Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 3.0 TDI käyntiongelmaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 3.0 TDI käyntiongelmaa

    A6 3.0tdi starttas kehnosti ja kierroksia ei saanut nostettua kun vähän yli 1000rpm. Hetken aikaa meni eteenpäin kunnes sammu. Uudestaan käyntiin niin ravisteli konetta, mut kuitenkin kävi. Reipas vartti seisottamista, uudestaan käyntiin ja sit pelittää.

    Osaisko joku jeesata missä vois vika olla? Kotiin se reipas 400km jossain vaiheessa viikkoa edessä.
    Auto on Helsingissä Vallilassa tällä hetkellä. Jos vaikka koodien luku onnais?

  • #2
    Voi olla et tankin pumppu vetelee viimisiä mut koodit ois hyvä kattoo.

    Comment


      #3
      Koodien luku Vallilassa onnistuu pienellä varauksella niin päivällä kuin illalla. Laitan pm.

      Comment


      • #4
        TeroPeen kanssa koodit tsekattu, kiitos siitä!

        Koodeja ei tosin ilmennyt jotka vaikuttais moottorin toimintaan. Jatketaan tutkintaa ja tarkkailua.

        Comment


        • #5
          Ne koodit ois hyvä aina laitaa tänne, koska monesti on sanottu ettei vikaan liittyviä koodeja ollut mut sit ku koodit laitettu tänne ni vika ruvennu löytyy. Enkä ny tarkota et täs tapauksessa ois pakosti kyse siitä.

          Comment


            #6
            Tässä koodit:

            00-Steering Angle Sensor -- Status: OK 0000
            01-Engine -- Status: OK 0000
            02-Auto Trans -- Status: Malfunction 0010
            03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
            05-Acc/Start Auth. -- Status: OK 0000
            07-Control Head -- Status: OK 0000
            08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
            09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
            0E-Media Player 1 -- Status: OK 0000
            15-Airbags -- Status: OK 0000
            16-Steering wheel -- Status: OK 0000
            17-Instruments -- Status: OK 0000
            19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
            25-Immobilizer -- Status: OK 0000
            37-Navigation -- Status: OK 0000
            42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
            46-Central Conv. -- Status: OK 0000
            47-Sound System -- Status: OK 0000
            4F-Centr. Electr. II -- Status: OK 0000
            52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
            53-Parking Brake -- Status: OK 0000
            55-Headlight Range -- Status: Malfunction 0010
            56-Radio -- Status: OK 0000
            61-Battery Regul. -- Status: OK 0000
            62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
            72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000
            76-Park Assist -- Status: OK 0000
            77-Telephone -- Status: Malfunction 0010

            -------------------------------------------------------------------------------
            Address 02: Auto Trans Labels: 09L-927-760.lbl
            Part No SW: 4F2 910 156 F HW: 09L 927 156 C
            Component: AG6 09L 3,0 TDI RdW 0030
            Revision: --H01--- Serial number: 4215969
            Coding: 0000001
            Shop #: WSC 02325 785 00200
            VCID: 285F324E9B53247E16-807C

            1 Fault Found:
            006246 - Powertrain Data Bus
            P1866 - 000 - Missing Messages - Intermittent
            Freeze Frame:
            Fault Status: 00100000
            Fault Priority: 0
            Fault Frequency: 3
            Reset counter: 255
            Mileage: 225309 km
            Time Indication: 0

            Freeze Frame:
            RPM: 0 /min
            RPM: 32 /min
            RPM: 0 /min
            (no units): 30.0
            (no units): 25.0
            Temperature: 12.0°C
            T.B. Angle: 60.0°


            -------------------------------------------------------------------------------
            Address 55: Headlight Range Labels: 8P0-907-357.lbl
            Part No: 8P0 907 357 F
            Component: Dynamische LWR H02 0010
            Revision: 00000001 Serial number:
            Coding: 0000003
            Shop #: WSC 02325 785 00200
            VCID: 3D71F31A64D191D655-8068

            1 Fault Found:
            00446 - Function Limitation due to Under-Voltage
            002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
            Freeze Frame:
            Fault Status: 00100010
            Fault Priority: 2
            Fault Frequency: 36
            Reset counter: 243
            Mileage: 209016 km
            Time Indication: 0
            Date: 2015.04.06
            Time: 11:08:28

            -------------------------------------------------------------------------------
            Address 77: Telephone Labels: 4E0-910-336.lbl
            Part No SW: 4E0 910 336 H HW: 4E0 862 335
            Component: Handyvorb2 H00 0700
            Revision: 00000000 Serial number: 00000000000000
            Coding: 0000000
            Shop #: WSC 00000 000 00000
            VCID: 275D3172964D2B061F-8072

            1 Fault Found:
            01042 - Control Module; Not Coded
            000 - -
            Freeze Frame:
            Fault Status: 01100000
            Fault Priority: 5
            Fault Frequency: 1
            Reset counter: 2
            Mileage: 229773 km
            Time Indication: 0
            Date: 2016.08.17
            Time: 09:22:42


            End-------------------------(Elapsed Time: 02:28)--------------------------

            Comment


              #7
              Kun pääsette takaisin, voin tuota ihan kotikylällä vilkaista tarkemmin jos vielä vaivaa... Ota vaikka privalla yhteyttä.

