Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 TDI Laiska startti lämpimänä. (Startti?) (suuttimet?)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Jatkoa:

    Täällä "laiska startti lämpöisenä" korjaantui regulation valven vaihdolla ja 2T-öljyllä.
    vanha 057 130 764 b, uusi 028 100 2991 (143e)

    Edelleen mutulla:
    Se on mietinnässä, onko kyseessä "ohjelmoitu ominaisuus", joka koskee ainoastaan dpf malleja?
    (pieni määrä polttoainetta moottorin kautta pakoputkistoon, jolloin dpf:n puhdistuspoltto onnistuu paremmin)
    275000 menty ilman dpf ongelmia.

    Oireet on helppo tunnistaa valkeasta savusta. (Sama kuin T55:sen hyökkäyssavu)
    Pakoputkiston saavuttaessa polttoaineen höyrystymislämmön, se tulee valkeana savuna ulos.
    (Eri asia kun kosteudesta muodostuva valkea savu)

    Comment


    • #62
      Voisin väittää että ei se vika tuolla korjaantunut. Sait ehkä lisäaikaa mutta suutin jumppa on väistämätön. Hauska lukea kuinka yksinkertaisesta asiasta saadaan monisivuinen insinöörin loppututkinto :). Toisaalta toivon olevani väärässä ja ongelma ratkesi tällä. ps. toi dpf:än poltto tapahtuu jälki suihkutuksella koneen käydessä jolla nostetaan pakolämpöjä.

      Comment


      • #63
        Päivitystä:

        Nyt on vuoden verran jatkettu ajoa, ajoittain läpi vuotavan suuttimen kanssa. (sammutuksen jälkeen) Ongelmaa on yritetty hallita lisäämällä pikkaisen 2-tahti öljyä tankkauksen yhteydessä. Vika on ollut huomattavissa, mutta korjausrajaa ei ole tullut ylitettyä.

        Nyt sitten tapahtui odottamaton yllätys, Joulun kunniaksi:
        Olin lisännyt polttoaineeseen (Shell diesel ja Castrol synteettinen kelkkaöljy) jäänestoa ja Red Line RL-2 lisäainetta, ohjeen mukaan.

        Nyt on mennyt n.20 starttia, ilman pienenpientäkään kyykkäystä!
        Tuntuu kylläkin käsittämättömältä, että kun 80l tankkiin kun laittaa 3cl lisäainetta, niin kyykkäys ominaisuus katoaa kokonaan.

        Josta herää kysymys mietittäväksi:
        Tälläkin palstalla moni on tehnyt suutinremonttia suhteellisen pienillä kilometreillä, niin tuleekohan huoltoasemien mittareista riittävän
        lisäaineistettua polttoainetta kyseiselle automallille..??

        Comment


        • #64
          Kaikki on tietysti mahdollista. Kuten sekin, että minä alan paskomaan raakatimantteja. Alkaa toi cocktail olemaan jo sitä luokkaa, että jos ei kohta laitteet syty palamaan, niin todennäköisesti korjaantuu kokonaan myös kaikki muut ensimmäisen sukupolven ongelmat 3-litraisissa, kuten ketjut, kiristäjät yms.

          Comment


            #65
            3.0tdi BUG (Q7) starttaa todella laiskan/raskaan oloisesti. Ihan kuin akku olisi kuolemaisillaan, mutta kun tänään sitä aloin vaihtamaan huomasin että se oli ihan vasta uusittu.

            Käynnistyy siis aina eka startilla, ei tökkää mihinkään tmv... mutta ihan kuin startti pyörisi jotenkin raskaasti. Vikakoodit kahdesta hehkusta, mutta ei liene syynä tähän. Suuttimien korjausarvot toleransseissa.

            Ainut mikä vielä varmistamatta on akun koodaus, mutta onko tyypillinen vika että startti vanhuuttaan (410tkm) laiskistuu?

            Comment


              #66
              Kyllä se vaan pikku hiljaa laiskistuu ja jos noilla kilsoilla on vielä alkup. startti niin ihmeen pitkään on jaksanut lykkiä. Omaan vanhempaan 3.0tdi:hin oli kaima vaihtanut joskus ennen 300tkm mittarilukemaa uuden startin vastaavien oireiden takia.

              Comment


                #67
                Meillä BUG -koneinen starttasi laiskasti ja silloin tällöin kyykkäsi kesken startin. Alkuperäinen startti vaihdettiin 300 tkm jälkeen ja oireet hävisivät.

                Comment

                Working...
                X