Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AFB koneen outouksia etsimässä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • AFB koneen outouksia etsimässä

    Heipä hei, uusi audilainen täälä huhuilee manuaalisen v6 diiselin outoa ongelmaa

    Tarina itsessään;

    Lähdin iltapäivällä liikkeelle eilen, auto starttasi hyvin, ja kaikki toimi niinkuin pitääkin. Ajoin 45km, kävin kaupoilla sen jälkeen ajoin 12km ja sitten ihan tyhjästä hävis vedot, auto ei sammunut, vaan kaasun ja vaihteen pois laskiessa kävi nätisti tyhjäkäyntiä. Nooh, laitoin vaihdetta silmään nostin kytkintä ja painoin kaasupoljinta hipoen niin auto liikkui.

    Hitaasti kierrokset nousi 1800 nurkille jonka jälkeen vaihdoin isommalle vaihteelle. Ja sain auton kotiin asti näin nilkuteltua. Reilummin kun painoi kaasua niin kuin kone joko kiihtyi normaalisti tai alkoi rynkyttään kuten polytoaine olisi lopussa (varmasti yli 20ltr tankissa, vasta tankattu) Ja sitten kun kevensin kaasua niin rynkytys katosi ja auto liikkui hikiseen 80km/h

    Vikakoodeja ei ainakaan tavanomaisella koodinlukijalla tullut vastaan. Ja oudointa oli että auto tosiaan toisinaan toimi niinkuin pitää.

    -Nokat vaihdettu 50tkm sitten
    -Pumppu 70tkm -4v sitten
    -Jakoremmissä 20tkm jälellä
    -Käynnistyy sillein kuin yleensäkin
    -käy tyhjäkäyntiä normaalisti
    -Tyhjäkäynnillä antaa nostaa kierroksia
    -ei räklätä/kierrokset seilaa.

    Mitähän siellä noin varoittamatta on mennyt?

    Kapistus on siis -99vm a6 afb koneella
    Viimeksi muokannut Kahvinkeitin; 21.2.2017, 15:11.

    #2
    Arvaus 1: N75 hajalla ja kone yliahtaa
    Arvaus 2: Ilmamäärämittari on pimentynyt
    Arvaus 3: Ahtoputki irti tai halki
    Arvaus 4: Jokin alipaineletku irti

    Comment


    • #3
      mutta eikös ykkönen ja kakkonen jättäisi muistiin koodeja? Ja se että toimii toisinaan sulkisi kyl pois ahtoletkun irtoamisen. Alipainevuoto vois olla mahdollinen, mutta se ei oikeen selitä et tyhjäkäynti on tasainen ja käynnistyy normaalisti.

      Hyviä arvauksia kyllä kuitenkin. Toi immi pitää kyl tarkistaa kaikenvaralta. Mites voiko rikkonainen MAP tai Jumittava egr tehdä tämmöistä ongelmaa ilman koodeja?

      Ja kun tuntuu olevan jotenkin yhteydessä tuohon kaasun painallukseen.

      kun ei oo vdcs mahdollisuutta itsellä :/

      Comment


        #4
        Ainakaan kakkonen ai jätä vikakoodeja, mikäli mittari ei ole kokonaan pimeä.
        Itselläni mitttari ei reagoinut ilmämäärän muutokseen, jolloin kulkupuoli on todella ongelmallinen. - Korjaantui, kun ilmamäärämittari ohjelmoitiin pois käytöstä Jyväskylän maalaiskunnassa.

        Comment


        • #5
          Jees, oliskohan kellään tässä äänekosken (keski-suomi) lähettyvillä vag-com/vdcs et vois kattoa noita maffin arvoja yms jos se kertois paremmin nuita tietoja kuin perus vikakoodipalikka

          Comment


            #6
            Toimiiko paremmin jos otat maffin pistokkeen irti ja heität pienen lenkin?

            Comment


            • #7
              Jääpi huomiselle kokeilu, pitää huudella täälä josko se toimii vai eikö se toimi, kaveri puhu että vois johtuu näistä vaihtelevista sääolosuhteista että jäätä jossai

              Comment


              • #8
                Eipä ole kelit kauheesti antanu myöten että pääsis ulkona rassaamaan. :D ja mitä enemmän luen foorumia sitä enemmän mua jänskättää ettei vaan määränsäädin ois menossa..

                Comment


                  #9
                  Vikakoodien luku niin ei tarvitse jännittää.

                  En ole kuullut että määränsäätimiä näistä menisi, mistä moinen tieto?

                  Comment


                    #10
                    Ehkä ei vaan saa tarpeeksi ainetta, sitähän ei tyhjiltään paljoa tarvitse, mutta jos on kuormaa niin sitten ei vajaa määrä riitä. Ehkä jokin vuotaa ahtopuolella tai saa ilmaa pa-letkuihin (esim suodattimelta).

                    Comment


                    • #11
                      Kuten aiemmin totesin, koodit on luettu ja sielä ei ollu muuta kuin öljynvaihto nollaamatta. pitäisi jostain repiä se vcds vai mikä nyt onkaan ja saada ihan livedataa ulos.

                      Comment


                        #12
                        Pitäisi tietää tuleeko kaasupolkimelta minkälaista pyyntöä. Voisi myös seli sen miksi ei ole vikakoodeja.