              Comment


              • #8
                Omalla kohdalla tuo Powertrain Data Bus koodi on joka kerralla johtunut siitä että akunvalvonnan ohjauslaite on tiltannut. Yleensä tämä on tapahtunut kun jännite on vahdin mukaan käynyt alhaisena.

                Tuossa tilanteessa jotkin väylät putoilevat satunnaisesti pois mutta heräävät henkiin. Apuna tuohon on akunvalvonnan boottaus eli käytännössä akun navan irroittaminen hetkeksi.

                Eli vaikuttaa siltä että tuo akunvalvonnan boksi voi sopivasti tilantessaan ruvetea huutelemaan väylään "jotain hävyttömyyksiä" mikä saa väylän boottaamaan. Valitettavasti en ole päässyt paremmin tutkimaan mitä tuossa tiltissä tapahtuu, koska silloin kun vikaa esiintyi, ei mulla ollut töissä väyläanalysaattoria käytössä. Ny kun analysaattori olisi, niin vikaa ei tietystikkään ole esiintynyt.

                Comment


                • #9
                  Kiitos SR tarjouksesta! Laittelen viestiä jos alkaa vielä vaivata.

                  Comment


                  • #10
                    Olen ihmetellyt ccwa koneen tyhjäkäynnin vaihtelua. Ei siis humppaa, vaan on välillä korkeampi (n.900rpm), välillä matalampi (n.680rpm) kun autolla pysähtyy ajosta. S-tronicin asento ei vakuta tähän mitenkään. Kylmällä koneella tuon ymmärtäisi paremmin.

                    Lisäksi jokin ylimääräinen ääni (hihnapyörä tai laakerimainen ääni) kuuluu välillä. Kylmänä herkemmin ja tuon äänen erottaa etemmäs asti. Olisiko kellään arvailuja mahdollisen syyn määrittämiseksi? Ääni kuuluu parhaiten pelkääjän puolen eturenkaan kohdilta koneen alaosasta päin. Yläpuolelta kuunnellessa hukkuu muihin moottorin ääniin.

                    Comment


                      #11
                      Omassa (CDYA) on tuo sama ominaisuus. Joskus käy korkeampaa tyhjäkäyntiä ja sitten tiputtaa normaaliksi.

                      Comment


                      • #12
                        Auto kävi pajalla ja asentaja oli paikallistanut ylimääräisen äänen moottorin ja vaihdelaatikon välimaasoon. Epäili että jakopään ketjut tai kaksoismassavauhtipyörä (s-tronic). Pitäisikö tuon vauhtipyörän jyristää selkeämmin ajaessa mikäli menossa pasaks? Auto menossa jonkun viikon päästä merkkarille, tietäisi varautua henkisesti tulevaan. Ääni katoaa saman tien kun laittaa D:lle tai R:lle.
                        Viimeksi muokannut Olmi; 7.10.2016, 02:24. Perustelu: lisäystä

                        Comment


                        • #13
                          Pientä häikkää taasen ilmenee. Tasakaasulla moottoritie nopeuksissa ilmenee välillä pientä nykimistä ja välillä tuntuu kuin olisi osa tehoista jäähyillä, kaasuun vastaa siis laiskemmin. Jonkun aikaa ajoa ja taas löytyy enemmän tehoa.
                          Voisko tankkipumppu ilmoitella näin eläkepäivien lähestymistä vai mistä kannattaisi lähteä etsimään vikaa?
                          Muutama kuukausi vielä suomessa ja mielellään sen täällä laittaisi kondikseen.

                          Comment


                            #14
                            Ettei olisi DPF poltto kesken?

                            Comment


                            • #15
                              Kuuluisiko tähän vai lastutus topikkiin mut mut.. C7 3.0 tdi, tyhjäkäynti muuttunut kylmällä erittäin traktorimaiseksi. Enkä puhu nyt mistään pienestä äänestä, vain erittäin rumaa rämisevää ääntä, hieman metallimainen. Ääni ei tule merkittävästi esiin ajaessa. Autossa karalan lastu. Ajettu 80tkm. Lastua eikä ääntä ollut viime talvena. Onko kenelläkään ollut vastaavia "ongelmia".

                              Comment


                                #16
                                Nokkaketjun kiristin? Tästä asiasta on juttua täällä foorumilla.

                                Comment

                                Working...
                                X