Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 TDI puhalti valkeet savut

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 3.0 TDI puhalti valkeet savut

    joo elikkä ajoin eilen motaria, hölläsin ohituksen jälkeen kaasua, niin vaihdeloota tiputti pienemmälle ja kauhia kiihdytys. sai polkee jarrua ihan huolella et himmaa. no sammu kertaalleen jarruttelun aikana, lähti käyntiin ja sain ajettua levikkeelle. autosta noustessa oli niin sankka valkee savu ympärillä ettei eteensä nähny :D tuli utua molemmista päistä. koitin vielä käynnistää niin pyöri varmaan kahdella kolmella pytyllä ja usvaa tuli putkista :D tänää sit hinattiin pois ja luettiin vikakoodit niin 3,4, ja 5 hehkut menny sekä coolant circulation pump, ja lähti käyntiin mun mielestä normaalisti. mikähän mahtaa olla homman nimi??

  • #2
    Turbo entinen

    Comment


    • #3
      tänään sain korjaamolta pika analyysin :D olivat lisänneet jäähytinnestettä ja startanneet nii paisari oli kuin suihkulähde, eli kannet vuotaa ja nesteet menee sylintereihin. katotaan nyt mitä sanoovat kun tutkiivat tarkemmin. Asentaja puhui jo että olisi varmaan helpoin homma hommata uus motti :D

      Comment


        #4
        Niin miksi helpoin olisi uus motti, kun ei tiedetä vielä edes mikä siellä on hajonnut?
        Aika karua vaihtaa motti, jos se olisikin vain kannentiiviste joka siellä on mennyt.

        Comment


          #5
          Kansipahvien vaihto purattanee koko moottorin joka tapauksessa irti, niin helpointahan sinne on työmäärän kannalta laittaa ehjä vaihtokone tilalle.

          Comment


          • #6
            No joo mutta purkumottikin voi olla 5ke molemmin puolin

            Comment


              #7
              Helpoin ? halvin. Järkevintä on tottakai korjata vanha, jos ei ole enemmän rikki.

              Comment


              • #8
                Sitä juuri tarkoitin että tuleeko töistä ja osista korjauksessa edullisempi vai töistä ja vaihdosta. Kannattaa melkein työn tekijältä kysäistä arvio.

                Comment


                  #9
                  Onko tuoss 3l TDI:ssä otettava kone irti, jotta kannet saa irti? Siellä on se ketjujakopää tietysti, että se varmaan sen tekee hankalaksi?

                  Comment


                  • #10
                    Laatikko pois niin saa jakopään purettua, tai kone pois.

                    Comment


                    • #11
                      No niin.. jatketaas tarinaa. Ostin auton siis 4kk ja 1vko sitten liikkestä. Myyjäliike soitti eilen ja kertoi hinaavansa sellaiseen korjaamoon missä saavat selville mikä aiheutti kyseisen vian.Auto hinattiin liikkeen toimesta toiselle korjaamolle missä todettiin etteivät pysty tekemään remonttia( varmaan jakopään takia, ei selvinnyt tarkemmin). Tänään tuli puhelu että eivät tee sille mitään eli peseevät näppinsä koko asiasta ja luottaavat ensimmäisen korjaamon diipadaapa lausuntoon :D
                      Kysymys kuuluukin nyt että onkohan tossa bmk koneessa egr jäähdytin ja voisiko vika olla esim. siinä?

                      Comment


                        #12
                        Jos liikkeestä ostit, niin 6kk virhevastuu pätee. Eli hiedän piikkiin pitäs mennä. On sielä EGR jäähy, mut ei se tuommoista aiheuta.

                        Comment


                        • #13
                          Joo ei kuulemma liikkeen mukaan päde :D :D Tein kyllä tänään niille harvinaisen selväksi etten maksa latiakaan vaan ne saa hoitaa homman.. kehotti myyjä vaan ottamaan kuluttaja-asiamieheen yhteyttä :D

                          Comment


                            #14
                            Kannet saa irti ilman koko jakopään purkua.

                            Ja jos auto on profiilin A6 jossa vaikka 250tkm mittarissa niin virhevastuu ei välttämättä päde. Autolla ajettu 4kk ilman ongelmia, jos kansipahvi olisi mennyt ennen ostoa, olisi se näkynyt heti. Tai kansi halki. Tai egr jäähdytinvuotaa. Mutta odotellaan nyt ensin diagnoosia.

