Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Vikakoodi juurikin sama. Oikealla puolella output testillä 1.26 V asentoanturin jännite, vasemmalla puolella 1.44 V. Säätelin viilalla tuon mutterin sellaiseksi, että jännite 1.4 V:n luokkaa. Hyvin pelaa.
Täällä myös alkanut tulemaan satunnaisesti tuota P2015 vikakoodia. Tuli bongattua tuo alumiininen rajoitinpalikka, jota olisi tarkoitus kokeilla josko siitä olisi apua. Tosin tuo linkin palikka käy ainoastaan alumiinisarjaan. Omassa kakslitrasessa (CAGB) on muovinen imusarja, joten läppien säätömoottori on kätevästi tulipellin puolella. Vaikuttaa melkosen ahtaalta ruuvailla säätömoottori irti, imusarjan ollessa paikallaan. Miten mahtaa olla, saako säätömoottorin irroitettua ilman imusarjan irrotusta? Onko ketään joka olisi kakslitraseen asennellut ko. palikan?
A4 B8 2.0 Tdi(CAGA pata), koodi P2015 ja moottorivalo tuli tiskiin, siellähän se varsi akselin ja säätömoottorin välissä ahdisti. Tuota kun tökki aikansa kone käynnissä ruuvarilla, niin se lähti toimimaan, mutta jäi jumiin aina kun sammutti. Otin säätömoottorin lopulta irti ja näytti, että jotain rajoitinta kulumien vuoksi tuo oli selkeästi vailla. Netistä löysin tuon alumiinipalikan ja vaihtoehtoisesti jotkut ovat ostaneet uuden imusarjan säätömoottoreineen ja asennuttanut vielä jossain pajalla kamalaan hintaan(790e).
Tuo alumiinirajoitin vaikutti hyvältä ratkaisulta, mutta mitä noita tilaamaan, saman asian ajaa kuvan ruuvi-prikka yhdistelmä, neljän millin reikä alumiiniin, kierteet ja sopiva ruuvi-prikka miljoonalaatikosta. Reikä vain ihan keskelle valua ja rajoittimen säätöä voi sitten tehdä erikokoisilla prikoilla. Rahaa paloi 0e ja työtä oli noin 20 min, eniten aikaa meni sen saa*anan palautusjousen paikallaan pitämisessä kun laittoi moottoria paikalleen. Moottorivalo sammui ja taas toimii.
2010 mallinen 2.0 TDI muovisella imusarjalla ja korjauspalikka hommattu, onnistuuko asennus ilman imusarjan irrotusta? Jos onnistuu niin vinkkejä otan vastaan
Ilmeisen yleinen vikakoodi P2015 ilmestyi häiriövalon saattelemana. Autona Audi A6 C6 4F2 2.0TDI ja muovinen imusarja.
Löytyykö täältä kokemuksia korjaussarjalla korjauksesta muovisella imusarjalla oleviin? Nopealla tutkinnalla korjaussarjan asennus vaatii ilmeisesti imusarjan irroitusta jotta palikan saa asennettua paikalleen.
Löytyykö Jyväskylästä osaajaa/liikettä kuka tuon osaisi tehdä vai löytyykö vinkkejä ja pystyykö itse asennella? Imusarjan päällä sen verran romua ettei äkkinäinen viitsi lähte purkamaan. Jossain oli puhetta myös ohjelmoinnista millä tuon voisi ohittaa. Autolla ajettu n. 340tkm
Liikkeet ei tunnu helposti tunnistavan korjaussarjalla korjausta vaan lähtevät herkästi heti uusimaan koko imusarjaa joka tietenkin kallis remppa ja jos suostuvat niin edellyttävät ainakin osan hankkimista itse.
Taitaa olla sen muovisen imusarjan kanssa että se on sen verran tiellä että pääset vähemmällä vaivalla ja ajalla kun vaan otat irti sen. Nopealla vilkaisulla koko operaatioon löytyy kohtuu kattavasti ohjeita youtuben ihmeellisestä maailmasta, mutta jos osan hankit niin uskoisin sen rahaa vastaan jonkun korjaamon asentavan kun vähän kyselee.
Korjausmetodihan riippuu paljolti siitä, millainen on tämä korjaussarja on.
Yritin aluksi korjata säätöläppien moottorin kääntövivun liikettä rajoittavalla alumiinipalikalla (ebay hakusanaksi "P2015 Fehlercode_Reparatursatz Für Audi" tai sama englanniksi) ja se toimikin. Niin pitkään kun pysyi paikallaan. Sille tuli tavaksi pudota pohjamuovin päälle kun ruuvit löystyivät tärinästä. Asennus oli kyllä helppo sopivilla kärkipihdeillä. Pääpaino sanalla "sopivilla" eli ei siis ollut ihan helppo ensimmäisellä yrityksellä se jousen asennus. Ehkä laitoin liian vähän ruuvilukitetta kun sekään ei auttanut ja kyllästyin koko korjaussarjaan. Yllä viesteissä #7 ja #8 on kuvailtu vastaavaa korjausta ostopalikalla ja DIY:nä. Ei vaatinut imusarjan irrotusta.
Hankin uuden säätömoottorin (03L129086) ja sillä on menty vuodesta 2021 alkaen. Muistini mukaan imusarjakin oli kyllä kädessä eli irrotus varmaankin piti tehdä, jotta sai säätömoottorin uusittua. Pihalla se tuli vaihdettua eli sen puolesta ei korjaamoveloituskaan kymmeniä tunteja pitäisi olla. Kuten jo yllä todettu niin youtubesta löytyy materiaalia. Hae "Audi P2015 fix".
Comment