EGR:n termari on nopea testata tukkimalla letku. Eli letku siihen tarkoitukseen (esim. muovinen pihtimalli) tehdyllä työkalulla tukkoon ja koeajolle.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 3.0 TDI moottorin lämmöt
Collapse
X
-
Webasto kuluttaa sen 0,5x l/h täydellä poltolla (0.2x ylläpidolla, eli pitkässä maantieajossa). Jos viikossa lämmittää 5(päivää viikossa)x2(aamu ja ilta)x0,5h x0,5l/h tekee 5l ja niin tekis +2,5l/vko, jos ajaa 500km/vk, niin tekee muuhun kulutukseen lisäksi +0,5l/100km ja jos ajossa käytössä ekat puol tuntia, niin tuplat eli webasto tekee 1l/100km? (Ja hiljaa ajaen suhteessa 100km/h ja käyttökertoihin enempi. Tekee siis kaupunkipätkäajossa 2l/100km helposti).Viimeksi muokannut Poikarukka; 19.1.2017, 00:52.
Comment
-
Jatketaanpas tähän ketjuun, minulla on myös ongelmia BMK koneessa koneen lämpenemisen kanssa. EGR on poistettu ohjelmallisesti käytöstä muutama vuosi sitten ja lämpeneminen kyllä hidastui selvästi mutta lämmöt nousi normaaliin ainakin maantieajossa. Vaihdoin silloin myös termarin jolla ei ollut vaikutusta. Nyt lämpeneminen on kuitenkin huonontunut entisestään ja nykyään alle 10 asteen lämpötiloilla mittaria ei saa juuri liikahtamaan. VCDS näyttää koneen lämpötilaksi 40-50 astetta ja samaan näyttää kun pellin aukaisee ja tähtäilee laser lämpömittarilla paisuntasäiliöön tai koneen kylkeen. Eli lämpötila-anturi toimii. Ideoita mitä lähteä seuraavaksi tutkimaan?
Comment
-
Ei nouse oikein paikallaan ollessa sen kummemmin. Ja termari on tosiaan vaihdettu pari-kolme vuotta sitten, ajettu ehkä 30 tkm sen jälkeen. Lueskelin jostain ulkomaan foorumilta, että jos jokin etupuskurin takana oleva ilmastointilaitteen paineanturi on sökö, flektit on koko ajan päällä. Onko flektit niin tehokkaat että voivat noin hyvin jäähdyttää? Pitää tutkailla VCDS:llä, että miten flektit käy.
Comment
-
Nyt sain omani A5:n (CAPA) lämpiämään kun vaihdoin EGR termostaatin. Osan piti olla(laakkosen mukaan) moottorin etupuolella moottorin termostaatin vieressä olevan sähköpumpun jälkeen. Mutta osa löytyikin moottoriöljynsuodattimenkotelon vierestä kansien välistä, eli EGR:ltä tulevassa letkuliittimessä. Ennen moottori ei lämmennyt kahden tunnin lämmityksen ja tunnin ajonkaan jälkeen alle 0 asteen lämpötilassa 90 asteeseen, mutta nyt mittari nousee sinne jo alle kymmenen kilometrin matkalla.
Comment
-
Huonosti lämpiää
Tulipa taas pakkaset, ja huomasin ettei lämpöviisari nouse kuin n.85 asteeseen. Todellista lämpöä Torque näyttää 76C. Tukin jäähdyttimen ja välijäähyt, niin viisari nousee 90C, mutta Torquen mukaan vaan 81C, ei sen ylemmäs vaikka ajaisit 24h. Jos annat kenkää, lämmöt lähtee tippumaan vauhdilla. Vuotaisko tuo 3 vuotta sitten vaihdettu alkuperäinen termari? Koko egr mötikkä vaihdettiin viime keväänä puhkeamisen vuoksi, joten sen termostaatti pitäs olla kunnossa. Vielä viime talvena lämmöt oli aina 86-88C.
Comment
-
Ei se sieltä jäädy, sinnehän menee suht lämmintä ilmaa muutenkin. Kyllä nämä kunnossa ollessaan lämpiää hyvin kovillakin pakkasilla jopa ilman lisävirityksiä. Ohjaamon saa lähdön jälkeen nopeiten lämpimäksi ( jos on yli 30 pakkasta) kun pysähtyy hetkeksi 5-10 km ajon jälkeen.
Comment
-
Viesteistä päätellen pa lämmitin ei välttämättä lämmitä moottoria lainkaan?
Itsellä Saksantuonti A6 AR crtd koneella. Ei pa lämmitintä, vastus on.
Lämmintä alkaa kyllä puhaltaa melko nopeasti.
Voin vielä logata vähän lämpöjä obd lukijalla jos nyt pakkaslähtöjä tähän talveen tulee.
Mukavuussyistä ja moottoria säästääkseni aion kyllä asennuttaa webaston/eberin.
Mutta hyöty jää kyllä puolitiehen jos moottori ei lämpeä.
Saako tuon korjattua vcds ohjelmoinnilla myös jos webasto on jälkiasenteinen, eikä ajotietokone siitä liiemmin tiedä?
Comment
-
Entä mikä tehtävä tällä vaihteiston kuppeessa olevalla venttiilillä on? Kiertoahan se toki rajottaa mutta kuuluuko olla vakiona kiinni tms ja vaikuttaako moottorinlämpöihin?
Tilanne on semmonen kun moottorinlömmöt ei autoa sisätiloissakaan huudattamalla saa yli 80 asteen. Tuohan toki kuulostaa selvältä termarivialta mutta voisko olla jo viime talvena asennettu uusi mahlen tuote jo rikki/jumissa..
Onko näissä ollu silikaattipusseja paisuntasäiliöissä? Kuulostas olevan kenno taas tukossa kun apparin puoli haalea ja kennokin viime talvena vaihdettu...??Viimeksi muokannut bonus; 5.1.2025, 11:07.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja bonus Näytä viestiLämpöongelmien kans taas painiessa pakkasten aikaan, niin mikä on kuvan osan tehtävä "v-laaksossa"? Autona A6 C7 3.0 tdi cduc.
Tuon alipainetta ohjaa öljynsuodattimen vieressä oleva magneettiventtiili. BiTDIssä on lisäksi vieressä olikohan turbon hukkaportin magneettiventtiili johon vertasin yleismittarin mittauksia.
Uudella magneettiventtiilillä auto taas lämpesi normaalisti. Magnettiventtiili Audi Centeriltä oli silloin vajaa 100€.
Comment
-
Oletan että alipaineputki menee suoraan siihen magneettiventtiiliin. Pitääpä tarkistaa seki. Varmistuksena, tarkotatko andre tuota kuvassa ympyröitynä olevaa magnventtiiliä?
Hokasimpa tuossa kun päivällä kävin yhden venttiilin vaihtamassa että jumaleissoni se on tässäki silikaattipussukka säiliössä..... Selvispä syy ainakin kennovialle.... Eipä hoksinu viime talvena koko roskaa ollenkaan.Viimeksi muokannut bonus; 5.1.2025, 22:15.
Comment
Comment