Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A2 1,4TDI ja "Nilkuta kotiin" -moottorinohjausohjelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A2 1,4TDI ja "Nilkuta kotiin" -moottorinohjausohjelma

    Osaisiko joku neuvoa paikan, jossa selviäisi liian herkän moottorin "hyydyttämisohjelman" kytkeytyminen? Jos ohitan rekan pitkässä ylämäessä ja kierrokset ovat vaikka 15 sekkaa tuossa 3100rpm:n paikkeilla, niin auto kytkeytyy vikasietotilaan ja tehot häviävät, kunnes auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen. Koneen kierrosten punainen alue on kuitenkin 4500rpm:ssä vasta. Olen käynyt täällä Keski-Suomessa mm. VAGiServicessä, mutta eivät osanneet auttaa?

  • #2
    Yksi vaihtoehto on että turbon siivet jumii.

    Comment


    • #3
      Ok, mitäpä tuo "turbon siivet jumii" tarkoittaa noin kukkaron suuntaan katsoessa? Turbo vaihtoonko?
      Viimeksi muokannut Killeri; 15.8.2016, 12:13. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

      Comment


      • #4
        Kahden euron kolikkoa näin alkuun mikäli työkalut pysyy hyppysissä. Putki irti EGR:ltä ja uuninpesuvaahtopurkin tyhjennys siitä reiästä ahtimen siiville. Korjaamolla teetettynä voipi jo ehkä joutua satasen maksamaan, riippuen kuinka työlästä tuonne on päästä.

        Mielellään toki varmistuisi tuostakin diagnoosista eli paikkakunnalta jotakuta VCDS:n omistavaa häiritsemään ja pyytämään pientä sessiota.

        Comment


        • #5
          75hp vai 90hp versio? Vain 90hp:ssa on VNT-ahdin, pienemmässä normaali hukkaportillinen. Veikkaan, että joka tapauksessa VCDS:llä tulee koodi yliahdosta.

          Comment


          • #6
            Paljon kiitoksia vinkeistä! Naapurin ukolla on VAG-vikakoodinlukija ja kerran olen sen kytkenyt. Kyseinen härpötin ei päässyt kiinni moottorinohjauskoodeihin, mutta näytti kaiken muun kyllä. Samoin kävi ammattilaispaja VAGiservicellä... Mielenkiintoinen ajatus on tuo uunispraykuvio - kyllä mä luulen että jos tila A2:n keulassa riittää, niin ehkäpä mä sieltä kykenisin hommaa tutkailemaan?

            Comment


            • #7
              Ahdin on moottorin ja tulipellin välissä, eli ihan helposti sitä ei näe kuin alakautta. Uunispray ei myöskään auta kuin VNT:n jumimiseen, eli jos autosi on 75hp versio ei siitä ole mitään iloa.

              Kannattaa aluksi käydä läpi kaikki alipaineletkut.

              Comment


              • #8
                Orkkis Vcds tai VAS kiinni. Ja osaava käyttäjä.

                Comment

                Working...
                X