Tuli ostettua hädissään tuollanen Passat '03 työkulkineeksi lähes kokeilematta, kun piti äkkiä joku auto saada (ja kaupantekokin meni viimetippaan). Ostokrapula tuli kuitenki jo kotimatkalla, kun tuo on niin samperin laiska. Tehoja on varmasti hukassaa alkuperäisestä 101 hevosesta, ja kulutuskin oli ajotietokoneen mukaan 6.8l tavan matka-ajossa, eli pari litraa liikaa?
Toinen asia mitä huomasin tuossa kotimatkalla, niin moottori täristää aika kovasti tyhjäkäynnillä...en tosin tiedä että kuin tasaisesti näiden kuuluu käydä. VCDS:n nokkaanhan tuo pitäis ensitilassa saada, eli niitä palveluja saa tarjota, jos et asu kovin kaukana Raahesta.
Mitä huoltoja/"huoltoja" tuolle kannattais tehdä? Huoltokirjaa on itse täytetty edellisen 100tkm, eikä tuo kovin kattavalle vaikuta. Tuli mieleen, että ainakin egr:n puhdistus tai tulppaaminen kannattaa tehdä, mikäli sitä ei ole tehty. Kaikki suodattimet ja öljyt vaihtaa, sekä imusarja puhdistaa. Turbolle ajattelin koittaa Mr. Muscle puhdistusta.
Jos tuolla nyt on esimerkiksi joku suutinongelma, niin voiko nuo suuttimet vaihtaa ihan ilman mitään erikoistyökaluja, eli tarvitaanko ohjelmointia tai jotain ajoituksen säätöjä? Videoiden perusteella ei olis muuten kyllä paha homma. Mistä näihin saa suuttimet edullisesti?
Ainiin, ja kuuluuko tuonne imusarjalle, öljypohjaan ja venttiilinkoppaan olla ihan oikea tiiviste, vai laittaako tiivistemassalla?
Toinen asia mitä huomasin tuossa kotimatkalla, niin moottori täristää aika kovasti tyhjäkäynnillä...en tosin tiedä että kuin tasaisesti näiden kuuluu käydä. VCDS:n nokkaanhan tuo pitäis ensitilassa saada, eli niitä palveluja saa tarjota, jos et asu kovin kaukana Raahesta.
Mitä huoltoja/"huoltoja" tuolle kannattais tehdä? Huoltokirjaa on itse täytetty edellisen 100tkm, eikä tuo kovin kattavalle vaikuta. Tuli mieleen, että ainakin egr:n puhdistus tai tulppaaminen kannattaa tehdä, mikäli sitä ei ole tehty. Kaikki suodattimet ja öljyt vaihtaa, sekä imusarja puhdistaa. Turbolle ajattelin koittaa Mr. Muscle puhdistusta.
Jos tuolla nyt on esimerkiksi joku suutinongelma, niin voiko nuo suuttimet vaihtaa ihan ilman mitään erikoistyökaluja, eli tarvitaanko ohjelmointia tai jotain ajoituksen säätöjä? Videoiden perusteella ei olis muuten kyllä paha homma. Mistä näihin saa suuttimet edullisesti?
Ainiin, ja kuuluuko tuonne imusarjalle, öljypohjaan ja venttiilinkoppaan olla ihan oikea tiiviste, vai laittaako tiivistemassalla?
Comment