Tulkinta-apua kaipaisin. 450tkm ajettu AEL alkoin hiljattain savuttamaan sinistä. Vaikeaksi tämän tekee, että ei savuta koko aikaa ja välillä on savuttamatta kokonaan.
Turbosta ei kuulu ylimääräistä, ahdot on normaalit. Kylmänä ja lämpösenä lähtee käyntiin avainta näyttämällä, eikä kylmänä tule mitään savuja. Pumpunkin säädin vähän enemmän kohdalleen, kun oli tiedossa ajotuksen olevan aavistuksen pielessä remmin vaihdon jälkeen.
Ongelma ilmenee vasta kun on ajanut pitemään. Moottorin on siis lämmin. Silloinkaan ei ilmene normaalisti maantienopeuksia ajamalla, vaan jos joutuu pysähtymään risteykseen. Paikalta lähtiessä voi tuupata sinistä.
Sekin sitten loppuu kun ajetaan taas normaalivauhtia. Ohituksissa ei selkeästi tule sinistä, normaalia hailua harmaata kuten aina on tullut ns lämä pohjassa.
Onko tuo nyt turbon oireilua? Kun moottoria huvittaa savuttaa niin sitä savua saa aikaan antamalla reilusti happea, mutta kun sitä ei huvita savuttaa niin saa polkea miten vain ja tulee vain normaalia hailua "voimasavua".
Ei vikakoodeja. Öljyä se jostain syö varmasti. Yksi outous on pumpusta kuuluva sirinä. Sinänsä moottorin toiminnassa ei ole mitään uutta tai outoa. Tuo sirinä vain voisi olla jotain ennakonsäätimen oireilua tms. On mulla toinenkin pumppu varastossa, mutta ei jaksaisi vielä sillä testailla. Lisäksi suuttimet on vaihdettu about 150tkm sitten, eli ei uudet, mutta ei 450tkm ajetutkaan. Hieman epätasainen tyhjäkäynti kyllä lämpösenä on, mutta onko se tuon pumpun oireilua vai jotain muuta niin en sitäkään ole keksinyt. Ei huohota tikusta eikä venttiilikopan korkista tsekattuna.
Parsittavaa olisi autossa niin paljon, että sen elinikä ei ole enään pitkä, eli isompaa remppaa ei vaan kannata enään tehdä. Sais nyt tekohengitettyä edes heinäkuuhun asti.
Turbosta ei kuulu ylimääräistä, ahdot on normaalit. Kylmänä ja lämpösenä lähtee käyntiin avainta näyttämällä, eikä kylmänä tule mitään savuja. Pumpunkin säädin vähän enemmän kohdalleen, kun oli tiedossa ajotuksen olevan aavistuksen pielessä remmin vaihdon jälkeen.
Ongelma ilmenee vasta kun on ajanut pitemään. Moottorin on siis lämmin. Silloinkaan ei ilmene normaalisti maantienopeuksia ajamalla, vaan jos joutuu pysähtymään risteykseen. Paikalta lähtiessä voi tuupata sinistä.
Sekin sitten loppuu kun ajetaan taas normaalivauhtia. Ohituksissa ei selkeästi tule sinistä, normaalia hailua harmaata kuten aina on tullut ns lämä pohjassa.
Onko tuo nyt turbon oireilua? Kun moottoria huvittaa savuttaa niin sitä savua saa aikaan antamalla reilusti happea, mutta kun sitä ei huvita savuttaa niin saa polkea miten vain ja tulee vain normaalia hailua "voimasavua".
Ei vikakoodeja. Öljyä se jostain syö varmasti. Yksi outous on pumpusta kuuluva sirinä. Sinänsä moottorin toiminnassa ei ole mitään uutta tai outoa. Tuo sirinä vain voisi olla jotain ennakonsäätimen oireilua tms. On mulla toinenkin pumppu varastossa, mutta ei jaksaisi vielä sillä testailla. Lisäksi suuttimet on vaihdettu about 150tkm sitten, eli ei uudet, mutta ei 450tkm ajetutkaan. Hieman epätasainen tyhjäkäynti kyllä lämpösenä on, mutta onko se tuon pumpun oireilua vai jotain muuta niin en sitäkään ole keksinyt. Ei huohota tikusta eikä venttiilikopan korkista tsekattuna.
Parsittavaa olisi autossa niin paljon, että sen elinikä ei ole enään pitkä, eli isompaa remppaa ei vaan kannata enään tehdä. Sais nyt tekohengitettyä edes heinäkuuhun asti.
Comment