Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lämmöt nousee V6 tdi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Lämmöt nousee V6 tdi

    Eli ongelmana on nyt kesä aikaan ollu että lämmöt nousee lähelle 100 astetta yli 100km/h nopeuksissa taikka jos vetää jotakin. Pienemmillä nopeuksilla lämmöt pysyy tarkasti 90 asteesa. Talvella vaihdettu uusi vesipumppu ja termostaatti. Kaivattais hyviä vinkkejä mistä vikaa hakea?

    #2
    Oliko alkuperäinen vai tarvikepumppu? Kyllä tuo selvästi jäähdytysnesteen kiertoongelmalta vaikuttaa ja "vastavaihdettu" pumppu voi hyvinkin olla syypää. Myöskin termostaatti jumiessaan saattaa aiheuttaa lämpenemistä...

    Koska lämmöt pysyy "normaalisti" 90:ssä väittäisin että termostatti ainakin toimii joten ongelma olisi liian pienessä jäähdytyskierrossa. Varsinkin muovisiipisistä pumpuista kun noita siipiä on usein lähtenyt.

    Vaikuttaako lämpöihin jos tiputtaa yhden/kaksi vaihdetta pienemmälle ja jatkaa samaa nopeutta kun lämmöt on korkeella?

    Comment


    • #3
      Tämä nyt saattaa kuullostaa kyllä hieman utopistiselta, mutta kerrotaan nyt kumminkin.

      Mulla oli -91 diesel Transportterissa oli samanlaisia lämpöongelmia. Termari vaihdettiin ja vesipumppukin oli kunnossa. Järjestelmä ilmattu ja muutenkin kaikin puolin jäähdytysjärjestelmä kunnossa. No, vaihdettiin sitten naftafilsa ja lämmöt tippu 90 -> 80 asteeseen normaalissa ajossa ja kärry perässä läheltä 100 astetta 90 asteen tietämille.

      Comment


        #4
        Noh lisää ihmettelemistä.

        Tänään kävin koittaa autoa ja seurailin lämpöjä myös ilmastoinnin kautta. Ilmastoinnin mukaan lämmöt nousi 90 asteeseen ja pysyi siinä. Samoin kojetaulussa olevan mittarin mukaan lämmöt nousi 90, mutta kun autoa kuormitti lisää lämmöt kojetaulun mukaan nousi 97-98asteeseen. Ilmastointi näyti kokoajan 90. Loppuuko ilmastoinnin asteikko 90 vai mistä moinen johtuu?

        Comment


          #5
          Ei kun ilmastoinnin lämpötila on ihan laskennallinen. Ei siis anturilta tuleva. Näin siis suurimmassa osassa audeja. Ja muutenkin itse mittarin näyttäkin on vain suuntaa-antava, olisi parempi kuin siinä olisi vain KYLMÄ, SOPIVA, KEITTÄÄ -asteikko.
          Alle 5 asteen lämpötilaeroja siitä on turha yrittää ottaa selvää. Todellinen lämpötila olisi hyvä varmistaa paisuntasäiliöstä ulkoisella mittarilla ennenkuin tuota alkaa enemmän purkamaan.

          Comment

          Working...
          X