Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Käsijarrun kiristys/säätö A6 quattro

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Käsijarrun kiristys/säätö A6 quattro

    miten toi kiristys tapahtuu ja mistä? onks käsijarrulle sellaset erilliset palat niin kuin opeleissa on?
    niin kyse on siis A6 avant quottro 2.6 V6 95vm

  • #2
    Jos kaikki toimii niin kuin pitääkiin, niin käsijarrua ei tarvitse säätää. Käsijarru vaikuttaa samoihin paloihin kuin käyttöjarrukin.

    Comment


    • #3
      no käsijarru ei kyllä pidä yhtään ni kyl sille jotain pitäis tehdä

      Comment


      • #4
        Edit:
        Uusi kuva korjausoppaasta

        Comment


        • #5
          Kannattaa ny enste ottaa vaijeri kokonaan irti satulasta ja kattoa että se käsijarrun vimpstaaki satulas pääsee palautumaan toppariin saakka. Voipi olla et jumittaa tai sitte vaijeri selvä.

          Comment


          • #6
            pitää ruveta kai sit tutkimaan

            Comment


            • #7
              ei sitä kämppärii saa millään toimimaan tai saa sen pitämään mut ei palautumaan mitäs sit voi tehdä??

              Comment


              • #8
                Jos se kässäri ei palauta, niin vika voi olla takasatulan kässärimekanismissa. Siellä on sellainen tappi joka jumii, sen putsaus ja voitelu vois auttaa. Kannattaa varmaan kokeilla ennen kuin rupeaa mihinkään isompaan remppaan.

                Esim tuossa olis toisella kotimaisella: Nordic Audi ja erityisesti tuo kuva: Kuva

                Edit: tai tuo ohje on siis rasvanipan asennukseen, mutta siitä löytyy tuo putsauskohtakin.

                Comment


                • #9
                  juu mikään ei oikein tunnu auttavan kässäri hirttää vieläkin kaiken putsauksen jälkeen pitää varmaan perkule vaihtaa koko satulat ei kellään sattuis olee toimivia satuloit ylimääräsenä?

                  Comment


                  • #10
                    Mulla jumi myös ässässä. Laitoin sitten jouset vetää käsijarruvipua takaisinpäin.
                    Jousen toinen pää tuli kiinni vakaajan kiinnitykseen. Tuloksena oli laahaamattomat jarrut mutta aika jäykkä käsijarru

                    Comment


                    • #11
                      muuten hyvä mut tutkiskelin vähän sitä vielä lisää ja huomasin että ne käppärin männät taitaa olla paskana ku se ei yritä edes palauttaa

                      Comment


                      • #12
                        Vipu jumittaa, vai oliko männät irti?

                        Ohje ffp:ltä

                        http://ffp-motorsport.com/tuning/takajarr.php

                        Kuuluuko A6 satuloihin jo palautusjousi alkuperäisenä? Onko materiaali valua vai alumiinia?

                        Comment


                        • #13
                          Niksu, ei ne painamalla takasi meekkää. Myötäpäivään kiertämällä menee. Onhan palautinjousi ollu jo -80 luvulla levyjarruis. Ei muuta ku mäntä pihalle ja vipu irti ja putsaus sisältä. Vivun stefa todennäkösesti entinen. Muistaakseni tuostei vipua saa irti ennen ku on männän pullauttanu pihalle ja sisäkautta purkanu.

                          Comment


                          • #14
                            Mulla ei ollut tossa ässässä palautinjousta niin sitä ihmettelin. Saakos noita palautinjousia jostakin? Voisi olla alkuperäistyyppinen jousi hieman kevyempi käyttää

                            Comment


                            • #15
                              hommasin jo uudet satulat mut pitää kyl viel purkaa se atomeiks ja kattoo saaks sen toimii

                              Comment


                                #16
                                Olen juuri huoltanut toisen puolen jarrut ffp:n ohjeiden mukaan, ja vaihdoin vaijerinkin. Nyt on toinen puoli menossa.
                                Eka harjoittelukerta oli aika hermoja raastava, varsinkin sen jarrusylinterin pohjassa olevan lukkorenkaan kanssa. Toivottavasti toka kerta menee helpommin.

                                Panin kuitenkin merkille, että ongelma oli pääsääntöisesti molemmilla puolilla käsijarruvaijerissa, -ei mekanismissa.

                                Käsijarruvaijerin päällähän on laminoitu muovipinnoite, ja pinnoitettu vaijeri kulkee suht tarkkaan mitoitetussa ohutseinäisessä muoviputkessa. Muoviputken päällä on sitten teräskierrettä ja muoviputkea jne. Vaijerin alapäästä, siitä pallon juuresta mönkii moskaa sisään vaijerin ja sen muovipinnoitteen väliin, jolloin vaijeri turpoaa. Kun kässäri on löysällä, vaijeri tuntuu liikkuvan ihan ok. Mutta kun kässäriä tempasee vähän kovemmin, turvonnut vaijerinpää kiilautuu tiukan suojaputken sisään. Huonompi puoli ei irronnut kuin tongeilla.

                                Musta on älytöntä, että vaijerin putki on niin tarkka.
                                Onko kukaan koittanut hoitaa tuota turvonnuta vaijeria? Ongelma on viimeinen muutama sentti vaijeria, ei viittis sen takia repiä sitä kokonaan irti vaihtoon. Voisko sitä muovipinoitetta hioa ohkasemmaksi, tai repiä pois kokonaan? -Tietysti voi, mutta mikä on hoidon antaman mahdollisen hyödyn kestoaika?

                                Comment

                                Working...