Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 TDI Laiska startti lämpimänä. (Startti?) (suuttimet?)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 3.0 TDI Laiska startti lämpimänä. (Startti?) (suuttimet?)

    Moro.

    Kylmänä auto starttaa hyvin mut lämpimänä pyöräyttää lujaa ja sit töksähtää.
    Muutaman starttauksen jälkeen hörähtää käymään. Mitään ylimääräisiä savuja ei tule.

    Olisko vantaan alueella joku joka viittis lukia suuttimien korjausarvoja. Niillä ilmeisesti saa testattua et olisko vika suuttimissa.

    Audi a6 3.0 quattro -05 220000km

  • #2
    No nyt sitte lakkas starttaamasta kokonaan. Eli se kai sit hinaus korjaamolle ja startin vaihtoon. Toiv. Ei kallis homma??

    Comment


    • #3
      Mulla meni kans vuosi sitten startti. Korjautui uusimalla, mutta startin aikainen kyykkäys jäi. Suuttimien vaihto auttoi siihen. Se kyykkäys venyttää ketjua sillä puolella mistä suutin nyt sattuu vuotamaan, joten kannattaa se kuntoon laittaa. Sitä ei sitten korjausarvoista näe, että mikä vuotaa, joten...

      Comment


      • #4
        Saksasta saa suuttimia edullisesti, omaani vaihdoin kaikki kun alkoi tuota samaa tekemään. Ensin luulin startin olevan syypää mutta eihän se ollutkaan vaan suuttimet siellä vuoti naftaa sylinteriin...

        Comment


        • #5
          Kaverin isäukolla B7 korissa 3.0 TDi, alkoi oireilemaan juuri kuvailemalla tavalla ja siinä oli startti rikki.

          Comment


          • #6
            Vai olisiko vain että uus startti jaksaa pukatan sen kyykkäys kohdan yli paremmin, kuin myös kun vaihtaa uuden akun. Testaappa tökkääkö kone samanlain kun lopetat starttauksen kesken.

            Comment


            • #7
              Kyl se uusi startti jaksaa sen kyykkäyksen yli hyvin, mut se kolahtaa siitä huolimatta, jos suutin tai useampi vuotaa. Mulla tehtiin koneeseen ketjut 30tkm sit ja samoja oireita alkoi tulemaan takaisin. Suuttimien vaihdon jälkeen ongelmat on pysynyt kurissa, jopa lähes poistuneet. Taisin ehtiä vielä hyvissä ajoin. kopkop...

              Comment


              • #8
                Kysymys aihetta sivuten: Tilasin omaan BMK:n 6kpl suuttimia, kun olisivat maksaneet paikallisen pajan kautta 441€/kpl ja nyt sai mister autosta 265€. Mister auto lupaa 62€ /suutin takaisin, jos palauttaa vanhat hylsyt. Vanhojen suuttimien kunto selviää lopullisesti vasta, kun ne testataan. Jos osa vanhoista on kunnossa, kannattaako niitä palauttaa tuonne vai myydä ehjänä eteenpäin tai säilöä tulevaisuuden varalle? Toki ne on kuluvia osia, mutta jos testeissä ei löydy vikoja...

                Comment


                • #9
                  Itse tilasin saksasta kaikki suuttimet 1219€ ja vaihto oli 530€. Vanhoista suuttimista sai 50€ kappaleelta elikkä 300€ takaisin. Ei enään savuta ja sarttaa kuin palmun alta kun ennen se aina töksähti.

                  Comment


                  • #10
                    Edullisesti oot saanu. Onkohan tuo niin iso remontti, että porukka ei tohdi käytettyjä ostaa, jos kerran avaa... Varmaan helpointa pistää paluupostiin. Jos nyt joku sattuu olemaan suuttimia vailla niin voin edullisesti myydä, mikäli ovat testattu kunnollisiksi. Pistä vaikka privaa, muuten noita on varmaan turha edes testailla, kun kerran kaikki vaihdetaan. Auto vei täyslastissa 6,7l edellisviikonlopun etelän reissulla todellista, joten ei nuo nyt ihan mitään Oraksen hanoja ole nuo suuttimet.

                    Comment


                    • #11
                      omastani kuuluu omaan korvaan joskus starttauksen alussa semmoinen naksahdus, terävän kuuloinen. Vain joskus, ja ne jotka ovat käyneet kuuntelemassa eivät sitä kuule. Vähän kuin joku olisi löysällä, mut mikään ei ole..
                      Ajattelin vain kysästä, onko joku joskus kuullut samaa ääntä omastaan? Aika hakuammuntaa tämä on tieten näin kysellä :D

                      Yhden kerran on lähtenyt laiskasti pyörähtämään startatessa nyt vuoden aikaan. Suuttimien korjausarvot on ihan sallituissa rajoissa, että en usko, että ne vuotavat, voisiko vain startti olla tulossa tiensä päähän.. Autolla kuitenkin on nyt ajettu 270tkm.

                      Comment


                      • #12
                        Ja varmaan vaan lämpöisenä kuuluu tuo naksahdus?

