Eli oon tätä vissiin joskus jo kysellyt joko täällä tai vagarenassa...meillä on tuollanen 2006 passat, jossa pakokaasu haisee ihan tolkuttomalle, kuin vanhalle diesel-veturille. Autoon on tehty dpf poisto, mutta tämä ei käsittääkseni riitä selitykseksi. Tandem-pumppu on myös vaihdettu.
Nyt kun aloin lukemaan noita vanhoja kuitteja/työmääräyksiä huoltoliikkeelle, niin näyttäis siltä, että ongelmat ovat alkaneet yhden jakohihnan vaihdon jälkeen. Tämän jälkeen auton käynnistyminen on huonontunut ja vähän sen jälkeen on dpf poistettu. Entinen omistaja sanoi, että tuo dpf oli alkanut kokoajan oireilemaan, ja oli lopulta mennyt siihen hermot.
Eli onko tuossa mennyt jako pieleen, ja se on aiheuttanut liiallisen "dpf:n kuormittumisen, ja nyttemmin sitten tuon pakokaasun voimakkaan hajun? Voiko olla mitenkään teoriassa edes mahdollista, että auto muuten toimisi hyvin? Siis ainoat ongelmat on nuo, että pakokaasu haisee voimakkaasti, ja kylmäkäynnistys on kehno (jo noin +4 asteessa huomaa, ettei auto käynnisty normaalisti, vaan ikäänkuin yks pytty jäis pelistä sekunniksi). Hehkut on vaihdettu kaks vuotta (reilu 30tkm) sitten.
Nyt kun aloin lukemaan noita vanhoja kuitteja/työmääräyksiä huoltoliikkeelle, niin näyttäis siltä, että ongelmat ovat alkaneet yhden jakohihnan vaihdon jälkeen. Tämän jälkeen auton käynnistyminen on huonontunut ja vähän sen jälkeen on dpf poistettu. Entinen omistaja sanoi, että tuo dpf oli alkanut kokoajan oireilemaan, ja oli lopulta mennyt siihen hermot.
Eli onko tuossa mennyt jako pieleen, ja se on aiheuttanut liiallisen "dpf:n kuormittumisen, ja nyttemmin sitten tuon pakokaasun voimakkaan hajun? Voiko olla mitenkään teoriassa edes mahdollista, että auto muuten toimisi hyvin? Siis ainoat ongelmat on nuo, että pakokaasu haisee voimakkaasti, ja kylmäkäynnistys on kehno (jo noin +4 asteessa huomaa, ettei auto käynnisty normaalisti, vaan ikäänkuin yks pytty jäis pelistä sekunniksi). Hehkut on vaihdettu kaks vuotta (reilu 30tkm) sitten.
Comment