Laitetaan tästäkin tänne ohjeet, kun tuli nyt vaihdettua laturin remmi.
Eli tarvitset seuraavat työkalut. 10mm, 16mm ja joku sopivan kokoinen kiintoavain, itse käytin 22mm. 4:n tai 5mm pultti/poranterä/tappi.
1.Konepelli pois paikaltansa. 6mm mutterit pois ja koneen suojamuovi pois.
2.Laita 16mm kiinni kiristinrullan pulttiin hyvin paikoilleen ja käännä 22mm avain sillä tavalla 16mm kiintoavaimen jatkoksi, että saat mahdollisimman pitkän vääntö matkan kiristinrullaa löysätessä (vähän vaikia sovitella, mutta saa kun vaan vähän vääntelee letkuja.
3. Kiristinrullassa ja moottorissa on lukitus reijät johka laitat sitten tapin, kun saat kiristinrullan väännettyä sinne asti. Ennenkuin edes alat vääntämään kiristinrullaa niin varmista, että kiristinrullan ja kannakkeessa oleva reikä ovat auki, että tappi liukuu hyvin paikallensa. (Varo ettei avaimet lipee kädestä)
4. Kun tappi paikallaan, poista vanha remmi ja laita uusi tilalle. Koita kädellä tai vaikka ota valokuvia salama kameralla, menikö kampiakselin hihnapyörälle remmi urille.
5. Laita taas 16mm kiintoavain paikalleen kiristinrullaan ja avuksi isompi kiintoavain. Löysytä sen verran, että saat toisella kädellä otettua tapin pois ja päästä sitten hitaasti kiristinrulla kiriälle ja homma on sillä selvä.
Kuvissa mukana oman vanhan laturin remmin kunto. Ei olisi enään kauaa tarvinnut ajaa niin olisi mennyt poikki. Jokainen vähänki kosteutta ilmassa oleva aamu, kun auton laitti käyntiin niin remmi vinkui joka kerta pitempään ja pitempään, kunnes loppua ei meinannut enää tulla ja vaihdoin sen sitten. Toivottavasti on apua vaihto-ohjeesta.
Eli tarvitset seuraavat työkalut. 10mm, 16mm ja joku sopivan kokoinen kiintoavain, itse käytin 22mm. 4:n tai 5mm pultti/poranterä/tappi.
1.Konepelli pois paikaltansa. 6mm mutterit pois ja koneen suojamuovi pois.
2.Laita 16mm kiinni kiristinrullan pulttiin hyvin paikoilleen ja käännä 22mm avain sillä tavalla 16mm kiintoavaimen jatkoksi, että saat mahdollisimman pitkän vääntö matkan kiristinrullaa löysätessä (vähän vaikia sovitella, mutta saa kun vaan vähän vääntelee letkuja.
3. Kiristinrullassa ja moottorissa on lukitus reijät johka laitat sitten tapin, kun saat kiristinrullan väännettyä sinne asti. Ennenkuin edes alat vääntämään kiristinrullaa niin varmista, että kiristinrullan ja kannakkeessa oleva reikä ovat auki, että tappi liukuu hyvin paikallensa. (Varo ettei avaimet lipee kädestä)
4. Kun tappi paikallaan, poista vanha remmi ja laita uusi tilalle. Koita kädellä tai vaikka ota valokuvia salama kameralla, menikö kampiakselin hihnapyörälle remmi urille.
5. Laita taas 16mm kiintoavain paikalleen kiristinrullaan ja avuksi isompi kiintoavain. Löysytä sen verran, että saat toisella kädellä otettua tapin pois ja päästä sitten hitaasti kiristinrulla kiriälle ja homma on sillä selvä.
Kuvissa mukana oman vanhan laturin remmin kunto. Ei olisi enään kauaa tarvinnut ajaa niin olisi mennyt poikki. Jokainen vähänki kosteutta ilmassa oleva aamu, kun auton laitti käyntiin niin remmi vinkui joka kerta pitempään ja pitempään, kunnes loppua ei meinannut enää tulla ja vaihdoin sen sitten. Toivottavasti on apua vaihto-ohjeesta.