Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jakohihnan vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jakohihnan vaihto

    Olisi tarkoitus vaihtaa jakohihna, rullat ja vesipumppu 2.0 TDI CR (CAGB) moottoriin. Paljonko olette saaneet kulumaan aikaa jotka homman itse on tehneet? Muuten homma on helppo mutta joutuu purkaa puskurin ja muut rojut edestä. Kannattaako ottaa koko keula kokonaan irti vai saako riittävästi tilaa vetämällä keulan sen verran irti koneesta että mahtuu tekee jotain?
    Muita vinkkejä antaa?

  • #2
    Huoltoasentoon vetäsy riittää, eli puskuri pois, pultin auki ja vetoja. Tulee se 15-20cm tilaa ja sopii hyvin remppaamaan. Jos on vähänkään ropannu autoja ennen niin joku 6H on aika lähellä mitä menee normi talli kalustolla. Itse vaihtaisin samalla myös apulaitehihnan kiristimineen. Kilommetreistä riippuen myös kampiakselin stefa....

    Comment


    • #3
      Mehut joutuu laskee koneesta kumminkin niin mietin että onko parempi tehdä tilaa kunnolla? Onko tyhjennysroppu syylärin alla myös tässä vehkeessä?
      Kilometrejä on vajaa 150tkm. Onkohan tarvis viellä noilla kilometreillä apulaitekiristintä vaihtaa?

      Comment


        #4
        Jäähdyttimen tyhjennys on turhaa kun koneeseen jää kuitenkin nesteet. Tulee ne sieltä kun vesipumppu irtoaa.

        Comment


        • #5
          Kyllä melkein kannattaa vaihtaa apulaitehihna ja kiristin. Tuskin kumminkaan kestää seuraavaan jakohihnan vaihtoon. Keulan joutuu taas purkamaan kun hajoaa muutaman kympin jälkeen.. Syyläriä ei tosiaan sen kummemmin kannata tyhjäillä, pumpun kun ottaa irti niin tulee kaikki pois.

          Comment


          • #6
            Mites keulan huoltoasentoon laittaminen. Siihen tarvii (8mm) pitkät pultit joita pitkin keulan saa liutettua taakse. Ei taida olla syylärin ja ilmastoinnin putkissa tarpeeksi löysää. Vai kuinka on järkevin tehdä tilaa työskennellä?
            Viimeksi muokannut Trally; 30.1.2017, 07:17.

            Comment


              #7
              Sopivilla puukalikoilla/pukeilla/tms tukemalla keulapalan voi tukea pystyyn homman ajaksi siten, että apparin puolelta mahtuu koneen ja keulapalan väliin työskentelemään. Ilmastoinnin letkut saa olla kiinni. Itse hihnan vaihto on tämän jälkeen helppo homma varsinkin jos on kyseiseen konetyyppiin tarkoitettu ajoitustyökalusarja. Melkein sanoisin että välttämätön, vaihtaa sen varmaan ilmankin mutta helpottaa todella paljon.

              Comment


              • #8
                Saahan noita pitkiä 8mm pultteja kaupasta. Eikös kinnityspulteissa ole metrinen ISO vakiokierre?
                Nuo ajoitustyökalut löytyy myös hyllystä joten homma helpottaa siltä osin.
                Mites noita nostokohtia B8:n pohjassa on etu- ja takahelmojen lisäksi. On niin hyvin peitelty muovilla joten ei nää mitä alla... Minne kärsi pukit laittaa keulassa?

                Comment


                • #9
                  Etupäässä taka-alatukivarsien ja apurungon kiinnityskohtaan saa pukit.

                  Comment


                  • #10
                    Onko apulaitehihnan kiristimen vaihtaminen kuinka hankala tehdä? Ilmeisesti kiristimen takaa yhdellä pultilla kiinni. Tarviiko mitä purkaa edestä pääsee käsiksi?
                    Toinen vaihtoehto on vaihtaa vain rulla ja jättää vanhan kiristin osan paikalleen. Mites olette tehneet?
                    Viimeksi muokannut Trally; 11.2.2017, 20:42.

                    Comment

                    Working...
                    X