Eli, kyseessä Audi A6, -06, 193 000km, ja kuten tuolla toisessa paikkaa jo kyselinkin tuosta polttoaineen vuodosta pakosarjan päälle, tämä korjaus poikikin ihan toisenlaisen vian!
Vein auton korjaamolle, että vaihtavat 5. suuttimen porjatiivisteen, olivat korjaamolla huomanneet, että venttiilikopan tiivistekin oli vuotanut, joten ajattelivat, että vaihtoon sekin.
Olivat sitten saaneet kaivettua kaikki suuttimet vihdoin ylös, ja takaisin päin laittaessa kun 6. suutinta olivat kiristäneet, oli toinen pinnapulteista tullut kokonaan kannesta kierteineen päivineen ylös, ja sanoivat että saman pultin alla on myös nokka-akselin laakerikansi.
Kertoivat, että joku oli aiemmin 6. suuttimeen jotain tehnyt, ja nähtävästi suutinta ylös kaivaessaan murjonut ko. kiinnityspulttia koska siinä oli ollut selkeät jäljet.
Ehdotin, että laitetaan kanteen ko. pultille heicoil-irtokierre ja taas matka jatkuu, mutta korjaamo oli sitä mieltä, että koko kansi pitää vaihtaa.
Onko noita korjattu helicoililla yms. systeemeillä, tai löytyykö muita korjaussarjoja tms.??
Vein auton korjaamolle, että vaihtavat 5. suuttimen porjatiivisteen, olivat korjaamolla huomanneet, että venttiilikopan tiivistekin oli vuotanut, joten ajattelivat, että vaihtoon sekin.
Olivat sitten saaneet kaivettua kaikki suuttimet vihdoin ylös, ja takaisin päin laittaessa kun 6. suutinta olivat kiristäneet, oli toinen pinnapulteista tullut kokonaan kannesta kierteineen päivineen ylös, ja sanoivat että saman pultin alla on myös nokka-akselin laakerikansi.
Kertoivat, että joku oli aiemmin 6. suuttimeen jotain tehnyt, ja nähtävästi suutinta ylös kaivaessaan murjonut ko. kiinnityspulttia koska siinä oli ollut selkeät jäljet.
Ehdotin, että laitetaan kanteen ko. pultille heicoil-irtokierre ja taas matka jatkuu, mutta korjaamo oli sitä mieltä, että koko kansi pitää vaihtaa.
Onko noita korjattu helicoililla yms. systeemeillä, tai löytyykö muita korjaussarjoja tms.??
Comment