Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Pumpparikone, nokka-akseli ja DPF

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Pumpparikone, nokka-akseli ja DPF

    Näitähän ei nyt kovin kauaa lopulta tehty kun alkoi pukkaamaan CR-koneita vaggilaisten nokalle vaan kuinkas näissä vanhemmissa on hiukkassuodattimen puhdistuspoltto toteutettu?

    Omissa nurkissa olevan potilaan(2.0 BPW) DPF tukkeutuu ja regenerointi ei ota onnistuakseen ja syyksi on alettu epäillä vähän aikaa sitten vaihdettua uutta nokkaa joka on ilmeisesti peräisin BKC:stä eli vanhemmasta 1,9-koneesta.

    Osa saksansivuista tarjoaa noihin samaa nokkaa mutta taas joissain on BPW-koneelle oma nokkansa. Mitähän eroa noissa lienee?

  • #2
    http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_336.pdf
    Siinä on juuri PD koken polttoasia käsitelty.

    Comment


    • #3
      Kiitos!

      Tuosta ei selviä nokkien erot mutta toki paljon muuta.

      Comment


      • #4
        On siellä selvästi tuotu suutinnokan ero esille.
        Ei imu/pakonokassa ole mitän eroja.

        On diesel engines with unit injector technology and diesel particulate filter, the contour of the injection cam has been modified for the extended injection period.

        Compared to an engine without diesel particulate filter, the injection cam is designed so the downwards motion of the pump plunger is longer. In this way, there is enough stroke available to allow extended injection at a later stage.

        Comment


        • #5
          No niinpäs onkin.

          En ehtinyt niin tarkkaan perehtyä selostukseen mutta semmoisen homman tuossa tein, että kaivelin vanhan akselin romulaarista ja vertasin sitä vanhemman pumpparikoneen vastaavaan ja toden totta, uudemmassa on juuri ja juuri sorminkin tuntuva erilainen profiili.

          Noston määrä on sama mutta kärjen muoto on laelta vähän matkaa tasainen kun taas vanhemmassa mallissa profiili lähtee heti kärjen jälkeen laskemaan tasaisesti.

          Sepä on sitten ainakin nokan uusiminen edessä jos tuon pöntön haluaa toimimaan.

          Comment


          • #6
            Mitenkäs toi nokan profiili voi vaikuttaa moottorin toimintaan? Täällä on etsitty vikaa orastavaan tutinaan tasakaasulla ajettaessa..

            Comment


            • #7
              Ei pitäis mitenkä.
              Suutin on silti sähköohjattu, nokan muoto vaan mahdollista pidemmän ruiskutuksen dpf polton aikana.

              Comment


              • #8
                Tutinat voi johtua huonosta johtosarjasta. Voi myös olla monta muutakin syytä.

                Comment


                • #9
                  Johtosarja on kunnossa, suuttimet vaihdettu(kaks ihan uutta ja kaks kunnostettu) , nokka vaihdettu ,egf Off, dpf Off,vauhtis vaihdettu, ahdin vaihdettu,ajoitus kohdallaan.. Alkaa 1500 rpm ja vähenee 2200 rpm. Vedossa kaikki ok, ilmenee vain tasakaasulla. Logissa värisee kaikki mahdollinen ahtopaineesta ilmamääriin kun ollaa alueella. Tasapaino? Venttiilivika? Kampi kiero? Ei mitään sivuääniä tms.. Mystistä on kyllä

                  Comment


                  • #10
                    Ei ole riemulla rajaa kun uudella nokalla varustetulla autolla ajaa! Eli uusi, oikealla profiililla oleva nokka paikoillaan ja puhdistuspoltto toimii.

                    Toki poltto käynnistettiin eka kerralla testerillä autettuna mutta tuntuihan tuo siitä selviävän ja paine-eroarvo on nyt vähän kierroksista riippuen luokkaa 135mbar(tai mitä lie?)

                    Auto meni käyttöön ja jäädään seuraamaan miten jatko sujuu mutta tuntuu, että ainakin tämän puolesta nyt toimisi.

                    Kiitos!

                    Comment

                    Working...
                    X