Moi. Kiitoksia ensinnäkin ryhmään pääsystä. Ongelma on seuraava 2007 a4 bpw. Vuotavat suuttimet pilas öljyt ja rikko turbon. Vaihettiin uusilla sisuskaluilla fixattu turbo ja hoidettiin suutinpuoli kuntoon. Tunki öljyä niin pirusti pakoputkien päästä pihalle. No sit vaihettiin jo vähemmän käytetty raakakone. Ja kasattiin uudestaan. Ja savutus vaan jatkui, päästömittari näytti pahimmillaan 16 kun raja lienee 1,5. Nyt oon ajellu tämän viikon, jos ne oli vanhoja öljyjä putkissa. Moottorin käynti on todella hyvän kuuloinen. Isoo tietä toimii hyvin mutta kun pysähtyy tyhjäkäynnille niin alkaa tupruttaa. Ennen remonttia ja remontin jälkeen heittänyt limp modelle ja antanut vikakoodin yliahdosta. Tänään soitin turbohuoltoon kokeneelle ketulle, niin se sanoi että uus orkkis garretti ostoon ja vika on poissa. Onko se ainut konsti tuossa?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
BPW savuttaa perhana
Collapse
X
-
Avainsanat: Ei mitään
-
Kansi uudesta koneesta. N75 ei oo vielä kajottu. Voiko entinen n75, selittää öljyn kulun pakoputkiin?
Comment
-
Joo. Suuttimet tarkastettu ja soi hienosti. Luulisin että öljyä. Ei ainakaan jäähytysnestettä ja suuttimet pitää sekä tandempumppu viime talvena uusittu. Mistä n75 kannattaa hakee?
Comment
-
Voisko se yliahto aiheuttaa jatkuvan ylipaineen kampikammioon ja sit öljy karkaa pakoputkeen? Ei kumminkaan kovin usein heitä tohon limp modeen. Työntää myöskin öljyä just uusitun venakopan välistä. Sekin viittais tohon ylipaineeseen!?!?!??
Comment
-
Kyllä sen pitäs haistaa onko se tupruttely öljykäryä. Vaikea uskoa, että se öljyä lykkää putkesta. Sen pitäis savuttaa aika rankasti, koska kuuma turbo ja katti varmasti polttaisi sitä.
Yliahto nyt ei voi kyllä öljyä lykätä kampikammiosta pakoputkeen. Sekin on vain tilapäinen oire, koska se limb mode ei tule jatkuvasti.
Vaikea sanoa mikä siellä voisi olla kun kerran kaikki on vaihdettu ja varmasti uudet osat on olleet kunnossa. Ja kasauskin on tehty oikein. Jos vanha turbo falskasi öljyt myös ahtopuolelle niin siellä voisi olla vielä välijäähdytin "täynnä" öljyä.
Comment
-
Koko kansi on uudemmasta koneesta. Onko se vaan että tuo turbon sisuskalujen vaihto ei kannata. Savutus on kyllä sitä luokkaa kaupunkiajossa ettei kovin moni roiku puskurissa. Käyntiääni on jännän kumiseva. Ei läheskään niin hiljainen kun toimiessaan.
Comment
-
Erikoinen homma, voimaa kumminkin on koneessa ihan normaalisti ja käy tasasesti. Toimisko tuo kone ollenkaan jos n75 olis pimeenä?
Comment
-
Tuskin vika johtuu sitten tuosta venttiilistä. Paha sanoo tuosta väristä. Vaaleata ehdottomasti. Eikö dpf antas jotain merkkiä itestään jos se ois tukossa. Jos yrittäis polttaa mut ei onnistuis poltto. Voiko se olla se turbo vaikka tuntuu ahtavan ja pelaavan muuten mainiosti.
Comment
-
Puhaltelin imuputken suuntaan niin menee ilma komeesti. Venttiilikopan suuntaan vähän tukkosammin mutta menee. Onko huohottimen lähöllä kopan alla jotain venttiiliä vai pitäskö mennä ihan vapaasti? Onko imuputkessa mitään esteitä enää jos huohotusta ajattelee????
Comment
-
Huohotin ongelmaa havaittu juuri. Tekee heti paineen venttiilikoppaan, korkin kun aukoo nii sihahtaa. Mitenkäs tuota egr sitten tutkitaan? Eikö egr antas mitään vikakoodia? Kiitoksia vinkeistä!
Comment
-
Okei. Ei ainakaan silmällä nähtävää nokea ole. Eikä järisyttävää painettakaan paisarilla. Täytyy ainakin käyttää tuo venakoppa auki ja putsata huolella. Ilmeisesti siellä on joku venttiili ettei voi koneeseen päin laskee puhtaaks.
Comment
-
Äsken kävin korjaamon pihalla näytillä ja poletin, että saisin savunäytteet annettua no ei savua sitten millään. Siitä ku lähin ahtamaan kotia niin pöllyytti taas niin mallikkaasti. Jumaliste onko tässä nyt sitten egr päreinä ja huohotin tukossa!?!! Koita tässä nyt pysyä järissään.
Comment
-
Kyllä oireet viittaa egr- jäähdyttimeen. Olet ajanut jonkin aikaa ja pysähdyt vaikka 5.min ja auto tyhjäkäynnillä eikä mitään oiretta , mutta lähdet ajamaan ja painat kunnolla kaasua niin tulee harmaanvalkoista savun näköistä höyryä putken täydeltä muutaman sekunnin n.3-10sekuntia.jos vuotaa kauan egr-jäähdytin pakopuolelle niin turbo kohta rikki. Ei tarvitse olla kuin jäähdyttimen sisältä yksi putken juuri hapettunut läpi.
Comment
-
Eli oireet täsmää kyllä vaarallisen hyvin. Mistä tähän hätään löytyy jäähdytin? Eli pelkkä jäähdytin tartteeko siihen muuta laittaa?
Comment
-
Elikkä aikasemmin kun putkista tuli öljy lorona, niin se oli vanhan turbon ja tukkeutuneen huohottimen tekosia. Ja nyt pöllyä aiheuttaisi egr. Voiko tuo perkeleen moinen öljyn lotraus olla tuhonnut sitten ton egr jäähyn? Onko enää mahdollista että se on vaan paskanen? Tässähän voi kohta jo ruveta vetelee isännänviiriä tankoon!
Comment
-
Ja jos testaa tuollein että jättää jäähdyttimen vesikierrosta pois, niin pitäisi pakokaasua tulla jäähyn sisältä, jos rikki.
https://spareto.fi/tuotteet/817754-j...kaasukierratys
Tuossa uus jäähy, jos siihen päädyt.
Comment
-
No niin kiitoksia vinkeistä. Lienee helpoin yhistää vesiletkut jollain u-putkella!? Täytyy huomenna värkkäillä semmonen. Tartteeko siitä niitä johtoja nyppiä vai muutaku letkut yhteen ja lötöö? Näky letkut olevan ihan kisasessa paikassa!
Comment
-
Moi. Tarkista ihmeessä. Vkl jäähytin ohitettu ja venttiilikoppa saatu auki. Ei meinaan paljon pössyttele. Kiitoksia pirusti kaikille auttajille!!!!! Mitenkäs äkkiä se jäähytin pitää hoitaa sinne takasin? Vai voiko ajaa noin maailman tappiin?
Comment
Comment