Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 TDI täristää vedon jälkeen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 3.0 TDI täristää vedon jälkeen

    Ongelmana on outo tärinä/vapina lämpimällä koneella, A4 B7 3.0tdi ASB tippi+Q.
    Lämpimällä koneella kun vedättää, esim liittyy moottoritielle tai lähtee risteyksestä reilummin, kickdown pohjassa ja siitä sitten kun siirtyy matalemmille kierroksille ja koittaa uudelleen vedättää tuntuu ihan kuin olisi joku sylinteri pois pelistä, ihmeellinen vapina ja ei tunnu kaikki tehot olevan käytössä, tasaisessa ajossa ei huomaa mitään eroa.
    Ongelma loppuu jonkin matkan jälkeen, en ole koittanut että uusiutuuko vai onko vain kerran käynnistyksen jälkeen.
    Vikakoodeja VCDS:llä ei tule moottorista eikä vaihteistosta, vain hehkutulppaa valittaa kun on rikki.
    Auto on ohjelmoitu, ohjelman laadusta ei tietoa, hollannissa tehty, DPF on paikallaan eikä tyhjennetty, EGR ilmeisesti vielä käytössä.
    Mitäs arvoja tuosta lähtisi logittamaan? Tai muuten tarkistelemaan?
    Voiko kaasuläppä tehdä tälläistä? Momentinmuuntimen lukko varmaan täytyy tarkastaa jos ei jostain syystä vapauta.
    Kilometrejä on n.113tkm, vaihteistoöljyn olen kerran vaihtanut, ZF:n 8 nesteet.

  • #2
    Suutin vikaa voisi VCDS_llä arpoa- kevyttä ravistusta pienillä kierroksilla pintakaasulla kaupunkiajossa..

    Comment


    • #3
      Suuttimet tai ketjut

      Comment


      • #4
        Pitää suuttimien korjausarvot tarkistaa ennen ja jälkeen vian ilmentymisen.
        Siis kaupungissa voi ajella ihan hyvin ja maantielläkin, eikä ole mitään oireita, mutta kun kerran vedättää kickdownilla kunnolla muutaman vaihteen, niin sen jälkeen alkaa vika, vetoja kun ottaa sen jälkeen niin käy kummallisesti, humisee, kierroksilla ei niin merkitystä vaan riittää että on veto päällä, poistuu jonkin ajan kuluttua.

        Comment


        • #5
          Ota vcds mitta arvot 72-77 moottorista niin pääsee suuttimien kunnon jäljille..

          Comment


          • #6
            Mitäs noista arvoista pitäisi ymmärtää, login otin noista 72-77 ja Injection Quantity - Deviation, ruiskupumpun paine todellinen ja pyyntö, ahtopaine todellinen ja pyyntö.
            72-77 arvot oli -6,0 -4,0 0,0 0,0 4,0 -4,0, tuo oli se groupin ensimmäinen arvo, olisko ne kaikki pitänyt saada ylös?

            Comment


            • #7
              Saatko napattua kuvat noista mitta arvo ryhmistä 72-77?
              Viimeksi muokannut Killeri; 11.4.2017, 21:34. Perustelu: Tapatalkin allekirjoitus poistettu.

              Comment


              • #8
                Näyttäis ihan järkeviltä numeroilta.

                Comment


                • #9
                  Joo nuo on ok..
                  Viimeksi muokannut Vieras; 14.4.2017, 18:03. Perustelu: Poista tapatalk allekirjoitus

                  Comment


                  • #10
                    Mitäs tuosta seuraavaksi tarkistaisi.
                    Ahdot toteutuu pyynnön mukaan, sama rail-paine.

                    Comment


                    • #11
                      Katoppa laatikosta mitä turbiinilukko ja luisto näyttää. Katso myös vääntörajoittimen arvo.. jos siellä härkkii joku.. vika päällä tietysti..

                      Comment


                      • #12
                        Onko vaihteistossa eri väännönrajoituksen arvo mitä moottorista saa luettua 9 kanavalta?
                        Tässä on yksi logi missä näkyy tuo moottorin väännönrajoitus ja muita.
                        https://drive.google.com/file/d/0B0Y...ew?usp=sharing
                        Tuota momentinmuunninta en vielä logittanut kun se tuntuu ihan oikein toimivan. Pitää sekin vielä ottaa ylös.
                        Ongelma esiintyy tuossa 1800-2100rpm alueella eniten ja jatkuu siitä ihan rajoittimelle asti, aina se ei ole yhtä voimakas, joskus taas ihan infernaalinen humina ja mielestäni myös hieman täristää. Tällä hetkellä suht miedot oireet.
                        Yhden pullon Fortea voisi uhrata, jos vaikka auttaa, autolla ajetaan kuitenkin suht vähän.

                        e. Mistäs muuten näkee jos regerointi lähtee päälle, jos se tuleekin siitä?
                        Logitin myös DPF:n paine-eron, näkyy tuossa login viimeisinä, myös EGR käyttö näkyy.
                        https://drive.google.com/file/d/0B0Y...ew?usp=sharing
                        Viimeksi muokannut Jabe; 15.4.2017, 09:55.

                        Comment


                        • #13
                          Vaihteistolla on oma vääntörajoitus joo, jos esim turbiini alkaa luistaan niin rajoittaa..

