Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A8 4.0Tdi -04 Imusarjan läppäongelma?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A8 4.0Tdi -04 Imusarjan läppäongelma?

    Virrat käyynistäessä auto heittää MIL:in päälle ja vikakoodit:

    16620 - Manifold pressure /boost sensor (G31)
    p0236 - 00 - implausible signal - MIL on
    Absolute pres : 99.6 mbar
    Absolute pres : 1407.06 mbar

    19591 - Intake Manifold Runner Control
    P3135 - 000 - Lower Stop Not Exceeded
    Duty Cycle 88.3%
    Duty Cycle 20.07%
    Duty Cycle 0.4%

    Mappianturi vaihdettu noin 2 vuotta sitten uuteen. Tutkaillessa huomasin, että matkustajan puoleinen läppien moottori liikkuu virrat päälle laittaessa erittäin huonosti verrattuna kuljettajan puoleiseen, joten tilasin uuden moottoein, mutta sillä ei ollut vaikutusta. Läpät eivät ole jumissa. Itse en keksi mitään yhtäläisyyttä näille vikakoodeille. Käynnissä olle kun nollaa, toimii auto moitteitta. Olisiko kellään ideaa, mistä lähtisi vikaa etsimään?

  • #2
    Eikös tuo ahtopaineanturi näyttäisi aika selkeältä vialta. Vaihtoon vain. Miten ne imuläpät liikkuvat suhteessa toisiinsa? Onko se hanttarin puolen läppäakseli sitkeämpi liikkumaan? Jos kerta uusi moottori on niin ei liene hammasrattaatkaan palasina siitä, vielä. Jos se akseli on liian nihkeä ja se uusikaan moottori ei jaksa rajalle asti viedä sitä, sitä kait tuo koodi kertoo.

    Comment


    • #3
      Kun laittaa virrat päälle, niin kuskin puoleinen vipu tekee edestakaisen liikkeen alle sekunnissa, kun taas toiselta menee 3-4 sekuntia mennä ääriasentoon ja vähän vähemmän tulla takaisin. Sama juttu vanhalla ja uudella moottorilla, riippumatta siitä onko ohjausvarsi kiinni vai ei. Ohjausvarsi ja läpät liikkuvat herkästi, kun moottori on irti. En tiedä oliko se ahtopaineanturi silloin parivuotta sitten rikki, sillä se himmeli oli täynnä nöyhtää. Voisiko sitä jostain irrota niin, että näin pian olisi sama juttu?

      Comment


      • #4
        Valohan on syttynyt tosta MAP anturi viasta, eli vaihda se ekana. Koodien poisto ja kattoo mitkä tulee takas, jos herjailee imusarjasta niin vaihtoon, imusarja myydään moottorin kanssa.

        Comment


        • #5
          Map anturin vaihto ratkaisi koko ongelman. Se läppämoottoreiden liike-ero hämäsi, mutta ei ne nytkään yhtenäisesti toimi. Intercoolerin alaputkessa oli hieman öljyä. Pitäisiköhän siitä olla huolissaan? Kiitos neuvoista. Boschin anturitkaan ei näköjään välttämättä kauan kestä.

          Comment


          • #6
            Varmaan ratkes mut kannattaa lukasta ne koodit uudelleen jossain vaiheessa, toi imusarja vika ei oo tost MAP tullu. Pikku öljymäärä ihan normaalia, joskus noi anturit menee ku saa öljyä.

            Comment

            Working...
            X