Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 8K/B8 3,0 TDI CCWA kiinteä vauhtipyörä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A4 8K/B8 3,0 TDI CCWA kiinteä vauhtipyörä

    Mistä löytyisi 2010 A4 avant quattro 3,0 V6 tdi 8K/B8 CCWA 176 kW/240 hv moottorin perään kiinteä vauhtipyörä?

    #2
    Äkkiseltään vaikuttaisi että ei ole olemassa(jos B7 korisen ei käy). Ja varmaan ihan syystä.

    Comment


      #3
      Tähän potilaaseen olisi tarve löytää sellainen. Vääntöä tulee reseptin mukaan aika paljon enemmän kuin vakiona. Tarve olisi ihan syystä :)

      Jos näitä lähtee tekemään, niin onko muilla tarvetta?

      Comment


        #4
        CAPA -lienee syövän saman. Mitä tuollainen projekti mahtaa kustantavan?

        Comment


          #5
          Vakio kestää n.800Nm.

          Comment


            #6
            Mutta jyrisee tyypillisesti jo 700 paikkeilla. Tänään dynottu ccwa 693nm ja aivan jyristelyn rajoilla menee.

            Comment


              #7
              B7 uus orkkis ja jyristelee jo 600Nm pintaan. Harmi ku eivät ole keskenään vaihtokelpoisia.

              Comment


                #8
                Oikeasti B7:n vauhtis jyristelee jo vähän yli 500 Nm:n, mutta kytkinlevyn jousitus suodattaa osan (korkeampitaajuiset?) pois.

                Aika paljolti juuri tuosta kytkinlevy(je)n jousituksesta kiinni, miten sietämätöntä ajosta tulee kiinteän vauhtiksen kanssa. Sitä en tiedä parantaako vai huonontaako B8:n kaksoiskytkin asiaa. Sen olen kuitenkin ymmärtänyt, ettei V6 TDi ole paras mahdollinen vaihtoehto, jos yksimassaiseen aikoo siirtyä. Värähtelyä alle 2000 rpm on paljon, eli alle sen tekee tuskin mieli enää ajella. SRE ilmoittaa ainakin B7:n yksimassaseteille "motorsports only", ja varmasti ihan hyvästä syystä.

                Comment


                  #9
                  JA jos oikeasti lähdetään virittämään, niin se maksimi vääntömomentti ei osu edes alle 2000 kierroksen. Vakiopillereilla nuo saadaan jyrisee. :)

                  Comment


                    #10
                    Käsittääkseni on olemassa kahta värähtelyä. Se miksi kaksoismassat värisee maksimi väännön alueella, johtuu sen jousien pohjaamisesta. Tätä tapahtuu ihan bensa koneissakin. Toinen on Vääntövärähtelyksi(?) kutsuttu tapahtuma, joka dieseleissä on erittäin voimakas itsesytytyksestä johtuen. Tämä tulee jo tyhjäkäynnillä ja matalalla kierroksilla tiukan kytkimen ja/tai kiinteän vauhtiksen läpi koriin ja laatikkoon. Korjatkaa jos olen hakoteillä.

                    Comment


                      #11
                      Tarkemmin ajateltuna tuo kaksoismassan jurina johtunee siitä, että jouset lyövät pohjaan aina sytytyspulssin kohdalla, eikä niinkään vääntövärähtelystä. Vauhtiksen pohjatessa kytkinlevy vaimentaa vielä jonkun osan värinöistä, siksi kytkinlevyn ja vauhtiksen vaimennuskykyä pitäisi kai tarkastella yhtenä pakettina. Joku vaimennus on oltava, joten kiinteän vauhtiksen kanssa käytetään aina jousitettua kytkinlevyä. Toisekseen värähtelyn vaimennuskykyyn vaikuttaa vauhtis/painelevy -paketin massa. Joku fiksumpi saa korjata, jos meni huti :)

                      Alakierroksilla (n. 1500-1800 rpm) esiintyy ainakin näissä V6-koneissa korkeampitaajuista värinää (onko tämä sitä vääntövärähtelyä?), jota kaksoismassa ei itsessään suodata. Saman värinän olin havaitsevani aiemmassa 2.8 30V -koneessakin vapaalla kierrättäessä, liekö jotenkin ominaista 90 asteen V6 moottorille. Jousittamattomalla kytkinlevyllä tuo välittyy herkemmin koriin, varsinkin kuormitettaessa. Esimerkki: Voit ajaa kutosvaihteella tasaista 80 km/h tasamaalla, mutta ylämäessä alkaa kori resonoimaan. Tällöin tarvittava vääntö ei ole lähelläkään kaksoismassan limittiä.

                      Harmi vaan, ettei näihin ole järkevästi saatavilla niitä pillereitä, joilla vääntöhuippua saisi nostettua merkittävästi ylöspäin. Ilmeisesti polttoainepuolella olisi reserviä siirtää huipputehoa jonkun verran korkeammille kierroksille?
                      Viimeksi muokannut alpi; 12.10.2016, 13:54.

                      Comment


                      • #12
                        Meniskö tämä?

                        Comment


                          #13
                          Myyjän mukaan ei. Lienee fiksua kysyä myyjältä.

                          Comment

                          Working...
                          X