Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 TDI "ensi"huolto.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B6 TDI "ensi"huolto.

    Hellou foorumistit!

    Talven ja liukkaiden tulleen meni viimein toteutukseen pitkäaikainen haave pikkumotillisesta diisselinelikosta. Edellinen awx myllyllinen etukko papanpappa mallin B6 avantti vaihtuihieman paremmin varusteltuun AVF motilliseen B6 avanttiin mallia pappasportquattro.
    Tykkäsin edellisestä niin hemmetisti joten ei ollu edes mielessä vaihtaa korimallia tai sylinterimäärää.

    Uudessa pirssissä ainakin huoltohistoria näyttää paperilla ihan hyvältä, kaksoismassa uusittu, diamondieseliä 10-15tkm välein, turbon huoltoa ja suuntinhuoltoa ym. Peräöljytkin vaihdettua muuan kerran. Kilometrejäkin vasta vaivaiset 290tkm.

    Ite ajattelin tuusailla tuohon kuitenkin seuraavaa varmuuden vuoksi: jäähdytinnesteet uusiksi, termari uusia, jarrunesteiden vaihto, moottoriöljyt, raikkari, löpöviltteri ja ilmansodatin, sekä tuon nelivedon öljyt.

    Sitten kysymysosioon:

    1: Minkä valmistajien tuotteet moisiin toimenpiteisiin? ja samaan syssyyn myös miksi ei "halvempi vastaava" olisi yhtä hyvä?

    2:Minkälaisilla vaihtoväleillä te arvon kanssa-Audistit ootta ruukanneet tuusailla nuita vaihtoja?

    Katellaan josko tämä siirtyy projektiosioon jossain vaiheessa mutta saa ny nähhä.

    Kiitoksia ja olkoon quattro kanssanne :D
    Viimeksi muokannut Killeri; 4.12.2016, 13:03. Perustelu: Otsikko kuvaavammaksi.

  • #2
    Suotimet, glykolit, jarrunesteet motonetin omasta tarjonnasta, laatikkoöljyt joko motonetistä tai saksasta Castrolina, termarikin voi hyvällä lykyllä olla ns. hyvältä valmistajalta motonetin valikoimissa.

    Comment


      #3
      Laatikkoöljyjen vaihdolla vaihtuu torsenin öljyt. Itse työnsin redlinen mt-90 sisälle eikä oo juuri valittamista. Hinnassa ei juuri eroa muihin laadukkaisiin öljyihin ja aika paljon täällä porukka kehuu kyseistä öljyä. Älä edes käy kysyyn pörhöltä litrahintaa vaihteistoöljylle..

      G13 nesteet meinasin itelle vaihtaa teehen kunhan vain jaksais. Termaria ei taideta oikein muuta suositella kuin alkuperäisosaa volkkarin kohdalla.

      Comment


      • #4
        Tuo termarihomma taitaa kuitenki mennä tarvikkeena. Behrin termarilla muutaman vuojen ajellu ja hyvin lämmenny.

        Orkkis termaria kävin viime talvena kyselemässä pörhön sööriltä. Hinnaksi latasi semmosen luvun etten kyenny ennää ees puhumaan. 87 euroa oli vailla kyseisestä osasta. Kuulosti aavistuksen paksulta.

        Motonetin reissua siis pukkaa.

        Mitäs kaikkea tuolla perän ja vaihteistoöljyjen puolella kannattaa ottaa huomioon? Vai mennääänkö vaan tyylillä: auto flätille, roppu auki ja merkkiin/rööriin asti öljyä?

        Comment


          #5
          Sen saman OE termarin saa myös Skodan tiskiltä, joka monasti on eri liike. Vertailuhintaa ei ole antaa, joten kysymällä se selviää.
          Jos itse ostan ns tarvike termarin niin se saisi olla joku tunnettu merkki. Jos se on helpohko vaihtaa niin sama se melkein minkä sinne laittaa kunhan on joku Behr, wahler tms tunnettu.

          Jos se on taas jakohihnan takana niin ei kannata ottaa halvan osan kanssa riskiä, koska sen vaihtaminen on iso kustannus.

          Comment

          Working...
          X