                        Comment


                        • #13
                          Eipä sitä suuttimen korjausarvoista näe että kuolaako suutin sylinteriin. Omassa autossa kaksi kuolasi ja kaiken kaikkiaan viiden suuttimen korjaus arvot ihan vituillaan mutta olen nyt kahteen bmk koneeseen omani lisäksi vaihtanu suuttimet ja molemissa ollut korjausarvot sallitun rajoissa. Kuitenkin kun suuttimet testattiin niin molemmissa autoissa yksi suutin vuosi.

                          Comment


                          • #14
                            Vaatiiko uusien suuttimien vaihto jotain ohjelmointia?

                            Comment


                            • #15
                              Vaatii. VCDS:llä uudet koodit sisään.

                              Comment


                              • #16
                                Kyl se ohjelmointi hyvä tehä, mut pakko sanoo ihan sama koodaatko ne vai et , et huomaa eroa.

                                Comment


                                • #17
                                  Alkuperäinen kirjoittaja Japa84 Näytä viesti
                                  Ja varmaan vaan lämpöisenä kuuluu tuo naksahdus?
                                  minusta se kuuluu sekä- että. Mikä aiheuttaisi vain lämpimänä sen kuulumisen? On todella harvoin, kun se kuuluu.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Lämpimänä suuttimet. Jos startti pyörii aina laiskasti, niin voi olla myös se menossa. Tai sitten molemmat. Kokemusta löytyy molemmista.

                                    Comment


                                    • #19
                                      auttaskohan tohon mahdolliseen suuttimista kuuluvaan kolahdukseen suuttimien puhdistusaine?

                                      Mikä sen naksauksen lämpimänä aiheuttaa?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Jos se suutin vuotaa, niin se vuotaa. Ei ne motonetin litkut korjaa sitä suuttimen mekaanista vikaa. Kaikkeahan voi tietysti yrittää, mutta jos esim. ketju, hihna yms. muu katkeaa, niin ei se korjaudu uusimalla öljyjä ja kiillottamalla moottorin suojamuovia.
                                        Tuosta rasahduksen syytä on arvailtu foorumilla enemmänkin muissa ketjuissa ja todennäköisesti siihen on syynä se, että kama syttyy siellä kyseisessä pytyssä aiemmin kun pitäisi ja ainakin itsellä tämä aiheutti ketjuongelmia. Suuttimien uusinta poisti näitä ongelmia, mutta taas se taitaa maksaa yhden kiristäjän verran.

                                        Comment


                                        • #21
                                          http://www.diesel-technik-biberach.de Tuossa on sivu mistä tilasin. Tönköllä englannilla pärjää näitten sankareiden kanssa. Noilta tilatut suuttimet on ihan uutta vastaavat.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kiitos, suutin vinkistä!

                                            Menin tankkaamaan ProDieseliä Nesteeltä, jonka jälkeen auto alkoi heti oireilla "raskasta starttia".
                                            (kaikkiaan kaksi tankillista)

                                            Korjausyrityksenä lisäsin kaksitahtiöljyä polttoaineeseen.
                                            2l öljyä tankilliseen ProDieseliä.
                                            Öljyn lisäys auton käydessä, jolloin käyntiääni palautui nopeasti selvästi pehmeämmäksi.

                                            Nyt oireet ovat pysyneet poissa puolen tankillisen verran.

                                            Joku vastaavassa tilanteessa oleva voisi yrittää nauhoittaa käyntiäänen muutoksen?
                                            (Jos testaa samaa, tai muulla polttoaineen lisäaineella)
                                            Muutos käyntiäänessä on yllättävän iso, eikä huonompaan suuntaan.

                                            Comment


                                            • #23
                                              onkohan autossasi DPF? Jos on niin kohta sitten vaihtelet pönttöä. Se on vanhojen juoppojen ukkojen jorinoita että diiselin sekaan 2t öljyä. sillä ei saa kun pitkällä juoksulla vahinkoa aikaiseksi. Kohta on suuttimien kärjet tukossa.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Gismo2, kyllä tuossa öljyssä ihan perääkin on ollut ainakin joskus ''hyvinä'' aikoina. Tästä löytyy monta tarinaa kun kirjotat googleen hakusanat öljyä diiselin sekaan. Nyky diiselit tuota tuskin enää kaipaavat ja saattaa tosiaan olla että vahinkoa tulee pitkällä aika välillä.


                                                Knurmela, kannattaa käydä mittauttamassa ohivuoto suuttimilta jollakin pajalla ja samalla tarkistuttaa paljonko suuttimet lisäävät tai vähentävät syöttäaikaa VCDSällä, ihan koko totuutta sekään toki ei kerro. Samalla haistele kun kone on lämmin että haiseeko pakokaasut kitkerälle ja onko savu hieman sinistä, tämä kielii suuttimen falskauksesta jolloin alkaa suutin remontti olemaan kohdalla. Prodiesel on hyvää ainetta toki, ongelma on vain että se ei falskaavia korjaa.

                                                Kuopion diesel huolto hoiti omalla kohdalla homman mallikkaasti kun saksan pojat eivät osanneet.

