Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Onko tuossa Dampperi pyörässä uutena ostettaessa merkki tuon yläkuollon ettimiseen? Sen alla olevassa pellissähän on viiva pystysuoraan alaspäin. Muistelin et tuo dampperi ei mennyt kuin yksinpäin paikoilleen. Ihmetelly vain pientä ylimääräistä ääntä jakorempan jälkeen minkä teetätin niin omassa dampperissa oli pieni valkoinen täppä merkkinä ja sen kun laittoi tuon viivan kans kohdilleen niin ei kyllä ollut ykkösen nokan kohdalla imu ja pako samalla korkeudella, mauserilla kun mittasin, n.4mm heittoa. Nokka-akselin pumpun puoleisessa päädyssä oleva hihnapyörän loven taas kun laittoi kannen tasalle niin dampperi pyörän merkki oli parin sentin päässä siit pellin viivasta. Vauhtiksessa ei siis ole merkkejä mistä kattoa. Aikani mittailin ja merkkailin niin ite sain näyttämään et puolihammasta olisi pielessä.
kyllä siinä viivat mun muistaakseni on, ja menee vauhtipyörän kanssa yksiin.
Mikä lovi pumppurataassa oikein on? Sehän on kartiolla kiinni, eli asento voi olla mitä vaan.
Joo se on totta et voi olla periaattees mikä vain, siin oli sellainen kolmio lovi. Mietin vain et se lovi kun on kannen tasolla niin näytästi olevan nokka kohdillaan. Kävi vain hurja ajatus mieles et eikait se siitä oo kattonut :D Olis jo kyllä aika Kouvostoliitto meininkiä.
No puolenhampaan verran oli pielessä omassa tuo jakopää korjaamon jäljiltä, eivätkä uskoneet vaikka kävin selittämässä asian laidan ja toisella kerralla oli jopa auto mukana että saavat kuunnella helinätä, että jako pitäisi tarkistaa. Muualla piti käyttää ja näytästää että ei ole mitään hajonnut. Että taisi säikähdyksellä selvitä.
Mitä itse olette mieltä, kannattaako vaatia korjaamoa tarkistamaan venttiileitä/mäntiä tuon puolikkaan hammastuksen takia? Kerkesin siis autolla jo hyvän tovin ajella, useita satoja. Suoraanhan nuo venat taitaa olla mäntään nähden. Hydraulinostimet voiko ottaa itteensä? Muistelen jotta jollain foorumilaisella on vastaavaa tapahtunut, jostain topicista lueskelin.
Onkos tuon orkkispumpun siivet muovisia? Ois jakopääremontti pikkuhiljaa edessä ja osia täytyis alkaa jo miettimään. Orkkis osat Tepolta tilattuna 440e. Sisältää suurinpiirtein samat osat mitä ketjun aloituspostaukseen on listattuna. Hieman houkuttelis ainakin osa osista tilata laadukkaina tarvikeosina. Eikai nekään nyt niin huonoja ole, jos vain katsoo oikean merkkisiä?
Hyvin on tarvikkeosatkin pelannut.
Viimeisin jakohihna remppa tuli tehtyä vähän kitsastellen. Uusi hihna ja kiristimet pelkästään. Rattaat oli ihan ok vielä. Pumpun hihna pitäs vaihtaa vielä. Ei ollut vehkeitä ajottaa pumppua niin sitä ei irrotettu.
Mulle tuli tarvikepumppu aikasempaan remppaan ja se oli metallisiivellä. Orggista ei tainnut olla tossa rempassa kuin termari. Kaikki muut oli tarvikeliikkeistä saatavaa tavaraa.
Nokan pitäisi olla kyllä ihan sama. Erona noissa on erilaiset kiristimet / rullat, venttiilikoppa sekä huohotus, imu- ja pakosarja, ruiskupumpun kiinnitykset ja jotain sellasia pieniä. Mutta perus kone on ihan samaa.
Ei ehkä ihan oikea threadi, mutta aihetta sivutaan kuitenkin. Nyt on kulunut n. 15tkm hihnarempasta jossa meni kaikki perusroinat+dampperi uusiks. Outoa sivuääntä on alkanut hiljalleen kuulumaan ja se kuulostaa about tältä. Kilkatus tosin hieman vaimeampaa ja epäsäännöllistä, mutta kuuluu koneen takapäästä ja jostain dekkitason tienoilta.
Auton toiminta on vaihtelevaa, tuntuu et välillä vetäis paremmin ja/tai kävis siistimmin.
Sen tosin voinee aiheuttaa pumpun määränsäädin joka aikaa myöden saattaa näissä vikaantua...
Onko veikkauksia mistä vois olla kyse? Moottori on AAT.
Comment