                        Comment


                        • #13
                          Nyt ollaan tosiaan jännän äärellä, tuli tilanne että oli pakko lähteä kahdella autolla emännän kanssa ja kas kummaa ainakin kylmänä toimii normaalisti, mitään en oo ehtiny tekeen muutakuin ne koodit lukasta
                          Viimeksi muokannut Kahvinkeitin; 1.3.2017, 13:10.

                          Comment


                          • #14
                            Jatkan itseni kanssa höpinää, auto toimi sen pari ajokertaa hyvin ja parin ajokerran jälkeen vika ilmeni aina uudestaan ja uudestaan, nyt saatiin viimein kaverin palikalla koodia ulos autosta;

                            00575
                            -imusarjan paine
                            -Säädön ylärajan yläpuolella
                            -katkonainen

                            Mistähän tässä pitäis alottaa? vdcs ei ole käytettävissä

                            Comment


                              #15
                              Suosittelen hakeutumaan vcdsn äärelle ja ajamaan logia ahtopaineesta. Pyydetty+toteutunut+n75 käyttöaste. Oisko ollut kanava 8? Selvästi tuo yliahtaa tai mappi rikki/johdoissa häröä.

                              Comment


                              • #16
                                Diffas, ei ole tuttavapiireissä tuota vcds, ja ei kukaan ainakaan ole vielä tunnustanut keski-suomessa tollaista omaavansa. Tässä justiinsa pää konehuoneessa koitan etsiä turbon tankoa että jumittaako/tahmaako siivet mut ei oikein tahdo sitäkään löytyä, ja ross-tekki sanois että n75 tai turbo defective tolla vikakoodil

                                ediittiä;
                                Oletan että se turbo liikkuva tanko on jossain jemmassa lämpöpellin alla tai sitten? olen vaan lepakko enkä näe
                                Viimeksi muokannut Kahvinkeitin; 14.4.2017, 08:19.

                                Comment


                                • #17
                                  Mappi anturi pätkii, liitin irti ja takaisin

                                  Comment


                                  • #18
                                    mistä löytyy map anturi? miellelään kävisin liitokset ym läpi ennenkuin osia alan vaihtaan. Mietin myös kun kaverin Delphi koodinlukija löysi myös jonkun lämpötila anturi ongelman, voisko tää jotenkin vaikuttaa asiaan?

                                    tosiaan sen 00575

                                    lisäksi oli

                                    00522
                                    jäähdytys nesteen lämpötunnistin
                                    jatkuva
                                    oikosulku maadoitukseen

                                    Comment


                                      #19
                                      Välijäähyn kylkeen tuo map-anturi on yleensä laitettu. Kuskin puolella

                                      Comment


                                      • #20
                                        joutuukos sieltä sisälokarin nykäseen pois et pääsee käsiksi?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Mulla oli 00575 anturin kolmesta johdosta yksi murtunut ihan liittimen juuresta. A8:ssa anturi on välijäähdyttimen ja imusarjan välisessä letkussa.

                                          Voihan sen anturin ottaa myös irti ja katsoa onko likainen, puhdistaa jarrucleanerilla varovasti.

                                          Comment


                                          • #22
                                            noh ongelmaan vähän taas perehdytty ja alipainevuotoja ei ainakaan löytynyt. Ja suhteellisen kevyesti tuntuis turbon siivet liikkuvan, kaikenvaralta tein kuitenkin mister muscle käsittelyn. Johtosarjoja vähän tutkinut ettei murtumia tule. Savuttamista ei autossa esiinny kuin kylmäkäynnistyksessä vähän pölläyttää. Turbo lähtee melko ilosesti mukaan ja sitten 1800 rpm nurkilla on kuin törmäisi rajoittimeen. Auto toimii vähän aikaa kun koodit kuittaa ja sitten sama vikakoodi palaa. Huoh, taidan kohta myydä koko laitoksen varaosiksi
                                            Viimeksi muokannut Kahvinkeitin; 24.4.2017, 16:51. Perustelu: korjattu typoja

                                            Comment


                                              #23
                                              Omassa afb:ssä yliahtaminen oireili juuri aloitusviestissä kuvatulla tavalla: Auto käynnistyi nätisti ja kävi hyvin tyhjäkäyntiä, mutta ei kestänyt oikein antaa kaasua. Myös vikakoodi oli yliahtaessa sama 00575.
                                              Minun tapauksessani autossa oli viallinen ilmamäärämittari, jonka takia edellinen omistaja oli mennyt ruuvaamaan hukkaportin tangon v*tuilleen, sekä asentanut N75 ja egr-venttiilien liittimet ristiin. Kun letkut ja johdot oli oikein, lopullinen ratkaisu yliahtamiseen löytyi oikealla hukkaportin tangon pituudella. (http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ight=sulovilen)

                                              Jos et ole tehnyt autoon mekaanisia muutoksia, niin hankkiudu nyt hyvä mies jonkun osaavan Vagcom-kaverin juttusille. - Minä tiedän ainakin Palokasta yhden osaavan henkilön, joka nimellistä harrasteavustusta vastaan kykenee tekemään pieniä ihmeitä.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X