 130?. Ei varmaan paha hinta hommasta ammattilaisen käsissä. Omistan kyllä kiillotuskoneen, mutta tuollaista "syvä" käsittelyä en taida uskaltaa itse tehdä. maalipinnan saa ruvelle huolimattomasta käsittelystä erittäin herkästi. pitäis varmaan seurata vierestä ja oppia jotain "niksejä" tulevan varalle.

                Comment


                • #9
                  Hyvästä kannattaa maksaa? Kaverillani on aikoinaan hankittu MB Yk hommista ja hän on käyttänyt sitä aika-ajoin jossain käsittelyssä (ruostesuojaus ja maalipinnan käsittely). Mesen maalipinta on kuin uusi vuonna ,joka lähestyy 2004:) =tuli alkuperäiseen lyöntivirhe, vaikka auto on vm -1988

                  Comment


                  • #10
                    Jaa pitääpä kysellä hieman Vaasan alueeltakin, kuka haalistuneita maalipintoja parantelis.
                    Pikkusen haalistunu mullakin. Pitäisi melkee kuukauden välein vahata jotta pysyis hyvänä.

                    Comment


                      #11
                      Missä kannattaisi myllyttää auton maalipinta pääkaupunkiseudulla, tai sen lähistöllä? Ja vielä sellainen paikka missä homma varmasti onnistuu hyvin, vaikka olisikin hieman kalliimpi. Netistä selailemalla löytynyt http://www.automeikkaus.fi/, http://www.shinetec.fi/.

                      edit: Myös tämä paikka vaikuttaa kiinnostavalta: http://www.shiningcenter.com/main.htm

                      edit2: Soittelin BT automaalaamoon ja kertoivat tämän paikan olevan hyvä: http://www.carwash.fi/

                      Comment


                        #12
                        Sanoisin näin, sillä kokemuksella että olen joskus tehnyt työkseni:

                        Mattapintaisia autoja eli ei metallihohto ei pidä lähteä itse koneella ajelemaan, voipi olla mukavan näköisiä pyörteitä.

                        Metallihohto ei niin suurta riskiä. Noudattaa kierrosmääriä mitä on annettu ja tekee ajankanssa. Siksakki ristiliikkellä koneenkanssa. Aloittaa konepellistä ja jakaa sen 9 pienempään osaan jotkatekee yksikerrallaan. Metallinhohtopintaa ei saa hirmuhelpolla pilalle vaikka on sekin mahd.

                        Vinkkinä kaikki huonosti tehdyt paikkamaalaukset lentää sitte huitsin fidduun,

                        2 vinkki jos etsii hyvää firmaa kiertelee autoliikkeitä ja katsoo missä on parhaiten fiksatut ja käypi kyselemässä missä teettävät.

                        nimimerkillä ei mittää opi jos ei mittää tee

                        Comment

                        Working...
                        X