Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 TDI heikko käynnistys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 TDI heikko käynnistys

    Ostin juuri ekan dieselauton ja siksi kysynkin onko normaalia dieselissä että kun starttaa niin kuullostaa siltä kun kone ei jaksaisi startata mutta heti sen jälkeen lähtee hyvin käyntiin? Juuri vaihdettu akku yms. Autona a6 avant -06 3.0tdi

    #2
    Joko startti on väsähtänyt tai suutinvika. Suutinvika alkaa ns. potkimaan vastaan startatessa ja vösynyt startti pyörittää laiskasti. 3.0 TDI kyllä käynnistyy reippaasti kun kaikki kunnossa.

    Comment


    • #3
      Ok kiitos tästä! Osaatko vielä yhtään sanoa että pitääkö käynnistäessä vain napauttaa avainta startti asentoon että käynnistyy vai pitää kunnes moottori starttaa ja päästää sittenvasta irti? Kummallakin tyylillä kyllä käynnistyy mutta mietityttää kumpi on oikein vai eikö ole väliä? :D

      Comment


      • #4
        Kääntö avaimesta kerran riittää.

        Comment


          #5
          Kyllä, käännön jälkeen hehkutetaan vielä tarpeellinen aika ja startataan vasta sen jälkeen. Eli luota järjestelmään, se toimii. :)

          Comment


          • #6
            Okei kiitos! Viel yks kysymys että onko normaalia tällä koneella ja vuosimallilla että kylmänä starttaa nätisti mutta lämpimänä kuullostaa kuin ei jaksaisi pyöräyttää mutta sitten lähtee käyntiin?

            Comment


              #7
              http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=136939

              Comment


              • #8
                Kyykkääkö se ihan kokonaan käynnistäessä lämpöisenä? Jos se sen tekee, niin sitten saa varautua myös startin vaihtoon. Aloita kuitenkin niistä suuttimista, ennenkun suurempi vahinko tulee.

                Comment


                • #9
                  Siis lämpöisenä kun kääntää avaimesta niin ei jaksa kunnolla pyöräyttää mutta heti sen jälkeen käynnistyy. Pari kertaa ei oo jaksanu ollenkaa startata kun vasta toisella yrittämällä. Ja auttaako noi forte diesel puhdistus litkut suuttimiin vai ei?

                  Comment


                  • #10
                    Ei auta. Menee kyllä starttikin sulla noilla oireilla. Laitahan kuntoon, ennenkun ketjut menee.

                    Comment


                    • #11
                      Sivuaa ongelmaani edelliset. Eli Perinteinen starttaa huonosti lämpinä (akku vaihdettu, laturi vaihdettu, startti vaihdettu). No sitten vielä starttaa huonosti (ei jaksa pyörittää ollenkaan kun pirun kylmää) kun on kylmä. Eli suutinvian voi unohtaa, vaan kuinka on kaapelin laita akulta startille. Onko siellä huonoa kohtaa, ja jos on niin missä?

                      Comment


                      • #12
                        Kaikkea yrittäneenä vihdoin vaihdoin akun uuteen. No ikinä ei ole auto niin innokkaasti lähtenyt käyntiin! Eli kaikki johtuikin edellisestä akusta joka jo ostaessa oli rikki.

                        Comment


                          #13
                          Onhan uusi akku koodattu, jotta autokin tietää vaihdosta? Saattaa nimittäin sen takia alkaa myöhemmin sekoilemaan vaikka nyt toimiikin hyvin.

                          Comment


                          • #14
                            Lainataampas tätä vanhaa keskustelua. Oma potilas 2006 BMK 3.0 TDI. Alkanut nyt ihan yhtäkkiä vaatimaan päivän ekalla käynnistyksellä monen sekunnin sahaamisen. Käy nätisti ja normaalisti sitten kun vaan käynnistyy. Ei anna vikakoodeja mistään. Oheisessa kuvassa logattu käynnistys vcds:llä. Löpön saamisesta tuskin kiinni kun railipaine nousee heti? Onko starttimoottori liian väsynyt? Jostain löysin tiedon että pitäisi pyöriä startilla 300 rpm ?!? Akku vaihdettu keväällä. Suttimet ovat varmasti nähneet jo parhaat päivänsä mutta railipaine kuitenkin nousee, joten tuskin niissä vikaa. Suuttimien paluulinjassa ilmeisesti on joku venttiili jonka pitää säilyttää paine, jotta suuttimet toimivat, mutta ei vaikuta olevan kovin yleinen ongelman aiheuttaja.

                            Comment


                            • #15
                              Loggailin akun jännitettä. Levossa oli 11.7v ja startatessa 10v luokkaa. Akku tosiaan vaihdettu keväällä. Koodasin sen silloin myös, eli vaihdoin BEM -koodin. Pitää alkaa selvittämään tyhjentääkö auto akkua vai onko akku rikki.

                              Comment


                              • #16
                                Itellä oli -05 bmk ja 290tkm ajettu ku ostin ja siinä oli kans semmonen n. 3s päivän eka startti. Syylliseksi paljastui huonot suuttimet. Teki kyllä myös sitäkin, että ajon jälkeen kun seisoi 10min ja starttasit niin joskus jumahti hetkeksi ja sitten lähti käymään.

                                Comment


                                • #17
                                  Oma ei onneksi ole alkanut vielä tekemään tuota, joten suuttimet eivät taida ihan vielä olla tiensä päässä. Pakokaasun katku on kyllä silmiä kirvelevä, joten ei varmaan kyllä paljon armonaikaa ole suuttimilla enää. Kauhulla olen lueskellut suutinkeskustelua. Ei siitä ilmeisesti alle tonnilla selviä, jos haluaa että ne toimii vuotta pidempään..
                                  Viimeksi muokannut Killeri; 11.10.2020, 22:38. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X