En löytänyt vastaavaa tapausta haulla, saman tapaisia kylläkin, joten päätin nyt kysyä tässä uudella aiheella.
Ensiksi pahoittelen siitä, että en vikakoodeja ole luetuttanut. Ei ole vielä päässyt, mahdollisesti ensi viikolla jossakin vaiheessa, mutta haluaisin saada osviittaa mahdollisesta viasta vähän etukäteen, tietää mihin varautua (olen riippuvainen autosta päivittäin, joten aika ilkeä homma jos heittää pelaamasta kokonaan kohta.)
Eli, ostin A6 mallin Audin, C6 (4f) korimallin, 3.0 TDI moottorilla (BMK). Auto on alkanut tekemään sellaista, että ensimmäisen kerran kun lähden ajamaan päivän aikana kone kylmänä vedot on hukassa. Tuntuu, että turbo on poissa pelistä ja putkesta kuuluu "humisevampi" ääni. Auto ei kuitenkaan mene vikatilaan, tai hehkutusvalo ei ainakaan vilku mittaristossa. Kun ajaa konetta hieman lämpimämmäksi, ajaa esim. kauppaan, niin kaupasta lähtiessä auton startatessa se toimii taas normaalisti. Tämä tapahtui ensimmäisen kerran 8.4.2017, jonka jälkeen ei oireillut ennen kuin vasta nyt kuluvalla viikolla alkoi tekemään tätä päivittäin.
Tehot eivät katoa autosta muulloin, toimii normaalisti kiihdyttäessä.
Tänään myös tapahtui niin, että kun käynnistin auton ensimmäistä kertaa tälle päivää ja painoin kaasua paikallaan ollessa, niin kierrokset alkoivat humppaamaan 400rpm - 1400rpm välillä ja pukkasi mustia savupilviä putkesta. Painoin hieman kaasua, niin nosti kierroksia, mutta sen jälkeen sammui.
Voisiko vikana olla mahdollisesti jokin muu kuin turbo? Vai onko turbo tulossa tiensä päähän, jumittaako siivet? Autolla ajettu n. 265tkm.
Olen myös tässä kevään aikana huomannut, että ohjaamoon tulee pakokaasun katku. Lueskelin tuossa yhtä ketjua, jossa oli samaa ongelmaa muillakin ja syynä on joillakin ollut suuttimen kuparitiivisteprikka. Mutta voiko tähän olla jokin muu vika ja voisiko se mahdollisesti liittyä tuohon tehojen häviämiseen? Autossa ei ole DPF:ää.
Ilmoitan tänne tietenkin heti, kun saan vikakoodit luettua, mutta jos olisi siihen mennessä jotain arvailuja/osviittaa jollakin paremman tiedon omaavalla antaa, niin olisin kiitollinen.
Ensiksi pahoittelen siitä, että en vikakoodeja ole luetuttanut. Ei ole vielä päässyt, mahdollisesti ensi viikolla jossakin vaiheessa, mutta haluaisin saada osviittaa mahdollisesta viasta vähän etukäteen, tietää mihin varautua (olen riippuvainen autosta päivittäin, joten aika ilkeä homma jos heittää pelaamasta kokonaan kohta.)
Eli, ostin A6 mallin Audin, C6 (4f) korimallin, 3.0 TDI moottorilla (BMK). Auto on alkanut tekemään sellaista, että ensimmäisen kerran kun lähden ajamaan päivän aikana kone kylmänä vedot on hukassa. Tuntuu, että turbo on poissa pelistä ja putkesta kuuluu "humisevampi" ääni. Auto ei kuitenkaan mene vikatilaan, tai hehkutusvalo ei ainakaan vilku mittaristossa. Kun ajaa konetta hieman lämpimämmäksi, ajaa esim. kauppaan, niin kaupasta lähtiessä auton startatessa se toimii taas normaalisti. Tämä tapahtui ensimmäisen kerran 8.4.2017, jonka jälkeen ei oireillut ennen kuin vasta nyt kuluvalla viikolla alkoi tekemään tätä päivittäin.
Tehot eivät katoa autosta muulloin, toimii normaalisti kiihdyttäessä.
Tänään myös tapahtui niin, että kun käynnistin auton ensimmäistä kertaa tälle päivää ja painoin kaasua paikallaan ollessa, niin kierrokset alkoivat humppaamaan 400rpm - 1400rpm välillä ja pukkasi mustia savupilviä putkesta. Painoin hieman kaasua, niin nosti kierroksia, mutta sen jälkeen sammui.
Voisiko vikana olla mahdollisesti jokin muu kuin turbo? Vai onko turbo tulossa tiensä päähän, jumittaako siivet? Autolla ajettu n. 265tkm.
Olen myös tässä kevään aikana huomannut, että ohjaamoon tulee pakokaasun katku. Lueskelin tuossa yhtä ketjua, jossa oli samaa ongelmaa muillakin ja syynä on joillakin ollut suuttimen kuparitiivisteprikka. Mutta voiko tähän olla jokin muu vika ja voisiko se mahdollisesti liittyä tuohon tehojen häviämiseen? Autossa ei ole DPF:ää.
Ilmoitan tänne tietenkin heti, kun saan vikakoodit luettua, mutta jos olisi siihen mennessä jotain arvailuja/osviittaa jollakin paremman tiedon omaavalla antaa, niin olisin kiitollinen.
Comment