                                                Myös starttikin saattaa olla menossa jos vain on raskas eikä lopeta starttausta kuin seinään.
                                                Viimeksi muokannut Latte; 22.7.2018, 18:01. Perustelu: Typojen korjaus.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  2L öljyä tankilliseen? Ne vanhat ohjeet on jotain desien luokkaa 100l diiseliä. Ja tosiaan sen tarkoitus oli voidella jakajapumppua yms. Nyky vehkeissä hieman pienemmät toleranssit ja isommat paineet(2000bar), joten en kyllä mitään öljyä laittaisi tankkiin, jos mielii että auto toimii vielä kuukauden päästä.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Nämäkin on niin yksilökohtaisia, kyllähän se lisävoitelu hiljentää suuttimista tulevia kilkatuksia ja voi parantaa käyntiinlähtöä, mutta partikkelisuodattimella varustettuun ei juuri ylimääräisiä ainesosia kannattaisi tankkiin laittaa, voi pian olla äkkiä tukossa.
                                                    Esim. edellisestä commonrail-koneisesta bemarista oli dpf-suolistettu ja edellinen omistaja oli laittanut n. joka kolmanteen täyteen tankilliseen litran 2t-öljyä koko omistuksensa ajan (n.160tkm). Mulle tullessa oli ajettu n.440tkm vielä koskemattomilla suuttimilla, käynti oli nättiä ja ilman kitkeriä savutuksia. Ja mielestäni en mikään vanha juoppoukko ole saatikka tuo lvi-alalla toimiva ystävänikään ;)
                                                    Pumppusuutin/ jakajapumpullisissa koneissa tuo 2t-öljyn käyttö ainakin auttaa talviaikaan, kun talvilaadun diesel on heikommin voitelevaa alhaisemman parafiinipitoisuuden vuoksi. Käyntiinlähtö paranee ja käynti hiljenee, ainakin enemmän ajetuissa.
                                                    Ei nämä 2t-öljyn hyödyt siis ihan tuulesta temmattuja ole, kokeilen myös tuohon suutinvaivaiseen BKN:ään.

                                                    E. Noihin dpf:llä varustettuihin voi tietysti halutessaan käyttää jotain matalatuhkaista 2t-öljyä
                                                    https://www.motonet.fi/fi/tuote/5995...2-tahtioljy-1L
                                                    Viimeksi muokannut vV8m5; 23.7.2018, 10:25.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Lisätty öljy oli synteettistä 2t kelkkaöljyä "savuamatonta".
                                                      1 litra varmasti sopivampi määrä tankilliseen, mutta nyt hakusessa oli ensisijaisesti saada suutin
                                                      toimimaan ja pitämään.

                                                      Samaa öljyä olen käyttänyt polttoaineessa 1l/talvi periaatteella.
                                                      Vielä ei öljystä ole aiheutunut ongelmia. Autossa pdf, paikallaan ja käytössä.
                                                      Auto omassa käytössä kohta 11 vuotta.

                                                      Seuraavaksi voisi puolikkaaseen tankkiin ottaa Nesteen normaalia dieseliä tai Shelliltä.
                                                      Ja jäädä odottamaan, palaavatko ongelmat.
                                                      Nyt vika on ainakin helppo tunnistaa.
                                                      Ylimääräistä savutusta en ole huomannut.

                                                      ProDieseli on hyvää käynnin kannalta, mutta onko se liian lirua, että se pysyy vain uuden suuttimen takana kun auto on sammutettu?

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Olisiko noissa polttoaineissa niin merkittävästi eroa kuitenkaan?
                                                        Jos suutin on kulunut niin se päästää joka tapauksessa sammuttaessa jäännöspaineet sylinteriin.

                                                        Onko sulla Kari kuulunut mitään erikoisia räks-poks-ääniä käynnistässä?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Niinkuin ketjun otsikossa sanotaan, niin pelkästään (polttoaineen) lämpötilalla voi olla ratkaiseva merkitys. Käytännön kokemus havaintoja.

                                                          Öljyllä olen hakenut lisää voitelevuutta ja viskositeettiä polttoaineeseen. Mutulla nykyiset dieselit kauhean liruja perinteiseen moottoripolttoöljyyn verrattuna.

                                                          Ei ole kuulunut huolestuttavia ylimääräisiä ääniä.

                                                          Yhdellä vuotavalla suuttimella seuraava startti on vähän lottoa mihin kohtaan moottori on sattunut pysähtymään. Moottorin työkierto on 720 astetta, ja jos vuotava suutin jää vaihtokohtaan, niin startti kyykkäystä tuskin edes tapahtuu? Tai edeltävä sylinteri ehtii sytyttämään ennen vuotavan suuttimen sylinteriä.


                                                          Pelkästään ilmojen viileneminen saattaa pelastaa tältä ongelmalta... kun toiveikkaita ollaan...

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Näkisin asian samoin, lämpimällä kelillä nämä ongelmat lisääntyvät ja auton pitäminen varjoisassa paikassa helpottaa ainakin omiin oireisiin. Ehkä se polttoaine on lirumpaa auringon paahteessa ja valuu herkemmin kuluneen suuttimen läpi.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X