                          Comment


                          • #14
                            Tässä olis uutta logia, pientä luistoa näyttää tapahtuvan, mutta onko se riittävä tekemään kyseisen ongelman. Rivin 430 jälkeen ainakin huminan huomasi.
                            https://drive.google.com/file/d/0B0Y...ew?usp=sharing

                            Comment


                            • #15
                              Joo aika samalta näyttää kun omassakin, 32-64 välillä luiston kierrosluku ja juuri semmoista jurinaa/tärinää tuntuu 1800-2400 ja sitten tasoittuu yleensä, joskus ei. Omassa on lisänä vielä kun lootaöljyt on lämmennyt niin nypytystä 2-3 vaihteilla kun lähtee risteyksissä aina kun on tuo turbiinin säätötila käynnissä.

                              Mulla on egr poistettu ja dpf ei oo, suuttimet pesty ja oireet ei ole muuttuneet mihinkään. Lootaöljytkin vaihdoin ja ihan samanlainen. Näinköhän tulee edes lootasta tuo..

                              Comment


                              • #16
                                Onko sulla ohjelmoitu moottori ja/tai vaihteisto?
                                Ajattelin jo, että ohjelmoittaisi moottorin jollain kunnollisella suomalaisella pajalla ja vaihteisto samalla, että toimivat kunnolla synkassa.
                                Sitä ennen täytyy selvittää onko vaihteistoon saatavilla päivitystä. 6HP19 laatikko kyseessä (jotain kirjaimia oli perässä, nyt ei muista).

                                Comment


                                • #17
                                  Moottori on softattu, olen myös sitä miettinyt syylliseksi..

                                  Comment


                                    #18
                                    Vaihteisto ei tarvitse softaa jos ecun softa on tehty oikein.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Itsellä tekee tosiaan ihan samaa.. värisee/jurisee kun kiihdyttää. Voikohan se ohjelma tehdä tuommoista? Olen nyt lootaöljyt vaihtanut ja suuttimet ultrapessyt, pitäis kokeilla löytyykö laatikkoon päivitystä. Jotenkin tuntuu että kaikki teho ei tulis ulos kun juristaa.. ilmamäärämittari vaihtuu ensiviikolla kunhab tulis kotiin asti.. pitää varmaan teetättää uus softa, periaatteessahan tuo vois laatikostakin tulla, solenoidien vaihto ei olis kallista, mulla vika esiintyy kun kone on lämmin.. sit yks mitä mietin on vetari, sisempi nivel voi myös juristaa kiihdyttäessä.. onko aloittajalla homma edennyt mihinkään?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ei ole edennyt, kokeilin pari päivää S-asentoa mutta samalla tavalla ääntää.
                                        Tuntuu että 4-vaihteella tuo ääni olisi voimakkain/selvin.
                                        Ja tekee myös kylmänä samaa.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Sama itsellä,4 vaihde pahin..ehkä korostuu enemmän kuumana mutta tekee myös kylmänä. Pitää kertoilla tähän jos vika löytyy.. turbiinia pelkään mutta kokeilen solenoideilla kyllä ennen

                                          Comment


                                          • #22
                                            Tätä koitin googletella ja muutama osuva aihekkin löytyi, mutta keskustelu loppui ennenkuin vika selvisi.
                                            Kardaania ja takaperää veikkailivat, kardaanista niveliä, kannatinlaakeria ja tasapainotusta, perästä taas tuentaa.
                                            Alkaa näitä "projekteja" olla muutama, tämä saa siirtyä syksymmälle, kardaanin nivelet sitten tarkistaa ja kannatinlaakeri samalla.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Tarkennetaampa vielä kuvausta kun nyt sen selkeästi huomasin.
                                              Kone ja vaihteisto lämmin (moottoritietä ~20km), reilu kiihdytys, kaasu pohjassa (ei kickdown), kierrokset n. 4000, alkaa vaihtamaan 2 -> 3, vaihdon aikana jo alkaa sellainen humiseva ääni eli kierrokset on vielä tuolla 4000 kun ääni alkaa.
                                              Eli kyllä tämä tuohon vaihteistoon tuntuu liittyvän. Vaihto itsessään on ihan "normaali", ei nykimistä yms, samalla tavalla vaihtuu kuin muutkin vaihteet.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Pakka luistaa? Onko tehty sopeutusajo öljyn vaihdossa

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Ei ole tehty sopeutusajoa, mutta eikös sen pitäisi pikkuhiljaa oppia ajossa uudet arvot?
                                                  Muistatko ulkoa mistä se sopautusajo laitettiin päälle, eikös se ollut sellainen että piti ajella eri nopeuksia tietyn ajan tietyillä vaihteilla.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Nyt sain "varmaa" tietoa, ainakin tiedonantajan mukaan...
                                                    Sähköinen ahtopaineen säädin vaihtoon, ei tuota vikakoodia alkuun, pystyy testaamaan kun vika päällä ja jättää auton käymään ja nappaa liittimen irti ja takaisin kiinni, vika poistuu hetkeksi.
                                                    Suuttimet on tarkastettu ja ohivuodon puolesta ok.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Jaahas, tutkitaanpa tuota seuraavaks

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Lainaan nyt tätä keskustelua, vaikka oire ei ole ihan täysin sama. 3,0tdi cccwa aloitti tänään aamulla rolisemaan jokaisella vaihteella n. 2300-2500rpm paikkeilla, muuten toimii täysin normaalisti. Paikallaan polkiessa ääni ei kuulu, ja ajossa ääni kuuluu jostain auton keskeltä eikä konehuoneesta. Olisko kellään mitään arvauksia että mistä lähteä vikaa etsimään jos mitään vikakoodeja ei tule vastaan?
                                                        Viimeksi muokannut masuuuu; 13.6.2017, 11:59.

                                                        Comment

                                                        Working...
                                                        X