Olen pari päivää lukenut täältä ja ympäriinsä kaikki mahdolliset foorumipostaukset 1.9 TDI AVF suuttimien arvoista, sekä nokan ajoituksesta.
Auto alkanut käynnistymään huonosti. Saattaa sahaa 5-10sek pahimmillaan. Pahentunut tässä vuoden aikana aina vaan pahemmaksi. Välillä kylmänä ongelmia, välillä lämpimänä ja tuntuu myös että vääntöä alhaalta on hävinnyt paljonkin.
Myös kulutus noussut hieman.
Taustaa autosta.
-Koneella ajettu nyt 222tkm
-47tkm sitten tehty kansiremppa. Tällöin testattu suuttimet ja kaikki arvot 0,5 sisällä toisistaan. Suuttimien johtosarja, jakohihna ja hilppeet myös vaihdettu.
-Uusi turbo (GTB175VK) vaihdettu 20tkm sitten, jolloin myös ohjelmoitu auto uudelleen.
-EGR poistettu toiminnasta.
Tänään menin VAG comilla tutkimaan vähän arvoja, ja seuraavanlaisia yllätyksia tuli.
GROUP 013
Cyl 1: 2.12
Cyl 2: -1.18
Cyl 3: 0.28
Cyl 4: -1.25
toinen otto
Cyl 1: 1.55
Cyl 2: -1.06
Cyl 3: 0.54
Cyl 4: -1.06
GROUP 004
Spec inj duration: 6.6
Synchro angle: -1.1
Onko nyt ajoitus aivan pielessä ja sitä pitäisi mennä säätämään, vai onko myös suuttimissa jotain sanomista?
Tandempumppua ei myöskään taidettu koskaan vaihtaa, joten se voisi olla ongelma. Startti, laturi ja akku vaihdettu 2v sisään kaikki.
Viisaammat neuvokoot.
Auto alkanut käynnistymään huonosti. Saattaa sahaa 5-10sek pahimmillaan. Pahentunut tässä vuoden aikana aina vaan pahemmaksi. Välillä kylmänä ongelmia, välillä lämpimänä ja tuntuu myös että vääntöä alhaalta on hävinnyt paljonkin.
Myös kulutus noussut hieman.
Taustaa autosta.
-Koneella ajettu nyt 222tkm
-47tkm sitten tehty kansiremppa. Tällöin testattu suuttimet ja kaikki arvot 0,5 sisällä toisistaan. Suuttimien johtosarja, jakohihna ja hilppeet myös vaihdettu.
-Uusi turbo (GTB175VK) vaihdettu 20tkm sitten, jolloin myös ohjelmoitu auto uudelleen.
-EGR poistettu toiminnasta.
Tänään menin VAG comilla tutkimaan vähän arvoja, ja seuraavanlaisia yllätyksia tuli.
GROUP 013
Cyl 1: 2.12
Cyl 2: -1.18
Cyl 3: 0.28
Cyl 4: -1.25
toinen otto
Cyl 1: 1.55
Cyl 2: -1.06
Cyl 3: 0.54
Cyl 4: -1.06
GROUP 004
Spec inj duration: 6.6
Synchro angle: -1.1
Onko nyt ajoitus aivan pielessä ja sitä pitäisi mennä säätämään, vai onko myös suuttimissa jotain sanomista?
Tandempumppua ei myöskään taidettu koskaan vaihtaa, joten se voisi olla ongelma. Startti, laturi ja akku vaihdettu 2v sisään kaikki.
Viisaammat neuvokoot.
Comment