                            Comment


                            • #15
                              joo tänään paikallisella karlalla oli pelti auki ja kuulemma kuskin puolen sylinterit täynnä vettä :( 2. hehku sulanu sen verran ettei irti lähde.. asentaja oli sitä mieltä että liikaa poletettu kylmällä koneella, mut kiireessä en kerenny mainita et se tais palaa öljyllä ku se kaasu hirtti kii.. ni johtuisko siitä.
                              Onkos millanen homma avata toi kansi ja kurkata sisälle? ja taitaa olla viisainta alkaa ettii vaihtomottia.
                              Ja mistäs vois johtua et tyhjäkäynnillä anto valkeeta utua putkista ja ku liikkeelle taas lähti ni ei tausta peilistä näkyny takana tulijoita hetkeen :D

                              Comment


                              • #16
                                Egr-jäähytin vuotaa imupuolelle/pakopuolelle. Ilmenee jumalattomana höyryn puskemisena.

                                Comment


                                  #17
                                  Jos sinne sylinteriin vesi pääsee niin kyllähän sieltä valkoista savua tulee. Eikö siellä kellään riitä uskallus nostaa kantta pois? Ei se motti entinen vielä näillä tiedoilla ole.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Korjaamon mekaanikko sanoi aamulla puhelimessa että egr jäähdytin on sisältä märkä, ei ollut tutkinut sen tarkemmin. nesteet kun laittaa paisariin nii valuu pakoputkista pihalle..
                                    Ja sitä jumalatonta valkeeta utua oli tienoo täynnä kun tää sattu :D
                                    Ei tunnu löytyvän halua alkaa purkaa, vetoovat vaan siihen että ei oo vehkeitä jakopään laittoon.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ota letkut irti egr-jäähdyttimeltä ja laita ne letkut yhteen vaikka sopivalla putken pätkällä. Veden pitää kiertää esteettä ohituksesta huolimatta. Ja sitten kokeilemaan. Jäähdyttimestä sisältä kennoputki puhki.

                                      Comment


                                      • #20
                                        no mites kun se hehku on sökönä eikä lähde irti? Sieltäkö se vuotaa sylinteriinkin??

                                        Comment


                                          #21
                                          Eipä se poranterää enempää vaadi jos kannen nostaa pois. Taitaa tieto loppua kesken.

                                          Comment


                                          • #22
                                            mistä näitä voi tietää.. täytyypä aloitella irrottelee jäähyä

                                            Comment


                                              #23
                                              Siis tarkoitin ajoutuksen kohdilleen laittaminen nokkapöyrältä.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ei sitä jäähyä tarvitse irroittaa ku otat letkut irti ja ne yhteen! Ja uudet hehkut.kyllä ne lähtee pois kun annat lämpöä ja sopivasti saa vetoa kun kierre on täysin auki.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  ok. täytyy kokeilla turata :D :D mites ne nesteet siellä sylinterissä?? jos niitä vielä on siellä..

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Egr jäähyn kautta imupuolelle.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Egr jäähy ei vuotanut. nyt kun lueskelin noita suutin jutuja niin oireet täsmää aika lailla.. valkee utu tyhjäkäynnillä ja huono startti.
                                                      voiko se ryntääminen(öljyllä palaminen) liittyä paskoihin suuttimiin?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Jos on BKN kone tai vastaava sieltä 3.0 tdi alkupuolelta, niin tuo on kaikissa yksilöissä eteen tuleva suutinvika, koska Audilla on kohellettu ja suuttimet ovat väärässä kohdassa jo tehtaalta. Ei kannata ajaa enää yhtään ennen uusien laittoa, ettei hajoa mitään muuta. Uudet ovat parannetut versiot ja matka jatkuu, mutta eivät toki suunnitteluvirhettä korjaa :)

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Siis jos sieltä katoaa jäähdytinnestettä ja pulppuaa paisarista pois kun kone käynnissä, niin miten tämä nyt suuttimiin kääntyi?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Niimpä ja miten on todettu, että egr jäähy ei vuotanut? Vaihdoin aikanaan kyseisen jäähyn vuodon takia ja korjaantui sillä. Testimielessä vanhan osan täytin vedellä, mutta ei vuotanut pakopuolen kammioon. Varmaankin tarvii painetta+lämpöä ennenkuin alkaa vuotaa, muutenkaa ei näkyny minkäänlaisia merkkejä vuodosta.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X