Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 4.2 DPF vaihtoväli

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8 4.2 DPF vaihtoväli

    Tässä haaveissa vaihtaa kulkuväline tuoreempaan, tuli mieleen tuossa pitääkö 4.2 TDI nokipönttö vaihtaa tietyissä kilometreissä (kuten joissain merkeissä) vai onko siinä joku tuhkamäärä tms. mikä tulee täyteen kun tulee tms.

  • #2
    Kuten itse totesit, eli kun tuhkaa tarpeeksi niin vaihtoon. Jotkut sanovat, että kaupunkiajo tappaisi sen mutta lähinnä kyseessä taitaa olla ajoaika mikä relevantti. Vaatii tietyn ajan polttolämpötilan saavuttamiseen ja sen suorittamiseen. Mulla meni 3.0 tdi:ssä tuossa 170tkm kohdalla tukkoon, suolistettu nykyään.

    Comment


    • #3
      DPF:n voi myös pestä, ei ole pakko vaihtaa.

      Comment


        #4
        Toisilla menee vaihtoon 150tkm kohdalla ja toisilla 400tkm kohdalla. Riippuu paljolti ajosuoritteesta yms. Moni tyhjentää sen jos menee tukkoon, tai jopa ennen sitä. Vaatii toki muutoksen softaan.

        Comment


        • #5
          Jostain luin että testerillä näkisi tuhkan grammamäärän? Pitääkö paikkansa? Jos, niin paljonko pitää olla että on täynnä? Ajattelin että hyvähän tuo olisi vilkaista ostotilanteessa.

          Comment


            #6
            Se on puhtaasti teoreettinen arvo. Ottaa hattuvakion öljyn tuhkapitoisuudesta ja naftan kulutuksen, kilometrit jne. ja antaa jotain ulos. Ja sen laskurin voi sitäpaitsi nollata.

            Comment


              #7
              Kyse on ilmeisesti VCDS:ssä näkyvästä Oil Ash -arvosta, jota ei ainakaan mulla ole vielä toistuvista yrityksistä huolimatta onnistuttu nollata.

              Comment


              • #8
                Ihan teoreetine kysymys, jos toi öljyn tuhkapitoisusarvo on yksi kriteeri dpf polton laskemisen, niin mitä tapahtu jos sen arvoksi asetta vaikka 0.01?
                Selva se, että toimivalla järjestelmällä ei kannata kokeilla.

                Comment

                Working...
                X